Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سهیلا صادق زاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به آماده سازی محوطه موزه برای بازدید علاقمندان گفت: با اتخاذ تمهیدات و فراهم سازی بستر مناسب شهروندان می توانند از بیست و نهم اسفند و طی ایام نوروز همه روزه از این مجموعه ارزشمند بازدید کنند.

شهردار منطقه با بیان این که موزه هفت چنار، در یکی از محله های قدیمی تهران به نام بریانک و در خیابانی که هفت درخت چنار کهنسال در آن قرار دارد، واقع شده است افزود: این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و موزه حیات وحش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان قدیمی و زیبای موزه که در ابتدا کارخانه برق و سپس کارخانه جوراب بافی بوده و ۱۰۰ سال قدمت دارد، را می توان جزء یکی از مفاخر معماری به یادگار مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی دانست.

صادق زاده فضای سبز این مجموعه را یادگاری از باغ های قدیمی و زیبای تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون محوطه بیرونی موزه به مناسبت نوروز به لاله هایی زیبا مزین شده است همچنین تندیس فاخر سیمرغ، تندیس آفرینش و آبنمای موزه که طرحی از کلید قاجار است و به ثبت میراث فرهنگی رسیده از فضاهای دیدنی این مجموعه محسوب می شود.

وی یادآور شد: موزه حیات وحش این مجموعه، تلفیقی از زمین شناسی و آثار طبیعی و نمونه های زنده و غیر زنده بی مهرگان، مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران در دو سالن است که در بخش زیستگاه های آفریقا، زاگرس و البرز در معرض دید عموم قرار گرفته و به عنوان کامل ترین موزه در زمینه جمجمه و شاخ پستانداران محسوب می شود.

صادق زاده با اشاره به کار شاخص این موزه در زمینه استئولوژی و اسکلت سازی نمونه ها افزود: از سایر بخش های متنوع موزه می توان به آکواریوم با نمونه ماهی های آب شیرین، کارگاه تاکسیدرمی ، چایخانه و سفره خانه سنتی اشاره کرد.

وی با اشاره به همکاری موزه با سازمان دامپزشکی و محیط زیست و غربالگری تمامی نمونه ها خاطرنشان کرد: تاکنون با تمهیدات به عمل آمده هیچگونه نمونه آنفلوآنزا در میان پرندگان مشاهده نشده است و شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با فراغ بال و آسایش به بازدید از این مجموعه متنوع و ارزشمند بپردازند و لحظات خوب و ماندگاری را در کنار خانواده ها سپری کنند. 
 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود