Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@02:11:24 GMT

پياده‌روي روزانه افسردگي را کاهش مي‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۲۰۴۶

پياده‌روي روزانه افسردگي را کاهش مي‌دهد

خبرگزاري آريا -

پياده‌روي روزانه باعث کاهش نشانه‌هاي افسردگي مي‌شود‎
مطالعات انجام شده توسط محققان آمريکايي نشان داده است که پياده‌روي روزانه باعث کاهش نشانه‌هاي افسردگي مي‌شود.
مطالعاتي که در مجله آمريکايي روانشناسي منتشر شده است، نشان داده افرادي که بيش از چهار ساعت در هفته‌ پياده روي مي‌کنند، 44 درصد نشانه‌هاي افسردگي کمتري دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مطالعات 22 هزار نفر مورد بررسي قرار گرفتند. مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش به اندازه داروهاي ضد افسردگي تاثيرگذار است.
يکي از محققان دانشگاه ميشيگان در اين‌باره مي‌گويد: هنوز کاملا دليل اين که ورزش نشانه‌هاي افسردگي را کاهش مي‌دهد، مشخص نيست اما ورزش تغييراتي در مغز ايجاد مي‌کند که مي‌تواند بر نشانه‌هاي افسردگي تاثيرگذار باشد. ورزش همچنين کيفيت زندگي افرادي که مبتلا به افسردگي هستند را نيز افزايش مي‌دهد.
با وجود تاثيرات مثبت ورزش براي بيماران مبتلا به افسردگي يکي از چالش‌ها براي اين بيماران اين است که نمي‌توانند انگيزه براي ورزش پيدا کنند. يکي از نشانه‌هاي افسردگي خستگي و سطح انرژي پايين است. بنابراين در اين شرايط بيماران سخت مي‌توانند شروع به فعاليت فيزيکي کنند. ثبت‌نام کردن در ورزش‌هاي گروهي و يا کلاس‌هاي ورزشي مي‌تواند يکي از راه‌هاي افزايش انگيزه بيماران مبتلا به افسردگي باشد.
منبع: ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند

آفتاب‌‌نیوز :

بادرنجبویه از زمان‌های باستان مورد استفاده قرار میگرفته است. نام یونانس آن از کلمه زنبور عسل مشتق شده است و این گیاه دارای خواص التیام بخشی و تقویت کنندگی عسل می‌باشد.

در قرون وسطی از آن شربتی ساخته می‌شد که به "شربت جوانی" معروف بود.

قسمت‌های مورد استفاده برگ‌های بادرنجبویه: برای درمان افسردگی و تنش‌های عصبی مفید است. همچنین ضد نفخ بوده و برای پایین آوردن تب نیز از آن استفاده می‌شود. روغن بادرنجبویه: دارای همان خواص برگ ها، اما بسیار قوی‌تر اثرات گیاه بادرنجبویه بر بدن: آرامبخش، ضد افسردگی، محرک دستگاه گوارش، افزایش دهنده تعریق بدن، ضد ویروس تبخال، ضد باکتری، ضد نفخ، ضد اسپاسم ویژگی (مزاج): دارای طبیعت سرد، خشک، ترش و کمی تلخ می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند