Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@22:44:16 GMT

بیش از 12 تن انواع مواد مخدر در هفته سوم اسفند کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۶۳۶۹

رویداد۲۴-اسداله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۱ تن و ‏‏۹۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته سوم اسفند ماه در کشور خبر داد. اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات در هفته مزبور ۱۲ هزار و ۹۵۳ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۱ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم بوده که ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱۲۰۴ کیلوگرم بوده است که ۸۶.۵ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدت نیز ۱۳۵۳ حشیش، ۱۶۶ کیلوگرم هروئین، ۴۴ کیلوگیرم مورفین،‏‏ ۴۹ کیلوگرم شیشه، ۲۵۰ کیلوگرم پیش‌ساز ‏‏و ۱۳۵ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است. معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۹۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۹.۳ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: از مجموع ۸۰۱ هزار و ۸۷۵  عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۷۹۸ هزار  عدد مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۱۵۲۷ عدد استان فارس و ۱۱۰۰ عدد استان آذربایجان غربی و مابقی استان‌های همدان، خراسان شمالی، گیلان، کردستان و تهران می‌باشد.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۵۰ لیتر پیش‌سازهای مکشوفه در هفته مورد گزارش بیشترین مقدار به ترتیب با ۲۲۰ لیتر مربوط به استان سمنان، ۲۰  لیتر مربوط به استان تهران و ۱۰ لیتر مربوط به استان آذربایجان غربی است.

معاون مقابله عرضه ستاد در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۸۳.۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۴۰۳ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۴۷ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان هرمزگان با ۲۴۲۳ کیلوگرم، کرمان با ۱۶۰۳ کیلوگرم، بوشهر با ۶۰۰ کیلوگرم، اصفهان با ۵۲۴ کیلوگرم و یزد با ۴۸۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی‌نژاد افزود: سهم کشفیات سه استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با افزایش چشمگیر نسبت به رقم ۴۹.۱ درصدی هفته قبل به  ۷۲.۸  درصد از مجموع کشفیات کشور رسیده است. وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۳۲ دستگاه خودرو ، ۱۱ دستگاه موتور سیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۲۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان