Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@02:02:07 GMT

سکوت تاج‌زاده درباره دختران پنجاه هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۸۲۴۷

سکوت تاج‌زاده درباره دختران پنجاه هزار تومانی

داستان چرا گفتی هم این است که دو روز گذشتی مریم شریعتمداری یکی از دختران کشف‌حجاب‌کرده خیابان انقلاب که ماجرای پایین کشیدن او هنگام کشف حجاب از روی سکوی برق جنجالی شده بود.

به گزارش مشرق، بازهم ماجرای دختران خیابان انقلاب بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری از کاربران توئیتر با هشتگ #دختران_پنجاه_هزار_تومانی به این خبر واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این تفاوت که حامیان مجازی دیروز این افراد که در قهرمان‌سازی از آنان کم نگذاشته بودند، حال به منتقدین و بلکه دشمنانشان تبدیل شدند که چرا گفتی؟

داستان چرا گفتی هم این است که دو روز گذشتی مریم شریعتمداری یکی از دختران کشف‌حجاب‌کرده خیابان انقلاب که ماجرای پایین کشیدن او هنگام کشف حجاب از روی سکوی برق جنجالی شده بود، در حساب توئیتر خود از بسته عجیبی که بعد از برگزاری دادگاه رسیدگی به جرایم او، در کیفش قرار داده بودند نوشت.

بسته‌ای که آنقدر او را ناراحت کرد که با هشتگ #وقیحانه به سراغش رفت و به باج‌دهندگان تاخت. همین هم باعث شد لشگر مجازی زنجیره‌ای او را هدف قرار دهند.

مریم شریعتمداری باز دیگر درتوئیتر خود دراعتراض به  مصطفی تاج زاده که حتی در باره پاکت پول هیچ چیزی نگفته است، نوشت:

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعه قم، برنامه رسانه‌های معاند برای مقابله با لایحه حجاب بود

مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب با اشاره به استفاده برخی جریان‌های انقلابی از واژه‌های توهین‌آمیز برای مخاطب قرار دادن زن ایرانی گفت: این رفتار مغایر با مکتب شیعه و فرهنگ انقلاب و امام(ره) و رهبری است. - اخبار فرهنگی -

طهورا نوروزی، مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب، در گفت‌وگو با خبرنگارفرهنگی خبرگزاری تسنیم در واکنش به استفاده از کلیدواژه‌ای توهین‌آمیز برای مخاطب قرار دادن زنان ایرانی اظهار داشت: در هیچ یک از بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری که الگوی انقلاب اسلامی برای همه ما هستند، استفاده از ادبیات توهینی حتی برای دشمنان را نمی‌بینیم. بنابراین استفاده از واژه سخیف «سلیطه» ولو برای مخاطب قرار دادن افراد مجرم، هنجارشکن و یا متهم به رفتار مغایر با فرهنگ انقلاب آنهم از سوی برخی جریان‌ها مورد انتظار نیست.

هیچ کس حق توهین به زن ایرانی را ندارد

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: این کلیدواژه که امروز متأسفانه به عنوان هشتک در فضای مجازی برای مخاطب قرار دادن بانوان کشورمان ولو هنجارشکن و متخلف بر سر زبان‌ها افتاده، در ادبیات فرهنگی انقلاب که منبعث از فرهنگ امام(ره) و مقام معظم رهبری است مورد قبول نخواهد بود. علی الخصوص که می‌دانیم بخش عظیم جامعه مخاطب این موضوع افرادی نا آگاه هستند که باید با فرهنگسازی صحیح عدم اشراف آنها به اهمیت و دستاوردهای حجاب را برطرف کرد. لذا هیچ کس حق توهین به زن ایرانی را ندارد.

نوروزی با اشاره به لزوم تکریم زن بر اساس روایت نبوی، ادامه داد: در روایت آمده است: «ما اکرمکن الا کریم و ما آهان هن الا لعین؛ کریم نمی‌دانند زنان را مگر مردان کریم و لعین نمی‌دانند زنان را مگر مردان لعین.» بنا بر این روایت استفاده از ادبیات توهین آمیز برای مخاطب قرار دادن زن، جامعه را جریحه‌دار می‌کند. فرهنگ اسلام و انقلاب هیچ گاه اجازه نداده و نمی‌دهد که جایگاه و مقام زن ولو متخلف مورد توهین و اهانت قرار بگیرد و بدون تردید با ادبیات نا مرتبط با اسلام نمی‌شود کار درست کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب در ادامه با اشاره به سناریوسازی‌های رسانه‌های معاند مانند اینترنشنال و بی بی سی در حوزه حجاب خاطرنشان کرد: اتفاقاتی نظیر واقعه قم که اخیراً بسیار وایرال شد و تردیدی وجود ندارد که از برنامه‌های از پیش تعیین شده رسانه‌های معاند بوده است، باگ‌هایی است که دشمن می‌خواهد در آستانه تصویب لایحه عفاف و حجاب وارد کند و از آن بهره ببرد.

جذب حداکثری در حوزه حجاب با تعریف طیف گسترده‌ای از پوشش دینی

در لایحه حجاب تنها حاکمیت مسئول برخورد با هنجارشکنان باشد

او ادامه داد: در لایحه عفاف و حجاب فرآیند برخورد با متخلفین به گونه‌ای باید باشد که مردم در مقابل مردم قرار نگیرند و هر گونه رصد افراد متخلف با ابزار و دوربین‌های پیشرفته باشد؛ اتفاقی که در همه دنیا مثل آمریکا و انگلیس و هر جای دیگر برای رصد تخلف شهروندان از این ابزار استفاده می شود.

به گفته نوروزی مقابل قرار دادن مردم باعث فرصت‌سوزی و سرمایه‌سوزی در جامعه می‌شود. آنچه در لایحه عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد این است که تنها حاکمیت با استفاده از ابزار و امکانات خود مسئول برخورد با هنجارشکنان باشد، تردیدی نیست که غیر ازاین برای موضوعات فرهنگی قدم اول در ایجاد تنش در جامعه است.

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب با اشاره به کنار گذاشته شدن گشت ارشاد گفت: جو متشنج در جامعه که دستمایه حضور گشت ارشاد در برخورد با بی حجابی بود، علت اصلی حذف آن بود. بنابراین هر گونه برخوردی در زمینه حجاب که منجر به تنش و تشنج در جامعه شود، نه تنها سرمایه‌های کشور را از بین می‌برد بلکه به نفع دشمن خواهد بود.

نوروزی با اشاره به جایگاه روحانیت اظهار داشت: جامعه روحانیت برای ما ارزشمند است و نباید با جوسازی‌های دشمن مورد هجمه قرار بگیرد. زمانی که طلبه‌های جهادگر در شن و ماسه در سیل و زلزله همراه و همدوش مردم هستند، این رسانه‌ها در سکوت به سر می‌برند و حالا با دوربین یک روحانی در مقابل یک زن که پروژه ساختگی دشمن است می‌خواهند از جامعه روحانیت تنفر در اذهان ایجاد کنند. بنابراین جریان‌های انقلابی و رسانه‌ها وظیفه دارند باگ‌های لایحه عفاف و حجاب را بگیرند تا هم فضای سوءاستفاده برای دشمنان فراهم نشود و هم حقوق شهروندی مردم و هموطنان رعایت شود چون اصل کار فرهنگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ۱۷هزار داده برای نگارش کتاب درباره تحولات اجتماعی «حجاب»
  • آموزش و پرورش از ارکان اصلی هر جامعه است
  • عارف به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت/ فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • واقعه قم، برنامه رسانه‌های معاند برای مقابله با لایحه حجاب بود
  • کمک 2 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
  • کمک 2 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان
  • کمک ۲ میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان
  • کمک دو میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان
  • کمک دو میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند