Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس از تحویل طرح دو فوریتی نحوه برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات به هیات رییسه مجلس خبر داد و افزود: این طرح پس از رسیدگی مجلس به شش طرح دو فوریتی دیگر که قبل از طرح ما در دستور کار مجلس است، رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: گلایه‌ها و انتقادات در داخل نظام یک امر طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا اینکه مجلس از وزرا سوال می‌کند یا آنان را استیضاح می‌کند یا انتقادات وزرا به مجلس یا بحث‌هایی که بین این دو قوه و قوه قضاییه مطرح است به معنای تقابل مجلس، دولت و قوه قضاییه با یکدیگر است؟ به طریق اولی مردم هم که ولی نعمت ما هستند اگر انتقاد و اعتراضی به عملکرد مسئولان‌شان دارند، می‌خواهند مشکلات و چالش‌هایشان حل شود نه اینکه در مقابل نظام قرار بگیرند.

مازنی ادامه داد: طبقات اجتماعی جامعه ایران از دیدگاه‌ها و مواضع فکری متنوعی برخوردارند به نحوی که برخی طلبکارانه و برخی مسالمت‌آمیز انتقادات و اعتراضات‌شان را بیان می‌کنند اما به هیچ وجه قاطبه جامعه ایران احساس تقابل با حکومت ندارد و متقابلا حکومت نیز احساس تقابل با مردم ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: دشمنان ایران از ابتدای پیروزی نظام جمهوری اسلامی در این کشور به دلیل عناد و دشمنی گلایه‌ها، انتقادات و اختلافات معمول در داخل جامعه ایران را تقابل مردم با نظام معرفی می‌کنند.

وی متذکر شد: انتقادات و اختلافات مسئولان با یکدیگر نباید این مفهوم را القا کند که گویا نظام ایران نظامی ناکارآمد است که اراده اصلاح نقایص و کاستی‌ها را ندارد. نباید از انتقادها، اختلاف‌ها و گلایه‌های عمومی از نظام نیز مفهوم «تقابل» استنباط شود.

مازنی با بیان اینکه برای اعتراض‌های قانونی هیچ سازوکار پیش‌بینی شده‌ای در قانون در نظر گرفته نشده است، گفت: در اعتراضات دی ماه ۹۶ همه گفتند قانونی اعتراض کنید. بنده با بررسی قوانین و مقررات جاری کشور متوجه شدم هیچ قانون و دستورالعمل جامعی برای «اعتراض قانونی» وجود ندارد؛ به همین دلیل طرح دو فوریتی نحوه برگزاری راهپیمایی و تجمعات را با ۷۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس کردیم تا اصل ۲۷ قانون اساسی اجرایی شود و مردم بدانند بر اساس چه سازوکاری راهپیمایی و تجمع کنند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد

دادستان کل کشور گفت: اهداف نظام جمهوری اسلامی تعلیمی، تربیتی و اصلاحی بوده و نگاه قاضی باید اصلاحی باشد که غالبا همین گونه است.

به گزارش مشرق، حجت‌ الاسلام محمدکاظم موحدی‌ آزاد روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: اگر همه زندانیان، مجرمان و متهمان به این مساله توجه کنند در آینده آمار مجرمان به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه که بتازگی ابلاغ شد، نکات فراوانی دارد و رویکردهای نظام قضایی از جمله جایگاه قضات در این سند مشخص شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه قاضی، محور نظم عمومی در جامعه و حاکمیت قانون در هر کشور است گفت: امروز قاضی جانشین ولی امر مسلمین در محکمه است چون قضاوت حق ولی امر مسلمین بوده و رعایت عدالت و حفظ استقلال هدف او است.

وی عنوان کرد: قاضی شارح جسد نیست بلکه ناجی غریق است همچنین مجازات، انتقام نیست بلکه اقدام تعلیمی و تربیتی است همانطور که برخی زندانیان، حافظان قرآن کریم و مربیان قرآنی می‌شوند.

حجت‌ الاسلام موحدی‌ آزاد افزود: دین مقدس اسلام، دین جامع است که حق همه انسان‌ها را در ابعاد مادی، معنوی و عقلی کاملا دیده و مقرراتی را برای آن وضع کرده است.

دادستان کل کشور گفت: نظام‌ جمهوری اسلامی با نظریه مثبت همین حقوق شکل گرفته است لذا از همان روزهای آغازین، این نظام شروع به احیای انواع حقوق مردم کرد.

وی اظهار کرد: تعداد بانوان باسواد ۴۳۹ درصد افزایش یافته است و در دورترین نقاط هم به ندرت بی سواد پیدا می‌شود در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحصیل در بسیاری از مناطق برای مردم مفهوم نداشت اما نظام این حق را احیا کرد.

حجت الاسلام موحدی آزاد با تاکید بر اینکه نظام اسلامی حقوق زنان را احیا کرد گفت: تعداد پزشکان متخصص زن نسبت به قبل از انقلاب ۵۰۰ برابر شده و همه اینها به برکت اسلام، خون شهدا و رهنمودهای امام انقلاب محقق شده است.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ درصد اعضای هیات علمی بانوان افزایش داشته و تعداد داوطلبان دختر در کنکور بیشتر از پسرها شده است همچنین در سمت‌های مهم از جمله معاون رئیس جمهور، فرماندار، نماینده مجلس و هزار و ۲۰۰ قاضی زنان هستند.

دادستان کل کشور گفت: وقتی دشمنان نظام را در حال رشد دیدند که طومار استکبار پیچیده خواهد شد لذا از همان روزهای اول شروع به کارشکنی و ترور، بمب گذاری و ایجاد لانه‌های متعدد کردند تا جلوی رشد نظام را بگیرند.

وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما اعمال کردند که به برکت خون شهیدان بسیاری از سدها شکست و اکنون نیز نابودی اسرائیل نزدیک شده است.

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه اسرائیل در محاصره نیروهای مردمی منطقه است اظهار کرد: نیروهای مردمی یمن، حزب الله لبنان و عراق ارتش تشکیل داده‌اند و امروز اسرائیل در محاصره ارتش‌های مردمی قرار گرفته است.

وی گفت: امروز دولت سیزدهم بسیاری از موانع را توانسته با توکل بر خدا و اقدام جهادی و راهبردهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری از میان راه بردارد و روز به روز موفق تر شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بیان خدمات نظام‌ توطئه دشمنان را خنثی می‌کند تصریح کرد: مردم باید از اقدامات و خدمات انجام شده مطلع شوند.

وی در ادامه با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌ها گفت: از منتخبان مردم در مجلس مطالبه‌گر هستیم و نمایندگان مجلس باید درخصوص مشکلات مردم ریل‌گذاری ‌کنند و نسبت به رفع آن بکوشند.

‌حجت الاسلام موحدی آزاد افزود: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در قالب نشست‌هایی قبل از شکل‌گیری مجلس، مشکلات مردم و یکدیگر را بشناسند تا از فرصت استفاده کنند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از مردم در سختی معیشت بوده و همه چشم‌ها به مجلس است؛ مردم در دور دوم انتخابات نیز بدون شک بیشتر و بهتر از دور اول شرکت خواهند کرد و نمایندگانشان را به مجلس می‌فرستند.

دادستان کل کشور با اشاره به معرفی رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی افزود: خراسان ‌جنوبی جزو استان‌های پاک قضایی کشور است و امیدواریم همین روال ادامه یابد.

در این آیین با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، شماری از مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی از ۲۳ ماه خدمات حجت‌ الاسلام علی موحدی راد رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی قدردانی کردند و محمد جعفر عبداللهی به عنوان رئیس کل جدید معرفی شد.

محمد جعفر عبداللهی اهل خراسان جنوبی است و پیش از این رئیس کل دادگستری استان سمنان بود.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد
  • صدور مجوز کسب و کار‌ها با دستورالعمل‌های جدید از امروز
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند