Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه روز گذشته ۲۰ هزار و ۸۸۵ نفر مسافر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند، گفت: در هنگام سال تحویل در بقاع متبرکه خراسان جنوبی زیارت آل یاسین قرائت می‌شود. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور عصر امروز در جمع خبرنگاران به برگزاری طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: طی سه روز گذشته 20 هزار و 885 مسافر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراسم تحویل سال نو به صورت کامل در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و در سال گذشته بیش از 790 هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ایام نوروز بازدید کردند.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از برنامه های پیش بینی شده در لحظه تحویل سال در  بقاع متبرکه قرائت زیارت آل یاسین، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت دعای تحویل سال، پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) است.

بخشی پور افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آماده سازی فضا و اماکن برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی و تدارک جایگاه‌های اسکان موقت از اقدامات طرح آرامش بهاری اوقاف در اماکن متبرکه است.

وی برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف، گفتمان‌های دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و همه واقف باشیم را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، خدمت رسانی به مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران و بقاع متبرکه از اهداف طرح آرامش بهاری است.

بخشی پوربا بیان اینکه  در خراسان جنوبی 60 بقعه متبرکه میزبان زائران و مسافران نوروزی است، افزود: طرح آرامش بهاری با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

R7799/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) عزاداران در بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه شاخص این استان اجتماع می‌کنند.
حجت الاسلام «ولی الله روان» افزود: حضور هیات‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی و مداحی در وصف رئیس مذهب شیعه از برنامه‌های روز شهادت در بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام روان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه معنوی این مراکز برای سفر و زیارت مناسب بوده و مسافران زیادی را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سعی شده خدمات فرهنگی برای زائران ارائه شود تا مسافران از معنویت و موقعیت معنوی این بقاع بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)