Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبان امسال تفاهم نامه ای با موضوع اجرای طرح پایانه مشترک صادرات توسعه مواد غذایی کشاورزی و مسافری داخلی و خارجی به ارزش 78 میلیون یورو میان سرمایه گذار بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندرنوشهرامضا شد.
براساس این تفاهم نامه قرار شد سرمایه گذار بخشی از این میزان سرمایه را برای خریداری سه فروند کشتی که یکی کشتی گردشگری داخلی ، دومی حمل کانتینرهای یخچال دار و سومی نیز بار و مسافر به آستاراخان روسیه و بندر آکتائو قزاقستان خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدتقی انزانپور روز دوشنبه در حاشیه آئین نمادین کاشت نهال به بهانه استقبال از نوروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود :‌ نشست هائی که با سرمایه گذار این طرح و نیز مسئولان ذیربط در سازمان برگزار شده برای انعقاد قرارداد به نتایج مطلوبی رسیده ایم.
وی اظهار داشت ‌: راه اندازی خط کشتیرانی گردشگری دریائی از بندر نوشهر به دیگر بنادر استان های شمالی و حتی کشورهای حاشیه دریای خزر بویژه روسیه از خواسته های بحق مردم ، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
سرمایه گذار و مجری این طرح پیش از این اعلام کرده بود که ‌کشتی گردشگری دریایی داخلی با گنجایش دست کم 500 مسافر طراحی و به گونه ای فضای داخلی آن ساخته می شود که بتوان حتی برخی از آئین ها را در آن برگزار کرد و قابلیت حمل خودروی مسافران را هم داشته باشد .
بر اساس ظرفیت های بنادر شمال کشور این کشتی قرار است از بندر نوشهر برای رفت و برگشت به بنادر دیگر مناطق استان های شمالی مسافرگیری کند.
منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری ، خدماتی ، تجهیزات مناسب خشکی ، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است .
طبق آمار منابع رسمی ، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری سه میلیون تن کالا در سال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح های مدنظر در این بندر پیش بینی می شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال های آینده افزایش یابد.
شهرهای ساحلی غرب مازندران بویژه نوشهر به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ،‌ آثار تاریخی و طبیعی در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون های مسافر و گردشگراست.
نوشهر با جمعیتی دستکم 123 هزار نفری جزو معدود شهرستان های غرب مازندران است که دارای راههای دریایی ، هوایی و زمینی است.
1654/7078 /1602/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال جنگل سازمان بنادر و دریانوردی کشاورزی گردشگران داخلی و خارجی گردشگری موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی

محمود رشیدی اقدم مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان که در زمینه موادغذایی هستند، گفت : در یکی از این طرح‌ها قرار است سرمایه‌گذار خارجی در زمینه فرآوری سیب‌زمینی و تولید چیپس در استان فعالیت کند.

وی رقم این سرمایه‌گذاری که با مشارکت یک سرمایه‌گذار عراقی انجام شده را حدود ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این پروژه در شهرک صنعتی دالاهو آغاز شده، سوله واحد ساخته شده و اکنون در مرحله ورود تجهیزات و ماشین‌آلات است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه مشکلی پیش‌روی ورود تجهیزات و ماشین‌آلات نباشد، این واحد تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه دارد.

به گفته رشیدی اقدم، تولیدات این واحد صادرات محور بوده و عمدتا با رویکرد صادرات به کشور‌های دیگر از جمله عراق است.

وی یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه صنایع غذایی که در کرمانشاه در دست اقدام است را تولید ماکارونی با مشارکت یک سرمایه‌گذار ایرانی که مقیم انگلیس است اعلام کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز چهار میلیون دلار برآورد شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد قرار است در شهرک صنعتی قصرشیرین احداث شود و زمین آن نیز واگذار شده، تاکید کرد: این طرح اکنون در مرحله اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد و بنا به گفته سرمایه‌گذار تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

رشیدی اقدم تاکید کرد: به محض اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، کار‌های این واحد نیز آغاز خواهد شد و زمانی که به بهره‌برداری برسد، ۱۲۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی