Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@13:56:30 GMT

سفر نوروزی به نمک آبرود : پاتوق پولدارهای ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۷۸۴۸

سفر نوروزی به نمک آبرود : پاتوق پولدارهای ایران

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، یکی از مناطق خوش آب و هوا و پر مسافر ایران در نیمه نخست سال به خصوص در ایام نوروز، نمک آبرود است که در یک دهه اخیر به دلیل افزایش امکانات رفاهی و خدماتی و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و ارتباطات،  با استقبال  گسترده ای از سوی گردشگران داخلی و خارجی همراه  شده و به نظر می رسد در نوروز ۹۷ نیز یکی از پاتوق های اصلی طبیعت گردها به خصوص جامعه ثروتمندان ایرانگرد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجاره ویلاهای سونا و استخر دار شهرک توریستی آن در ایام  نوروز بعضا به ۲ میلیون تومان میرسد که تجارت خوبی را برای سایتهای ایرانی اجاره دهنده ویلا در نقاط شمالی ایران فراهم کرده است.

 

نمک‌آبرود نام شهرکی توریستی و مسکونی است که در میانه های راه چالوس به تنکابن قرار دارد. این شهرک حدود ۶۵۰ هکتار وسعت دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است. به طور کلی نمک آبرود به دو بخش تقسیم می شود:

 

بخش مسکونی: در ۸ محله ساخته شده و تا صد هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد. معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است.

بخش توریستی: مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی است که می تواند پاسخگوی نیاز مسافران از راه های دور و نزدیک باشد و هیجان و شادی را برای شان به ارمغان آورد.

 

درختان خودرو و انبوهى در این مجموعه وجود دارند و وجود شمشادهایی با عمر بیش از ۷۰۰ سال و گونه‌هاى مختلف گياهان توسکا، ملچ و افرا زیبایی آن را دوچندان کرده است. این شهرک توریستی با وجود طبيعت بکر و وحشى و حفظ سيستم‌ هاى اکولوژيکى يکى از پارک‌ هاى جنگلى زيباى ایران را نیز در خود دارد و با داشتن امکانات مناسب یکی از مقاصد پرطرفدار توریستی در کشورمان محسوب می شود.

 

 

یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین بخش های شهرک توریستی نمک آبرود، تله کابین آن است که در جنوب شرقی آن قرار دارد و روزانه با استقبال چند هزار نفری هموطنان مواجه می شود. این تله کابین امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن و دیو حمام را فراهم می‌كند تا از تماشای چشم اندازها و مناظر لذت ببرید. شما می توانید سوار بر این تله کابین ها شوید و حسابی لذت ببرید. همانطور که به ارتفاعات بالاتری می روید، منظره زيبای پانورامای جنگل و دريای خزر پیش روی شما قرار می گیرد و می توانید همه چیز را از ارتفاع به تماشا بنشینید.

 

این خط دارای ۴۲ كابین ۴ نفره است كه مسیر ۲۱۰۰ متری را با سرعت ۳ متر بر ثانیه و در كمتر از ۱۵ دقیقه طی می کند. ارتفاع دكل تله كابین بین ۴ الی ۵۰ متر است و متوسط جابه جایی مسافران در طول سال با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و همچنین ایام تعطیل سال تغییر می کند. توجه کنید که  ساعت  کار این خط، همه روزه و با توجه به حجم مسافران از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰٫ البته  حجم زیاد مسافران در روزهای تعطیل ممکن است بر این ساعت کاری تاثیر بگذارد و تا قبل از پایان ساعات کاری تله کابین بلیت تمام شود. هزینه  بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

 

به منظور عدم افشای موقعیت مکانی دوستان و رهایی از تهدیدات مجازی و غیر مجازی، از تگ کردن تصاویر لاکچری گردی خود در مناطق مختلف ایران بدون اطلاع دوستان  و آشنایان در شبکه های  اجتماعی پرهیز کنید.

 

 

روزیاتو

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوروز نوروز پاتوق پولدارها سفرنوروزی نمک آبرود گوناگون جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر متفاوت از اولین لحظات موشک باران شهرک اشغالی کریات شمونا توسط حزب الله (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار موشک هنگام پخش زنده تلویزیونی (فیلم) سخنرانی ترامپ با صدای باب اسفنجی (فیلم) قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • استقبال از مسافران نوروزی در فسا
  • میزبانی دهکده بهار ایران از مسافران نوروزی تا عید فطر
  • تصاویر متفاوت از اولین لحظات موشک باران شهرک اشغالی کریات شمونا توسط حزب الله (فیلم)
  • فیلم/ خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ گوسفندش در کابین تریلی
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • (تصاویر) دهکده توریستی زراس در نزدیکی دهدز
  • دهکده توریستی زراس
  • استقبال از مسافران نوروزی با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق عشایر در اهر + فیلم
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است