Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:12:40 GMT

حق‌الزحمه شوراهای شهر و روستا پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۹۲۵۶

حق‌الزحمه شوراهای شهر و روستا پرداخت می‌شود


نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها گفت: با رایزنی‌هایی که در سطح ملی داشتیم و قول مساعد معاون اول رئیس جمهور قرار است شوراهای شهرستان و روستاها حق‌الزحمه دریافت کنند.     به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، غلامرضا ضیایی در جلسه هم‌اندیشی شورای اسلامی استان اردبیل با شوراهای شهرستان سرعین اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور قول مساعد داده تا در بودجه 97 این خواسته و مطالبه به حق منتخبین مردم را در پارلمان‌های محلی برآورده کند که در ماه‌های آینده انتظار می‌رود این حق‌الزحمه‌ها پراخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی خاطرنشان کرد: ما در شورای عالی استان‌ها در یک تعامل و همفکری سعی می‌کنیم تا نارسائی‌های پیشین در حق شوراهای شهرستان، بخش و روستا برطرف شده و اعضای این شوراها از حق و حقوق واقعی و جایگاه مناسب بهره‌مند شوند. 
عضو شورای شهر نیر افزود: در این زمینه منابعی پیشنهاد شده و قطعا بخش عظیمی از این منابع تخصیص پیدا می‌کند تا همکاران پرتلاش ما در شوراهای شهر و روستا بتوانند از این مزایا استفاده کنند. 
ضیایی به قابلیت بی‌نظیر سرعین در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرعین قلب گردشگری ایران است در این باب باید بهترین و شاخص‌ترین برنامه‌ها در حوزه رنگ‌آمیزی و بهبود سیمای شهری و نورپردازی‌ها اجرایی و عملیاتی شود تا این شهر به عنوان الگوئی برای سایر مناطق محسوب شود. 
وی ادامه داد: نام و توان سرعین فراتر از مرزها رفته و به یقین در چنین شرایطی است که ما می‌توانیم از منابع مختلف برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سرعین استفاده کنیم. 
عضو شورای شهر نیر تصریح کرد: ما در شهرستان نیر به دلیل مجاورت با سرعین سعی می‌کنیم از برخی الگوهای موفق این شهر در حوزه‌های عمرانی و خدماتی استفاده کنیم تا به مانند شهر سرعین نیر هم در مسیر رشد و توسعه و تکامل قرار گیرد.     توانمندی گردشگری روستایی نادیده گرفته شده است
در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان سرعین گفت: ظرفیت‌های عظیم گردشگری در مناطق روستایی نادیده گرفته شده  است در حالی که از این محل می‌توان منبع درآمد عظیمی را به دست آورد. 
سلیمانی شهرستان سرعین به 18 هزار و 800 نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و سبلان است و ما هر ماه دو جلسه در شورای شهرستان با حضور شوراهای شهر و روستا برگزار می‌کنیم تا با توجهی که فرماندار سرعین به توان و ظرفیت شوراها دارند بتوانیم در بهترین شرایط کارها را به پیش بریم. 
وی از برگزاری دوره آموزشی برای اعضای شوراها و نشست مشترک با مسئولان شهرستان در روز ملی شوراها خبر داد و خاطرنشان کرد: با عنایت فرماندار سرعین اتاق کاری در فرمانداری در اختیار ما گذاشته شده و ما به سرعت و طی روزهای آینده بودجه شورای شهرستان را تهیه و تحویل شورای استان خواهیم داد. 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سرعین افزود: کمیته تطبیق و هیئت حل اختلاف در سریعترین زمان به پرونده‌های ارجاعی رسیدگی می‌کنند و سعی‌شان بر این است تا در کمترین فرجه زمانی کارهای محوله را به انجام برسانند. 
سلیمانی ضرورت حضور رئیس شورای شهرستان در جلسات شورای اداری و فرهنگ عمومی و حضور اعضای شورای شهرستان در جلسات برگزار شده در فرمانداری‌ها را به عنوان یک کارشناس و صاحبنظر خبره یادآور شد و بیان کرد: ما تاکنون دو جلسه با بیش از 100 دهیاری برگزار کردیم و قطعا در همایش مشترکی که در آینده نزدیک خواهیم داشت سعی مان بر این خواهد بود تا با حضور روسای ادارات بتوانیم خواسته‌ها و مطالبات به حق اعضای شورای شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها را مورد توجه قرار دهیم. 
وی احصای مشکلات شهرها و روستاها را در کنار پیگیری‌ها برای حل مشکلات زیرساختی یادآور شد و ادامه داد: سرعین از ظرفیت بی‌نظیر گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی و آب‌های گرم برخوردار است اما در بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری روستائی هیچ توجه و سرمایه‌گذاری انجام نشده است. 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سرعین‌ تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری باید در این منطقه مورد توجه قرار گیرد و به رغم برخی اظهارنظرهایی که مسئولان مشگین‌شهر داشتند ما هیج رقابتی را با مشگین در حوزه جذب گردشگر نداریم چرا که جایگاه سرعین بسیار بالاتر و متفاوت‌تر از سایر مناطق این استان است. 
سلیمانی توجه به جاده‌های روستایی و ترمیم جاده‌های شهری و بین مزارع را در کنار توسعه پیست اسکی آلوارس و اصلاح جاده ارجستان به عنوان قتلگاه دوم بعد از جاده مغان و بازنگری در طرح‌های هادی را بسیار ضروری اعلام کرد. 
وی در پایان گفت: در یک برنامه بلند مدت و کوتاه مدت می‌توان از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری کرده و در یک برنامه میان‌مدت و بلند مدت می‌توانه به اهداف مورد نظر در توسعه سرعین دست یافت.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اعضای شورای رئیس شورای اسلامی شوراهای شهر و روستا قلب معاون اول رئیس جمهور موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند