Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار «پارسینه»، دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، می گوید شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه که با حمایت ارتش ترکیه وارد شهر کردنشین عفرین در شمال سوریه شده اند، «اموال شخصی، اماکن سیاسی و نظامی و فروشگاه ها را غارت کرده اند».

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در عفرین هم مشاهده کرده است که شورشیان وارد فروشگاه ها، رستوران ها و خانه های مردم دشده و با غذا، وسایل الکترونیکی، پتو و دیگر کالاها و وسایل خارج شده و این اموال را به خارج از شهر منتقل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بی بی سی، این اقدام حتی از سوی رهبران دیگر گروه های شورشی و معارض سوری مواجه شده است. محمد علوش از گروه جیش الاسلام در توییتر خود نوشت: «غارت و دزدی اموال خصوصی و عمومی جرم است. باید محکم پشت دست همه کسانی زد که در این فساد شرکت کرده اند».

رهبران نیروهای کرد گفته اند که عفرین را به «کابوسی ابدی» برای ترکیه و متحدانش تبدیل خواهند کرد.

 

در همین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است بر اثر انفجار بمبی در یک ساختمان چهار طبقه، هفت غیرنظامی و چهار شبه نظامی کشته شده اند.

روز گذشته هم گزارش شده بود انفجار مین 13 کشته و 25 زخمی به شورشیان مورد حمایت ترکیه تحمیل کرده است.

مقامات کرد روز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای آنها از نبرد مستقیم به نبردهای پارتیزانی روی خواهند آورد و تا آزادی وجب به وجب عفرین مقاومت خواهند کرد.

هم زمان کمیته بین المللی صلیب سرخ درخواست کرده است تا دسترسی بیشتر به نیروهایش در عفرین داده شود و هشدار داد که حلال اهمر ترکیه میان شهروندان کرد اعتباری ندارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید در نبرد عفرین 289 غیرنظامی، از جمله 43 کودک کشته شده اند، اما ارتش ترکیه هدف گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت های شهری را تکذیب می کند.

هوی مصطفی، یکی از اعضای ارشد اداره عفرین هم به رویترز گفته است بیش از 200 هزار نفر از عفرین گریخته اند و اکنون بدون سرپناه یا دسترسی به آب و غذا در مناطق اطراف شهر ساکن شده اند.

نیروهای ترکیه و گروه های سوری مورد حمایت این کشور روز یک شنبه پرچم خود را در مرکز شهر عفرین برافراشتند و پس از هشت هفته درگیری با «یگان های مدافع خلق»، اعلام کردند کنترل کامل شهر را در اختیار گرفته اند.

اقلیم کردستان عراق هم پس از اشغال عفرین توسط ارتش ترکیه سه روز عزای عمومی در عفرین اعلام کرده و تمام مراسم های مربوط به جشن نوروز را لغو کرد.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد

وزارت خارجه سوریه گزارش مضحک این کشور درباره حقوق بشر که اخیرا صادر شد را محکوم و تاکید کرد که آمریکا صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش مضحکی که اخیراً وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر صادر کرده بود اعلام کرد که ایالات متحده با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت حرف زدن درباره حقوق بشر و یا متهم کردن کشورها در این زمینه را ندارد و باید به نقض قوانین بین‌المللی پایان داده و مداخلات خود در امور سایر کشورها را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه به این منظور آمده است که وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارشی را منتشر کرد که مملو از اطلاعات گمراه کننده درباره حقوق بشر بود . در چهارچوب تلاشی از سوی دولت‌های متوالی آمریکا جهت معرفی خود به عنوان حافظ حقوق بشر در سراسر جهان و سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشور در نقض حقوق بشر قرار داشت که آخرین مورد آن کمپین‌های سرکوب خشونت آمیز علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاست، در حالی که این دانشگاهیان خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت این را ندارد که دیگر کشورها را متهم کند و یا به آنها درس بدهد؛ زیرا تاریخ ایالات متحده پر از وحشتناک‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است که از نابودی مردمان بومی در قاره آمریکا شروع شد و سپس به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوعه در هیروشیما و ناکازاکی و کشتار بسیاری از ملت‌ها و غارت ثروت‌های آنها رسید.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که مردم سوریه در نتیجه سیاست‌های متجاوزانه دولت‌های متوالی آمریکا از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی، تجاوز به خاک سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه و غارت ثروت‌های ملی این کشور آسیب زیادی دیده‌اند و هنوز هم از آنها رنج می‌برند. علاوه بر آن آمریکا با تحمیل محاصره ناعادلانه یکجانبه درحال مجازات جمعی مردم سوریه و دیگر ملت‌های مورد هدف است که نقض آشکار حقوق بشر از جمله حق زندگی محسوب می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا باید از سیاست‌های مخرب خود عقب نشینی کرده و به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از استانداردهای دوگانه و سیاسی کردن مسائل حقوق بشری پایان داده و از مداخله در امور سایر کشورها و بی‌ثبات کردن آنها دست بردارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز