Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد منصوری سفیر سابق ایران در چین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم کنگره ملی خلق چین در خصوص لغو محدودیت دو دوره‌ای برای پست ریاست جمهوری این کشور، اظهار کرد: مردم و مسئولان چین از عملکرد رئیس جمهور فعلی خود شی جین ‌پینگ راضی هستند و از طرف دیگر شرایط منطقه‌ای و بین المللی برای چین به گونه‌ای است که ضرورت دارد رئیس جمهور این کشور از حمایت بیشتری برخوردار باشد و برای مدت طولانی‌تری بر سر کار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شی جین ‌پینگ به خاطر قاطعیتش در مبارزه با فساد و اقدامات بسیار خوبی که در روابط خارجی داشته است، توانست موفقیت‌های زیادی برای کشورش کسب کند که موجب محبوبیت بیشتر او در بین مردم شده است.

منصوری با بیان اینکه نمایندگان کنگره ملی خلق چین در راستای حمایت قاطع از رئیس جمهور فعلی، تصمیم به لغو محدودیت دو دوره‌ای پست ریاست جمهوری گرفته‌اند، افزود: چنین تصمیماتی معمولا دائمی نیست و ممکن است سال‌های بعد اگر کنگره اوضاع را مناسب بداند در تصمیم خود تجدیدنظر کند و مجددا تصمیم دیگری در این زمینه اتخاذ کند، به همین دلیل تصمیم لغو محدودیت دو دوره‌ای پست ریاست جمهوری می‌تواند جنبه موقت داشته باشد.

سفیر سابق ایران در چین اظهار کرد: شی جین ‌پینگ به شدت به قوانین و مقررات کشورش پایبند است و چه در زمانی که معاون ریاست جمهوری دوره قبل را برعهده داشت و چه در دوران فعلی که سمت رئیس جمهوری چین را بر عهد دارد، همواره بر حاکمیت قانون در همه زمینه‌ها بسیار تاکید کرده و نسبت به اجرای قانون حساسیت زیادی نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: هم مردم و هم مسئولان چینی احساس می‌کنند با توجه به شرایط خاصی که در داخل این کشور حاکم است، به یک قاطعیت برای اجرای قانون نیاز است که شی جین ‌پینگ این قاطعیت را برای اجرای قانون و پیشبرد برنامه‌های تصویب شده، نشان داده است.

منصوری به عملکرد موفق رئیس جمهور چین در عرصه داخلی و بین المللی اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته شی جین ‌پینگ توانسته بسیاری از مشکلات کشور چین را حل کند و همین امر موجب شده تا مردم و مسؤلان این کشور از تصمیمی که کنگره اتخاذ کرده است نگرانی نداشته باشند.

سفیر سابق ایران در چین تصریح کرد: در کشورهای دیگر نیز گاهی این تصمیم‌ها مشاهده شده و مدت زمان دوران ریاست جمهوری تغییر کرده است بنابراین یک امر معمولی است، البته در مورد چین راهکارهایی وجود دارد که شورای سیاسی با کنگره به راحتی می‌تواند تصمیمات جدیدی را برای مدت زمان دوره‌ای ریاست جمهوری اعمال کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چین احزاب نیرومندی وجود ندارد و حزب کمونیست بر اساس یک نظرسنجی از مردم و اظهار رضایت از اقدامات رئیس جمهور فعلی، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!

به گزارش همشهری آنلاین، فاکس نیوز نوشت جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی، اولین آمریکایی یهودی تبار بود که برای یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد معاون اول رییس جمهوری شد.

خانواده لیبرمن در بیانیه ‌ای علت مرگ این سناتور سابق ایالت کنکتیکت در عصر چهارشنبه را عوارض ناشی از زمین خوردگی اعلام کردند.

وی ابتدا از سوی حزب دموکرات به مجلس سنا راه یافت و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان یک نامزد مستقل کرسی مجلس سنا را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان اولین سیاستمدار یهودی، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری برای «ال گور» و حزب دموکرات شد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۴ برای نامزدی حزب دموکرات ‌در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد، اما پس از یک نمایش ضعیف در انتخابات مقدماتی اولیه، از نامزدی انصراف داد.

لیبرمن به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن و از ضدایرانی‌ترین سناتورهای آمریکایی شناخته می شود.

وی همچنین در زمره مقام های آمریکایی بوده که خواستار فشار و تحریم بیشتر ایران بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اینکه لیبرمن دموکرات بود اما در چند موضوع مهم از جمله جنگ در عراق بر خلاف این حزب رای داد و در سال ۲۰۰۶ نیز هنگامی که قصد داشت برای آخرین بار نامزد سناتوری در کنگره شود، به طور مستقل و بدون وابستگی حزبی در رقابت‌ها شرکت کرد و پیروز شد.

لیبرمن در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز برخلاف موضع حزب دموکرات، به جای باراک اوباما از جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

کد خبر 841016 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • چراغ سبز پمپئو به ترامپ؛ او چشم به چه پستی دارد؟
  • پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد
  • بهداد اقبالی تصمیم گرفت؛ تاد بولی از ریاست باشگاه چلسی کنار می‌رود
  • جو لیبرمن درگذشت
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان