Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول یادمان شهدای فتح‌المبین شهرستان شوش از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات فتح‌المبین خبر داد و گفت: روز پنج‌شنبه دوم فرودین ماه ۱۳۹۷ ساعت ۹ این مراسم با حضور کاروان‌های راهیان نور و مسافران برگزار می‌شود. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، سرهنگ پاسدار فرحان منصوری مسئول یادمان شهدای فتح المبین شهرستان شوش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم سالروز عملیات غرورآفرین فتح‌المبین روز پنج‌شنبه دوم فرودین‌ماه 1397 ساعت 9 صبح در یادمان شهدای فتح المبین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سخنران اصلی مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین فتح المبین حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری استاد برجسته حوزه و دانشگاه است.

مسئول یادمان شهدای فتح المبین شوش افزود: مداح این مراسم نیز محمدرضا بذری است.

وی از عموم مردم ولایت‌مدار شهرستان شوش جهت حضور در این مراسم دعوت کرد.

به گزارش تسنیم عملیات فتح المبین در ساعت سی دقیقه بامداد روز دوشنبه 2 فروردین 1361 با رمز یا زهرا(ع) در جبهه جنوبی در منطقه غرب شوش و دزفول با وسعت حدود 2500 کیلومتر مربع انجام شد.

طرح‌ریزی عملیات فتح المبین از اواسط آبان 1360 آغاز شده بود. بسیاری بر این باورند که این عملیات نقطه عطف جنگ ایران و عراق است که در نهایت منجر به بیرون راندن نیروهای عراقی از بخش بزرگی از خاک خوزستان شد. هر چند برخی دیگر از مفسران جنگ عملیات بیت المقدس تعیین کننده‌ترین عملیات جنگ ایران و عراق می‌دانند.

آزادسازی دو هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک کشور شامل ده‌ها بخش و روستا، سایت ‌4 و ‌5 رادار، جاده مهم دزفول – دهلران، نزدیک شدن نیروهای خودی به مرز در منطقه غرب شوش و دزفول، خارج شدن شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش و مراکز مهمی همچون پایگاه هوایی دزفول از تیررس توپخانه دشمن و دستیابی به چاه های نفت ابوقریب در ارتفاعات تینه، انهدام بیش از چهار لشکر،‌ 361 تانک و نفربر، ‌18 هواپیما، ‌300 خودرو، ‌50 توپ و ‌30 دستگاه مهندسی ارتش عراق، به غنیمت گرفته شدن ‌320 تانک و نفربر، ‌500 خودرو، ‌165 توپ، ‌50 دستگاه مهندسی و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات انفرادی و به اسارت در آمدن بیش از ‌15 هزار تن از نیروهای دشمن از جمله دستاوردهای این عملیات به شمار می رود.

انتهای‌پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)

به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیّع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل ‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم اردیبهش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج‌مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

همچنین روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، از ساعت ۹ صبح در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۱ نیز در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق سخنرانی و سیدحسین فتح اللهی، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در ظهر شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حاج علی اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 749730

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • حرکت کاروان میقات
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد