Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا خواستار رایزنی سازمان ملل با دی‌میستورا درباره تحولات عفرین شد و از سقوط عفرین به دست نیروهای تحت حمایت ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دذر حاشیه نشست وزرای خارجه اروپایی درباره وضعیت نظامیان ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان سوریه‌ای در شهر عفرین حضور دارند، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به شبکه کردستان 24، گفت: «مطمئنا من درباره این موضوع نگران هستم.ما از آغاز گفته بودیم که تنش نظامی و فعالیت‌های نظامی به صورت مستقیم گروه تروریستی داعش و یا جبهه‌النصره را هدف قرار نمی دهدو گروه‌هایی که سازمان ملل تعیین کرده است باید به طور کامل از آنها اجتناب شود. »

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا گفت که این نهاد باید درباره شرایط عفرین با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه صحبت کند و تاکید کرد که مهمترین موضوع این است که بحران در این کشور باید پایان یابد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که کشتار کودکان در فلسطین باید متوقف و باید فورا آتش بس برقرار شود.

عادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «در آخرین عملیات نظامی در طولکرم در کرانه باختری ۷۲ کودک فلسطینی و حداقل ۱۴ کودک دیگر در رفح غزه کشته شدند.» ️

۲۴ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک در بمباران دو خانه در شرق رفح شهید شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کودکان در کشور فلسطین برای مدت طولانی در یک چرخه تراژیک و باطل خشونت گرفتار شده اند.

او هشدار داد: «این جنگی است که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می‌گذارد. کشتار کودکان باید متوقف شود. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.»

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۴۲۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه
  • امیرعبداللهیان: در مورد لغو تحریم‌ها رایزنی کردیم