Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@14:23:57 GMT

پسر قذافی نامزد انتخابات ریاست جمهوری لیبی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۰۹۷۰

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» گزارش داد، بوراس، هدف سیف الاسلام قذافی از نامزدی در این انتخابات را نجات لیبی و نه چشمداشت به پست و مقام دانست و گفت، سیف الاسلام به سوی همه طرف های داخلی، منطقه ای و بین المللی که نیت خیر در مورد لیبی دارند، برای کمک دست دراز می کند.

وی در ادامه ادعا کرد سیف الاسلام یک برنامه همه جانبه و کامل با ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوراس در ادامه گفت، سیف الاسلام قذافی در لیبی و آزاد است به زودی میان مردم ظاهر می شود.

ژنرال « خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی چند هفته پیش در مصاحبه با یک مجله فرانسوی گفته بود سیف الاسلام زندانی است.

سیف الاسلام فرزند دوم معمر قذافی از همسر دومش، صفیه فرکاش و متولد ۵ ژوئیه ۱۹۷۲ میلادی است. او فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه های انگلیس است.

سیف الاسلام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۱در لیبی دستگیر و زندانی شد و در ژوئن ۲۰۱۷ اعلام شد مورد عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده است.

«عارف النایض» سفیر پیشین لیبی در امارات نیز پیش از سیف الاسلام قذافی، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی اعلام آمادگی کرده بود و این در حالی است که هنوز زمان دقیق برگزاری این انتخابات مشخص نشده است.

اگر شخصیت های مشهوری مانند ژنرال حفتر فرمانده ارتش و فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای این انتخابات نامزد شوند، بعید به نظر می رسد افرادی مانند سیف الاسلام و النایض شانسی برای موفقیت داشته باشند.

ژنرال حفتر چند ماه پیش گفته بود لیبی هنوز آمادگی پذیرش دمکراسی ندارد.

لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است.

اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.

پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد

به گزارش خبرآنلاین با قطعی شدن نامزدی دونالد ترامپ به‌عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا و همچنین با امتناع مایک پنس معاون سابق او از تمجید و حمایت رئیس‌جمهور سابق، گمانه‌زنی‌ها پیرامون معاون انتخابی او شروع شده است.

مایک پمپئو روز چهارشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که نظرش درباره معاونت دولت ترامپ چیست گفت: اگر این فرصت به من داده شود یا رئیس‌جمهور این را از من بخواهد و بدانم که می‌توانم کار مؤثری انجام دهم، قطعاً با چنین پیشنهادی موافقت خواهم کرد.

به نقل از ایرنا در فهرست نام افرادی که ترامپ در مصاحبه ماه فوریه (اسفند) با فاکس نیوز به‌عنوان گزینه‌های احتمالی این سمت عنوان کرد، نام پمپئو به‌چشم نمی‌خورد. او معیار گزینش خود برای سمت معاونت را قابلیت او برای احراز سمت ریاست‌جمهوری در صورت جانشینی خود ذکر کرد.

پمپئو پیش از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از منتقدین او بود اما در انتخابات سال ۲۰۱۶ به توصیه مایک پنس به سمت ریاست آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در دولت ترامپ منصوب شد و اکنون از حامیان وفادار ترامپ محسوب می‌شود.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889276

دیگر خبرها

  • استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری
  • پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد
  • تحولات مصر؛ از انتخابات ریاست جمهوری تا بحران اقتصادی
  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال