Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: اکیپ های کشیک امور اراضی این شهرستان از 27 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه سال 97 از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی در تعطیلات نوروزی جلوگیری می کنند.

مجید جعفری با بیان اینکه حفاظت از زمینهای  ملی و منابع طبیعی بعنوان سرمایه های حیاتی کشور در همه ایام، به ویژه تعطیلات نوروزی، وظیفه ای همگانی است افزود: مردم خود، بهترین حافظان و مراقبین از اراضی زراعی، باغی، ملی و منابع طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر تصریح کرد: برای جلوگیری از امکان سوء استفاده اشخاص فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروزی و به منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، اکیپ‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان تشکیل شده و فعال خواهند بود.

وی گفت: مردم، دهیاران و شوراهای روستاها می توانند هرگونه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز را به  اکیپ های مستقر در این مدیریت  اطلاع دهند.

جعفری خاطر نشان کرد: اکیپ های کشیک امور اراضی در این شهرستان از تاریخ 27 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه سال 97 در این شهرستان مستقر و فعال است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تعارض به زمینهای کشاورزی و منابع طبیعی، مراتب را به سامانه 131 شبانه روزی اطلاع داده تا در اسرع وقت کشیک های روزانه تعصیلات نوروزی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محل حضور یابند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دفتر فنی استانداری فارس در خصوص کوه‌خواری در باباکوهی

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص کوهخواری در اراضی پارک کوهستانی باباکوهی گفت: علی رغم برخی اظهارات ناآگاهانه، فرایند تغییر کاربری‌ها، شفاف و در چارچوب ضوابط است.

امیرحسین جمشیدی امروز، ۲۵ فروردین در خصوص برخی مطالب مطرح شده در خصوص کوه‌خواری و تغییر کاربری، این اظهارات را ناشی از ناآگاهی و عدم داشتن اطلاعات کافی دانست.

وی با اشاره به مطلب منتشر شده در خصوص «کوه‌خواری در اراضی پارک کوهستانی باباکوهی » این موارد را تکذیب و ناشی از ناآگاهی و عدم پرسش از مراجع قانونی یا فنی دانست و گفت: کلیه فرایندهای تغییر کاربری و کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مرتبط به صورت شفاف و قانونی برگزار می‌شود و نتایج آن نیز پس از سیر مراحل مربوطه و نهایی شدن، بر روی سایت به صورت عمومی منتشر می‌شود و در صورت وجود هرگونه ابهام، مردم و اصحاب رسانه می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از این دفتر دریافت کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به حساسیت مدیریت ارشد استان و اعضای کارگروه بر حفظ حقوق عمومی، مطالب منتشر شده در خصوص اراضی پارک کوهستانی را غیرواقعی خواند و افزود: اراضی مورد نظر در مجاورت شمالی بلوار جمهوری واقع شده و دارای سند رسمی شش دانگ تک برگی صادره سازمان اسناد و املاک به نام مدرسه علی ابن ابیطالب است.

جمشیدی ادامه داد: مساحت وضع موجود اراضی مذکور حدود هشت هکتار است که نیم هکتار آن در محدوده قانونی شهر و هفت و نیم هکتار دیگر، خارج از محدوده قانونی و در حریم کلان‌شهر شیراز واقع شده است.

وی افزود: مالک اراضی بر طبق ضوابط و مقررات قانونی، نسبت به درخواست الحاق اراضی و تغییر کاربری آن به شهرداری شیراز اقدام کرده و شهرداری شیراز بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، نسبت به تنظیم و امضای توافقنامه با مالک به صورت ۵۶/۳ سهم مالک با کاربری مسکونی و ۴۳/۷ سهم شهرداری با کاربری خدماتی و شبکه معابر اقدام کرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس بیان کرد: تنظیم و امضای توافقنامه با شهرداری به معنای موافقت با تغییر کاربری و الحاق به محدوده نبوده و حقی برای مالک ایجاد نمی‌کند.

جمشیدی با اشاره به مراحل قانونی طی شده تاکنون بیان کرد: شهرداری شیراز بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود نسبت به ارسال تقاضای الحاق به محدوده اراضی فوق‌الذکر به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری واقع در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اقدام می‌کند و موضوع پس از بازدید در جلسه کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری با حضور کارشناسان خبره و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط بررسی و با توجه به وضعیت توپوگرافی زمین با تغییر کاربری کلی زمین به مسکونی و انجام ساخت و ساز در کل پهنه مخالفت شده و پیشنهاد می‌شود موضوع توسط مجموعه مشاورینی در رشته‌های شهرسازی، ترافیک، هیدرولوژی، زمین‌شناسی و ژیوتکنیک و... بررسی و کاربری و میزان بارگذاری ساختمانی متناسب با محل، توسط مشاور مطالعه و ارائه شود.

وی ادامه داد: نظریه کمیته فنی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط استانی مطرح و مقرر می‌شود؛ مطابق نظریه کمیته فنی، موضوع توسط مجموعه مهندسین مشاور ذیصلاح بررسی و طرح مناسب توسط مشاور تهیه و در جلسات آتی مطرح شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس افزود: تصمیم‌گیری نهایی در ارتباط با الحاق اراضی مذکور به محدوده شهر شیراز در حدود اختیارات استان نبوده و پس از بررسی و اتخاذ تصمیم احتمالی توسط مراجع استانی، جهت تصویب نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • دستگاه قضائی مازندران با متخلفان صدور غیرمجاز تغییر کاربری برخورد جدی کنند
  • ۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان گناوه شناسایی شد
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری
  • قلع و قمع بیش از ۷ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • پاسخ دفتر فنی استانداری فارس در خصوص کوه‌خواری در باباکوهی
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌غیرمجاز در لرستان