Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه10 تهران از آمادگی موزه حیات وحش و آثار طبیعی هفت چنار از بیست و نهم اسفند و طی ایام نوروز برای میزبانی از شهروندان و میهمانان پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 10 تهران، سهیلا صادق‌زاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به آماده سازی محوطه موزه برای بازدید علاقمندان گفت: با اتخاذ تمهیدات و فراهمسازی بستر مناسب شهروندان می توانند از بیست و نهم اسفند و طی ایام نوروز همه روزه از این مجموعه ارزشمند بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه 10 تهران با بیان این که موزه هفت چنار، در یکی از محله های قدیمی تهران به نام بریانک و در خیابانی که هفت درخت چنار کهنسال در آن قرار دارد، واقع شده است افزود: این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و موزه حیات وحش است. ساختمان قدیمی و زیبای موزه که در ابتدا کارخانه برق و سپس کارخانه جوراب بافی بوده و 100 سال قدمت دارد، را می توان جزء یکی از مفاخر معماری به یادگار مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی دانست.

صادق‌زاده فضای سبز این مجموعه را یادگاری از باغ‌های قدیمی و زیبای تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون محوطه بیرونی موزه به مناسبت نوروز به لاله هایی زیبا مزین شده است همچنین تندیس فاخر سیمرغ، تندیس آفرینش و آبنمای موزه که طرحی از کلید قاجار است و به ثبت میراث فرهنگی رسیده از فضاهای دیدنی این مجموعه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: موزه حیات وحش این مجموعه، تلفیقی از زمین شناسی و آثار طبیعی و نمونه های زنده و غیر زنده بی مهرگان، مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران در دو سالن است که در بخش زیستگاه های آفریقا، زاگرس و البرز در معرض دید عموم قرار گرفته و به عنوان کامل ترین موزه در زمینه جمجمه و شاخ پستانداران محسوب می شود.

صادق‌زاده با اشاره به کار شاخص این موزه در زمینه استئولوژی و اسکلت سازی نمونه ها افزود: از سایر بخش های متنوع موزه می توان به آکواریوم با نمونه ماهی های آب شیرین، کارگاه تاکسیدرمی ، چایخانه و سفره خانه سنتی اشاره کرد.

وی با اشاره به همکاری موزه با سازمان دامپزشکی و محیط زیست و غربالگری تمامی نمونه‌ها خاطرنشان کرد: تاکنون با تمهیدات به عمل آمده هیچگونه نمونه آنفولانزا در میان پرندگان مشاهده نشده است و شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با فراغ بال و آسایش به بازدید از این مجموعه متنوع و ارزشمند بپردازند و لحظات خوب و ماندگاری را در کنار خانواده‌ها سپری کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی امروز ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اشیاء که از موزه ملی ایران(موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) وقتی حیوانات عاشق می‌شوند
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • شهر و حیات مدنی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • میزبانی شبکه تهران از دختر امپراطور