Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات محلی افغان اعلام کردند در عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و مشاوران خارجی دستکم هشت کشاورز افغان کشته شده‌اند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «نیویورک تایمز»، در حالی که منع رفت و آمد شبانه وجود نداشت کشاورزان از روی احتیاط، پاسگاه پلیس محلی را در جریان گذاشتند که پیش از طلوع آفتاب با فانوس و بیل برای آبگیری زمین‌های کشاورزی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنگ افغانستان، که بازیگران زیادی در دو طرف آن قرار دارد و بیشترین هزینه را نیز غیرنظامیان می‌پردازند، مطلع کردن نیروهای امنیتی نیز جان آن‌ها را حفظ نکرد.

 هفته جاری یگانی از نیروهای امنیت ملی افغانستان، احتمالا با همراهی مشاوران نظامی خارجی، وارد دو روستای شهرستان «چپرهار» در ولایت شرقی «ننگرهار» شدند و به گفته بزرگان قومی در عملیاتی هشت کشاورز را بر سر زمین‌هایشان کشتند.

«محمد اصرار» که برادرانش در این حمله کشته شده بود در این باره گفت: ساعت چهار صبح بود و دو برادرم برای آبگیری سر زمین رفته بودند؛ قبل از آن هم پاسگاه محلی را در جریان گذاشته بودیم.

وی افزود: بالگردها آمدند و به برادرهایم شلیک کردند و همه کشته شدند.

محمد اصرار ادامه داد، کمی دورتر از منطقه‌ای که آن‌ها آبگیری می‌کردند پنح نفر دیگر نیز که برای استراحت و نماز صبح به مسجد رفته بودند نیز هدف قرار گرفتند.

به گفته «حکم خان دولت‌زی» بزرگ قومی قربانیان بین 14 تا 40 سال بودند و عتیق‌الله 20 ساله که سه ماه پیش ازدواج کرده بود نیز قربانی شده است همجنین 29 نفر دیگر نیز در این حمله دستگیر شدند.

«ناظم جان» فرمانده پلیس محلی نیز اظهارات خانواده قربانیان را مبنی بر اینکه کشاورزان پیش از آبگیری زمین‌هایشان پلیس را در جریان گذاشته بودند تایید کرد.

وی تصریح کرد: بله ما را در جریان گذاشته بودند که برای آبگیری زمین می‌روند، بالگردها آمدند و به آن‌ها شلیک کردند، آمدن بالگردها را دیدیم، بدون هماهنگی با ما اینکار را کردند؛ غیرنظامیان بی‌گناه را کشتند.

یکی از مقامات امنیتی ارشد ننگرهار که خواست نامش فاش نشود نیز اظهار داشت: این نیروها تحت عنوان یگان 02 با بالگردهای ائتلاف ناتو به منطقه آمدند و مشاوران خارجی نیز همراه آن‌ها حضور داشتند.

یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار نیز در این باره گفت چنین حملاتی به طور معمول با همکاری ناتو انجام می‌شوند.

«ذبیح‌الله زماری» گفت: یگان 02 معمولا تحت نظارت آمریکایی‌ها فعالیت می‌کنند و معمولا بالگردهای آمریکایی در اختیار دارند؛ حتی وقتی نزدیک جاده هم بیایند مشاوران خارجی همراه آن‌ها هستند.

با این حال مقامات امنیت ملی افغانستان در این باره اظهارنظری نکردند.

سروان «تام گرسبک» سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان اما مدعی شد که نیروهای آمریکا یا ناتو و یا حتی بالگردهای آن‌ها در این حمله نقشی نداشتند.

در حالی نیروهای خارجی مدعی هستند که غیرنظامیان در این حمله هدف قرار نگرفته و کشته نشدند که پیش از این نیز نیروهای خارجی بارها پس از هدف قرار دادن غیرنظامیان ابتدا وقوع حادثه را به کلی رد کرده و در صورت پیگیری رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و ثابت شدن تلفات غیرنظامیان در حملات تنها به عذرخواهی بسنده کرده‌اند.

چندی پیش نیز در حالی که مقامات محلی تصریح می‌کردند حملات هوایی آمریکا در ولایت «قندوز» سبب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد اما سخنگوی نیروهای خارجی مدعی شد که براساس تحقیقات صورت گرفته آن‌ها هیچ غیرنظامی کشته نشده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای لبنانی بار دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند یک ساختمان را که نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار دهند.

در همین راستا نیروهای فلسطینی اعلام کردند که با شلیک چند خمپاره محل تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای فلسطینی در محورهای جحرالدیک و نتساریم به صورت موفقیت آمیزی انجام شد.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران بخش های مختلف نوار غزه بار دیگر جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الخیام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

علاوه بر آن، منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان نیز طی بامداد امروز شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود. روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمد.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

کد خبر 6092705

دیگر خبرها

  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم