Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تشکل‌های گردشگری با بیان اینکه ۲۰۰ راهنمای گردشگری در یزد فعالیت دارند، از اجرای بیش از ۱۰۰۰ ساعت دوره آموزشی راهنمای گردشگری در یزد خبر داد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن حاجی سعید عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 200 راهنمای گردشگری عضو انجمن راهنمایان گردشگری استان یزد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که این افراد سفرای فرهنگی شهر و استانمان هستند و چه بسا برخی از این راهنمایان در عرصه ملی فعالیت می‌کنند و راهنماهای گردشگری ما در عرصه‌های ملی هستند.

دبیر شورای تشکل‌های گردشگری استان یزد بیان کرد: راهنمایان گردشگران تنها به عنوان راهنمای راه‌ها برای گردشگران فعالیت نمی‌کنند بلکه مفسران تاریخ و فرهنگ ما هستند و در هر کجایی از بناهای تاریخی، ارزش‌ها و زوایای مختلف آن را برای گردشگران را باز می‌کنند.

حاجی سعید تصریح کرد در کشور ما فارغ از بحث اینکه راهنمایان باید مباحث تاریخی و معماری را برای گردشگران توضیح دهند، لازم است که با توجه به ارزش‌های دینی که ما از آن بهره مند هستیم، بیان کنند و انتقال دهنده این ارزش‌ها برای توریست‌ها هم باشند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن در سال‌های گذشته بیش از یک هزار ساعت دوره آموزشی برای راهنمایان گردشگری استان یزد ایجاد کرده و تلاش داشته که سوال‌های مختلفی که در ارتباط با مباحث گوناگون ذهنی گردشگران وجود دارد را به راهنمایان آموزش دهد.

دبیر شورای تشکل‌های گردشگری استان یزد افزود: با توجه به اینکه یزد در زمینه گردشگری مذهبی بسیار قوی عمل کرده و عنوان حسینیه ایران را به عنوان برند خود دارد، خوشبختانه کمیته خاصی در استان یزد با عنوان کمیته گردشگری مذهبی وجود دارد و کار این کمیته سامان دادن گردشگری در ایام خاصی است که یزد برنامه‌های مشخصا مذهبی دارد.

به گفته حاجی سعید یکی از این فعالیت‌ها، مرتبط با عاشورا و تاسوعا است که این کمیته موفق شده بود با حضور 60 راهنمای تور، فرهنگ مذهبی ایران و ارزشهای عاشورا را به گردشگران معرفی کند.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است. هر ساله گردشگران بسیاری از این شهر مهد فرهنگ و هنر بازدید می‌کنند. خانه زینت الملک قوامی نیز یکی از همین اماکن زیبا و گردشگری شیراز است و از جمله زیباترین و مشهورترین خانه‌های تاریخی است که هر سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند؛ خانه‌ای که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

شهروندخبرنگار نا فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری قزوین در آستانه نوروز + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم