Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:01:47 GMT

افزایش 12 درصدی جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۳۸۸۴

افزایش 12 درصدی جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مراد فتحی در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بالا بودن جمعیت کیفری به یک مشکل اساسی در زندان‌های استان تبدیل شده است که می‌تواند برنامه‌های تعلیمی و تربیتی را تحت‌الشعاع قرار دهد که باید تلاش کنیم در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدامات اساسی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی با اشاره به افزایش 12 درصدی جمعیت کیفری زندان‌ها در سال 96 نسبت به سال گذشته گفت: توجه جدی جامعه به مقوله زندان و کاهش تقاضا از سوی مردم برای اعمال مجازات حبس در دعاوی قضایی و استفاده قضات محاکم از جایگزین‌های حبس گامی مهم در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بوده که باید در این زمینه اقدام شود.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان برای نهادینه شدن مجازات‌های جایگزین حبس بیان کرد: تعامل دادستان مرکز استان و دیگر دادستان‌های شهرستان‌ها برای افزایش اشتغال زندانیان نیز امری شایسته و قابل قبول بوده که در این زمینه نیز کارهای مطلوبی انجام شده است.

فتحی با اشاره به برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، بهداشت و درمان و حقوق شهروندی تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف و برنامه‌ها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم در مدت حضور این افراد در زندان‌ها برخی آموزش‌ها را به این افراد ارائه دهیم.

وی با اشاره به تحقق بالای 230 درصدی برش استانی برنامه توسعه در رابطه با اشتغال زندانیان افزود: قبل از اشتغال ما بر این باوریم تا فرد زندانی یک حرفه مناسب و مورد علاقه یاد بگیرد تا بتواند پس از آزادی معیشت خود را تامین کند و در این زمینه در سطح زندان‌های استان سه هزار و 501 مورد گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای زندانیان در سال 96 صادر شده است که این رقم تحقق 270 درصدی برش استانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال استان اردبیل اشتغال حبس رئیس کل دادگستری استان زندان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است