Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:43:31 GMT

یکی از وظایف اصلی ما استفاده از ظرفیت جوانان است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۸۲۴۸

یکی از وظایف اصلی ما استفاده از ظرفیت جوانان است

بخشدار مرکزی آق قلا گفت : یکی از وظیفه های اصلی ما فعالیت در زمینه جوانان و استفاده از نیروی جوان است. با این کار شور و نشاط اجتماعی جامعه افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه اسپی دژ، اسماعیل آرخی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آق قلا در حاشیه جلسه مشاورین جوان بخش مرکزی شهرستان آق قلا به خبرنگار ما گفت :امروزآخرین جلسه شورای مشاورین جوان بخش مرکزی را در سال 96 در سالن اجتماعات بخشداری به همت فعالیت های یلمه مشاور بخشداری مرکزی برگزار شد

آرخی با تاکید بر لزوم بها دادن به جوانان گفت : یکی از وظیفه های اصلی ما فعالیت در زمینه جوانان و استفاده از نیروی جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این کار شور و نشاط اجتماعی جامعه افزایش می یابد. در همین راستا حداقل کاری که میتوان انجام داد این است که امکانات اولیه مورد تقاضا برای جوانان توسط ارگان ها و دستگاه های اجرایی تهیه شود .

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آق قلا در ادامه گفت : با توجه به نیاز سنجی توسط مشاورین جوان بخشداری در سطح روستا ها امکانات اولیه ورزشی از قبیل توپ و تور مورد تقاضای جوانان بود که با همکاری و همت دهیاری ها به نتیجه رسید و وسایلی که تهیه شده بود امروز به مشاورین جوان در هر روستا تحویل شد تا در روستا مورد استفاده جوانان قرار بگیرد .

اسماعیل آرخی خاطر نشان کرد : در این جلسه آسیب های اجتماعی موجود در جامعه بررسی شد و به راهکار های کاهش این آسیب ها پرداخته شد.

                   

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یکی از بزرگترین مانورهای ترکیبی در آب سنگین خنداب

ایسنا/مرکزی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای اولین بار یکی از بزرگترین مانورهای ترکیبی در آب سنگین خنداب و پالایشگاه شازند با درگیری دو هزار نفر برگزار خواهد شد.

علیرضا شهرجردی امروز، ۲۸ اسفند در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور، بی‌سیم‌های خود را دیجیتال کرده، همچنین در سال جاری دو میلیارد ریال تعمیرات ناوگان در جمعیت استان انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر از جوانان عضو این جمعیت هستند که بیش از دو هزار نفر آنها در حال حاضر فعال هستند.۲۲۰ نفر از جانبازان شیمیایی و همسرانشان نیز تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: ۱۲ تُن کالا و کمک غیرنقدی توسط این جمعیت جمع‌آوری و در قالب کاروان سیل همدلی به برای مردم سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

شهرجردی بیان کرد: محموله‌های ارسالی شامل ۸۶۵ بسته عدس، ۲۲۷ بسته چای، ۸۷۶ قوطی کنسرو لوبیا چیتی، ۲۰۰ عدد پتو، ۹۰۰ بکس آب معدنی و همچنین تعداد قابل توجهی لوازم خانگی و ملزومات ضروری زندگی و البسه است که با هماهنگی تیم‌های ارزیابی به منطقه مورد نظر ارسال شد.

وی ادامه داد : مجوز جذب ۱۲۶ نجاتگر برای جمعیت هلال احمر این استان صادر شد که تاکنون ۵۰ نفر جذب شده اند و مابقی تا اردیبهشت‌ماه سال آینده جذب می‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنین مجوز جذب ۳۰ نفر مرد و زن نیز در بخش واکنش سریع به جمعیت هلال احمر استان مرکزی داده شده که این افراد نیز در انتظار تست‌های بدنی و آزمایشات هستند و جذب نیروهای واکنش سریع استان حداکثر تا سه ماه اول سال آینده انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: اعتبار سفر رییس جمهور برای جمعیت هلال احمر این استان ۴۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال آن تا پایان شهریورماه امسال جذب شده و مابقی اواخر نیمه اردیبهشت‌ماه سال آینده جذب می‌شود.

شهرجردی گفت: بیش از ۶۰۰ نفر از داوطلبان، جوانان و امدادگران این جمعیت در ایام نوروز به امدادرسانی و خدمات رسانی مشغول هستند و بالگرد امدادی نیز در این ایام در استان مرکزی مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: چندین طرح جمعیت هلال‌احمر این استان در ایام نوروز افتتاح می‌شود.

 شهرجردی گفت: هفت سواری صفر کیلومتر برای جمعیت هلال احمر استان مرکزی خریداری شده است. ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو ست نجات در کشور شماره‌گذاری شده که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده ۲۰ تا ۲۴ دستگاه آن وارد استان مرکزی شود که این مهم نیز تاکنون سابقه نداشته است.

آغاز طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز در استان مرکزی

مهدی حسینی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز بیان کرد: از ۲۸ اسفند لغایت ۱۷ فروردین، بیست و چهارمین دوره طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز اجرا خواهد شد که ۳۰۰ نفر از اعضا در این طرح حضور دارند و هدف این است که این طرح در مقاصد گردشگری اجرا شود.

وی با اشاره به قدمت ۷۶ ساله سازمان جوانان افزود: امسال این طرح متفاوت‌تر از سال های گذشته اجرا می‌شود. سال‌های گذشته این طرح بیشتر در حوزه راهنمایی فعالیت داشت اما با توجه به گوشی های هوشمند در  اختیار مسافران، طرح بیشتر در حوزه ایمنی فعالیت می کند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در این طرح امسال اکثر پایگاه‌ها از شهر خارج شده و به محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها منتقل شده است.

وی تاکید کرد: در این ایام ۱۲ پست ثابت و سیار فعالیت دارند که ۶ پست ثابت در شهرستان های ساوه، اراک، خمین، دلیجان، آشتیان و شازند و پست‌های سیار در محلات، تفرش، فراهات، زرندیه،کمیجان و غرق آباد فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان مرکزی شعار امسال را «جوانان هلال، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» عنوان کرد.

وی با اشاره به رویکردهای طرح گفت: تاکید بر ارتقا فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران در راستای مراقبت از کودکان، افزایش روحیه و نشاط اجتماعی، ترویج سفر سالم و ایمن با رعایت نکات ایمنی، استقرار پست های ایمنی و سلامت در نقاط آسیب پذیر و مسافرپذیر توسط تیم‌های سحاب، افزایش اثربخشی فعالیت‌ها از طریق استقرار و جانمایی پست‌ها و اکیپ‌ها و توجه به محیط زیست و منایع طبیعی از جمله رویکردهای طرح محسوب می‌شود.

معاون امور جوانان هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) در خصوص رانندگی ایمن و رعایت سرعت مجاز، نشاندن کودک در صندلی عقب و... به رانندگان آموزش داده می‌شود.

حسینی ادامه داد: استان مرکزی سال گذشته در نظرسنجی مردمی رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد که امیدواریم امسال نیز مردم در نظر سنجی شرکت کرده و نظرات خود را از کیفیت عملکرد هلال احمر ثبت کنند.

محمدرضا زمانی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز ادامه داد: در طی یکسال و نیم گذشته حدود هزار و ۱۰۳ دوره امداد و   کمک های اولیه ۲۲ ساعته ، ۹۵۰ دوره اشنایی با مخاطرات طبیعی ، ۴۶۱ دوره مهارت های داوطلبی، ۷۴ دوره کمک های اولیه برای خانه های هلال، ۳ دوره تربیت مربی، ۱۳۴ دوره تخصصی ، ۴۷ دوره ضمن  خدمت برای همکاران برگزار شده است.

فعالیت ۱۶ پایگاه جاده ای در ایام نوروز در استان مرکزی

علی امیری، معاون امداد و نجات هلال احمر استان مرکزی نیز افزود: در استان مرکزی در طرح نوروزی ۱۳ پایگاه جاده‌ای فعال خواهد بود که علاوه بر اینها ۳ پایگاه موقت بابت افزایش خدمات در شهرستان‌های ساوه، دلیجان و تفرش اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین یک پایگاه واکنش سریع و یک پایگاه کوهستانی در دره گردشگری گردو و یک پایگاه ویژه سگ‌های زنده یاب نیز مستقر خواهند شد.

امیری ادامه داد: تمام پایگاه های مذکور با استعداد ۲۵۰ نفر در روز مشغول خدمت‌رسانی هستند و از از ۲۴ اسفندتا ۱۷ فروردین فعال خواهند بود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: امسال پروژه‌های مهم و ملی خوبی در این جمعیت اجرا شد و ۱۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل بودجه تملک ملی صرف پنج طرح شد.

اصغر آقایی افزود: ۹ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان مرکز آنست (محل نگهداری سگ‌های تجسس) جمعیت هلال احمر این استان و ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و نوسازی تعمیرات اساسی پایگاه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۲۳ دوربین برای پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال خریداری و در حال نصب است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکذیب انتقال تیم پرحاشیه ایران به مشهد
  • راهیان نور یک فعالیت ارزنده و راهگشا برای نسل جوان است
  • برگزاری یکی از بزرگترین مانورهای ترکیبی در آب سنگین خنداب
  • حمله به پاسگاه پلیس پاریس در پی کشته شدن یک جوان
  • حمله جوانان خشمگین فرانسوی به پاسگاه پلیس در پاریس
  • یک حقوقدان به کاظم صدیقی: شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن!
  • ۷۵ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در استان مرکزی تشکیل شد
  • ۸۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به باشگاه‌داران استان مرکزی اعطا شد
  • ظرفیت سالن‌های فوتسال گناباد جوابگوی تماشاگران نیست
  • رفع مشکلات ازدواج جوانان با تأمین مسکن