Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میراث فرهنگی کشور گفت: فدک ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد و توسعه اکو کمپ در استان قزوین خواهد بود و در ایام نوروز نیز ۶۰۰ مجموعه بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و محمد فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به منظور بررسی نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی صبح امروز وارد استان قزوین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون گردشگری با همراهی زاهدی استاندار قزوین، حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی از مسئولین استان ضمن ادای احترام به گلزار شهدای گمنام، از منطقه نمونه گردشگری باراجین، کمپ گردشگری فدک و ایستگاه‌های امداد و نجات مستقر در عوارضی قزوین بازدید کرد. 

دکتر مونسان در بازدید از کمپ گردشگری فدک، با اشاره به آغاز فعالیت ستاد هنماهنگی خدمات سفر کشور اظهار کرد: ۱۹ دستگاه اجرایی از دو ماه پیش با هماهنگی کامل در تلاش هستند تا ایام خوبی را برای مردم در تعطیلات نوروزی رقم بزنند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در طرح نوروزی مشارکت دارند. 
وی توسعه بوم‌گردی در کشور را از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد.

این مقام مسئول افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور ظرفیت جدیدی را برای رشد و رونق اقتصادی روستاها ایجاد کرده و توانسته در کنار اشتغال زایی شرایط بسیار خوبی را برای خدمت رسانی مطلوب به گردشگران مهیا کند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز نیز ۶۰۰ مجموعه بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستند که امیدواریم با فراهم آوردن این امکانات بتوانیم سفری ارزان همراه با رضایتمندی را برای مردم محقق کنیم.

مونسان یادآور شد: در کشور ایران بناهای تاریخی زیادی وجود دارد و بسیاری از آنها طی سال‌های گذشته بلااستفاده باقی مانده و تخریب شده‌اند که تبدیل آنها به اقامتگاه و هتل علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی کشور در رشد و توسعه گردشگری تاثیر بسزایی خواهد داشت. 

معاون رییس جمهور با اشاره به آمادگی استان قزوین برای پذیرایی از مسافران نوروزی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری باراجین با ۱۴۰۰ هکتار فضای بی نظیر برای طبیعت گردی، فرصت بسیار خوبی را برای توسعه گردشگری و ایجاد اکو کمپ در استان قزوین فراهم آورده است. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از آمادگی 400 موزه و سایت موزه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبرداد و گفت: امیدوارم در ایام تعطیلات نوروز مردم و گردشگران سفر را تنها با هدف رسیدن به مقصد آغاز نکنند و از برنامه‌های متنوعی که در طول مسیر پیشی بینی شده لذت ببرند. 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا