Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@21:41:17 GMT

تحول، نیازمند تفکرات جدید است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۰۹۱۸

تحول، نیازمند تفکرات جدید است

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان خوزستان و در شورای اداری شهرستان دزفول با اشاره به اینکه باید مشکلات ارتباطی راهیان نور در استان خوزستان حل شود، افزود : با همکاری اپراتورها و بهینه سازی و استفاده از منابع در بیش از 200 روستای مناطق درگیر در موضوع راهیان نور پوشش شبکه ایرانسل ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهرمی تصریح کرد : با اجرای این پروژه در شهرستان دزفول از مجموع روستا های بالای 20 خانوار فقط 22 روستا فاقد ارتباطات وجود دارد و بخشی از این روستاها با اجرای پروژه شمال خوزستان در 27 اردیبشهت ماه سال آینده مشکل ارتباطات آنها حل می شود و 3 روستای باقیمانده نیز تا پایان سال 97 به شبکه ارتباطی متصل می شوند.
 
وی با بیان اینکه در مناطقی هنوز مشکل آب و برق وجود دارد اما پوشش ارتباطات ایجاد شده است، گفت : البته در گذشته یکی از مسوولین عنوان کرده بود که  چرا به مردمی که آب و برق ندارند ارتباطات می دهید اما این مناطق نیاز به ارتباطات دارند چرا که برای رسیدن به این مناطق باید ساعت ها پیاده روی کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وضعیت ارتباطات در شهرستان دزفول نیز اشاره ای کرد و افزود : در این شهرستان  5 درصد جمعیتی که در 70 درصد منطقه محروم زندگی می کنند پوشش ارتباطی ندارند که تلاش می کنیم این پوشش ایجاد شود .
 
وی به پروژه شمال استان خوزستان نیز اشاره ای کرد و گفت : به مسوولین این پروژه تاکید شده است تا روز جهانی ارتباطات در سال 97 این پروژه باید آماده بهره برداری شده باشد که به روستاییانی که برای این انقلاب هزینه داده اند خدمتی شده باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود در این جلسه با اشاره به تحول دیجیتال ، گفت :  این تحول پیشران توسعه در کشورها شده است بطوریکه بر اساس آمارهای بانک مرکزی هر هکتار از کشت زارهای نیشکر استان خوزستان 31 هزار مترمکعب آب مصرف می کند که این آمار در برزیل برای هر هکتار نیشکر 10 تا 12 هزار متر مکعب است که بخشی به دلیل اتمسفر، هوا و سطح تبخیراز دست می رود و بقیه آن به وسیله هوشمند سازی آبیاری صرفه جویی می شود.
 
وی به وجود ظرفیت های جوان در حوزه  ICT  در کشور اشاره کرد و افزود : جوانان می توانند در این حوزه تحولی ایجاد کنند که ما به عنوان حاکمیت باید هدف گذاری داشته باشیم و با عزم ذخیره سازی چند هزار مترمکعبی آب بوسیله این حوزه، اسباب این کار را در مدل اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم تا به وسیله همین جوانان انجام شود .
 
وی تصریح کرد: دانشگاه جندی شاپور نیز باید به این موضوع فکر کند و در این حوزه پژوهش داشته باشد .
 
جهرمی با بیان اینکه تحول نیازمند تفکرات جدید است، تاکید کرد : در کشور همه مشکلات با یک راه، حل نمی شود و مشکلات راه حل های متفاوتی دارند و نباید با آنها به صورت یکسان برخورد شود و الزما تمام مشکلات با پول و سرمایه قابل حل نیست و این تفاوت نگاه در ذهن جوانان وجود دارد و باید به آنان اعتماد کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان در شهر دزفول انجام شده است، گفت : این توجه را می توان در انتخاب فرماندار و نماینده مجلس  و در سایر حوزه ها نیز مشاهده کرد که البته جوانان نیز باید تلاش و مطالعه بیشتری داشته باشند  .
 
وی تاکید کرد : در حال حاضر عصر، عصر بهره وری است و فناوری ابزاری برای بهره وری است و اگر بخواهیم در شرایط کنونی بهره وری در کشور را به بالاترین حد برسانیم باید از ابزار ICT  استفاده کنیم .
 
جهرمی با اشاره به تجهیز زیرساخت های ارتباطی در شهرستان دزفول، پیشنهاد کرد: طرح افزایش بهره وری محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری در شهرستان دزفول به صورت پایلوت اجرا شود که باعث استفاده از ظرفیت دانشگاه و فناوری در کنار هم و ایجاد اشتغال می شود .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در زمینه‌های ارتباطات فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما در پارک فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش بنیانی که محصول آن‌ها به سطح بلوغ مناسبی رسیده است میزبانی و حمایت می‌کنیم.

زارع پور بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی «پیام» نیز یک بسته حمایتی برای شرکت‌هایی که محصولی با فناوری بالا تولید می‌کنند پیش بینی کرده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه فضایی نیز ما شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیانی که در صنعت فضایی فعالیت می‌کنند را به شکل ویژه‌ای مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار بزرگترین قرارداد را با شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت ماهواره منعقد کردیم و امسال نیز این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد.

زارع پورگفت: در حوزه پست نیز ما مرکز نوآوری پست را داریم که در تولید خدمات جدید و سرویس‌های جدید چندین شرکت دانش بنیان برای شرکت ملی پست فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • میزان افزایش قیمت پیامک در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • واکنش وزیر ارتباطات به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی