Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین حمید کمالی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علما و بزرگان دینی شهر و شهدای طلبه و روحانی به بیان نقش حوزه‌های علمیه در پیشرفت علمی کشور پرداخت و گفت: بدون شک، آینده علمی یک جامعه آن هم جامعه اسلامی به وجود آموزش و پرورش در آن جامعه است و در این میان حوزه‌های علمیه نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هرچند اگر علم به خدمت منجر نشود ارزش چندانی نخواهد داشت، ولی باید عرصه‌های این قدرت را شناخت. تمامی رشته‌هایی که یک نوجوان و جوان پیش روی خود دارد برخاسته از نیاز‌های فردی یا اجتماعی است. حوزه‌های علمیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مدیر حوزه علمیه اردکان اظهار داشت: خدمت به دین و یاری دین خدا فصل مشترک همه علوم در رشته‌های حوزوی است هرچند درجاتی از خدمت به دین و دفاع از مذهب وظیفه همگان است و نباید در قشر خاصی منحصر شود. اما به فرمود: ه قرآن کریم تفقه و فهم عمیق وظیفه گروهی خاص است که با توفیق الهی قدم در این عرصه می‌گذارند. امروز این گروه خاص به نام روحانیت، رهبری فکری و اجتماعی مردم را بر عهده دارند، اما عدم شناخت صحیح از حوزه و روحانیت باعث شده است که استقبال به حوزه کم باشد. امروزه بیش از ۹۵ درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان‌های ما به سوی دانشگاه‌ها گسیل می‌شوند.
وی خطاب به مسئولان، پدران و مادران گفت: امروز معرفی حوزه و دعوت از افراد خوش استعداد و علاقمند به حوزه وظیفه‌ای خطیر و ضروری است. هرچند به لطف خداوند تابوی ورود استعداد‌های درخشان و خوب به حوزه شکسته شده است. گذشت آن دوره‌ای که عده‌ای به قصد فرار از سربازی وارد حوزه می‌شدند. گذشت آن دوره‌ای که افراد از همه جا رانده شده وارد حوزه شوند. گذشت آن دورانی که ورودی‌های حوزه کنترل نشده باشد. امروز معدل‌های بیست، مشتاق ورود به حوزه اند. امروز رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور وارد حوزه شده و می‌شوند. در اردکان از پذیرش سال قبل که ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته اش رشد داشته است بیش از نیمی از افراد پذیرش شده معدل بالای ۱۹ داشته اند.
حجت الاسلام کمالی افزود: امروز برنامه حوزه به گونه‌ای چیده شده است که افراد با چشم باز وارد حوزه بشوند. آزمون ورودی، دوره میثاق طلبگی که طلاب جدیدالورود به مدت یک هفته در اردوگاهی در استان جمع می‌شوند و در مورد اهداف، انگیزه‌ها و آینده طلبگی با آن‌ها کار می‌شود. قبل از ورود به حوزه دوره‌ای به نام اختبار و تثبیت وجود دارد که یکماه قبل از شروع دروس حوزوی بعضی از درس‌های حوزه در این مدت برای طلاب جدیدالورود تدریس می‌شود و اگر کسی احساس علاقه نکرد می‌تواند برگردد و بدون اینکه ضرر کرده باشد به مسیر تحصیل خود برگردد.
وی تصریح کرد: گاهی اوقات از آینده حوزه سؤال می‌شود که در پاسخ باید بگویم آینده حوزه بسیار روشنتر و نزدیکتر و دست یافتنی‌تر از بسیاری از رشته‌های دانشگاهی است البته به شرط تلاش و همت بالا. اگر دانشجو و طلبه تلاش نکند نه در حوزه و نه در دانشگاه جایگاهی نخواهد داشت. امروز بعد از دوره عمومی ۵ یا ۶ ساله حوزه بیش از ۳۰ رشته تخصصی از قبیل: تفسیر، مهدویت، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره اسلامی، اخلاق و تربیت، نهج البلاغه، امامت، حقوق، قضا، کلام، فلسفه، فقه و اصول و رشته‌های متعدد دیگری وجود دارد که یک طلبه می‌تواند به مدارج بالای علمی برسد. امروز به جرأت می‌توان گفت که طلبه موفق بیکار نداریم و نخواهیم داشت. در کنار خدمت یک روحانی و طلبه به دین در هر عرصه‌ای خداوند متعال رزق و روزی او را از همان طریق خواهد رساند و این اعتقاد و باور ماست که بر گرفته از آیات و روایات و سیره علمای ماست.
مسئول بسیج طلاب اردکان گفت: امروز طلبه و روحانیون اردکانی بسیاری داریم که در سطح هیئت علمی دانشگاه، استاد دانشگاه، استاد حوزه، نویسنده و مؤلف، پژوهشگر، مبلّغ عمومی و تخصصی، مشاور عمومی و تخصصی و مانند آن، مبلّغ زباندان خارج کشور، حقوقدان و وکیل مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه‌های وهابیت در پاکستان دو میلیون دو میلیون مبلّغ تربیت می‌شوند تا وهابیت را تبلیغ کنند اظهار داشت: چرا ما فرزندانمان را در این عرصه وارد نمی‌کنیم؟ چرا ما مبلّغ عرصه حوزه نیستیم؟ چرا سیستم آموزش و پرورش ما به گونه‌ای نیست که عده‌ای بتوانند با خیال راحت و بدون فضاسازی در حوزه‌ها تحصیل کنند. طبق برآورد خوشبینانه بیش از ۵۰۰ هزار طلبه و روحانی آماده کار و فعالیت برای داخل کشور نیاز داریم و حال آنکه ظرفیت موجود در سراسر کشور شاید کمتر از ۲۰ هزار طلبه آماده به کار داشته باشیم و این خود نشان دهنده نیاز جامعه امروز به روحانی عالم، آگاه و فرهیخته است.
حجت الاسلام کمالی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه از علاقمندان در مقطع سیکل تا مقاطع مختلف دانشگاهی را پذیرش می‌کند و امروز فرصت سربازی حضرت، ولی عصر (عج) در این عرصه فراهم شده است که همت والا می‌طلبد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص نابسامانی‌های ارزی و شرایط اقتصادی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ و لزوم چاره اندیشی مسئولان اقتصادی دولت و پیگیری مجلس در این حوزه، گفت: در بحث مباحث اقتصادی معتقدم که این تلاطم های موجود بر زندگی، کار و معیشت مردم اثر می‌گذارد و از همین ابتدای سال دارد سفره مردم را با چالش و مساله مواجه می‌کند و این در حالی است که مسئولان باید به طور جدی نسبت به این مساله توجه و دقت داشته باشند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی کوچکی نژاد را در ادامه می خوانید:

 

نمایندگان هم همواره در صحن علنی مجلس تذکرات متعدد شفاهی و کتبی را نسبت به عملکرد دولتمردان و تیم اقتصادی داشته‌‌اند و به دنبال این هستیم که دولت با جدیت پای کار حاضر شود و فکری به حال اقتصاد کند. آقای فرزین به صداوسیما آمد و با آن جملاتی که در صداوسیما به کار گرفت برای ایشان متاسف شدم. اینکه رییس کل بانک مرکزی بگوید قیمت‌ها حباب است و کاذب است، ما قبول نداریم و حرف‌هایی از این جنس به این معناست که ایشان مردم را خوب نمی‌شناسند و نمی‌دانند که مردم ما به خوبی حرف‌های ایشان را می‌فهمند و تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند که بانک مرکزی با اختیاراتی که دارد موظف است ثبات بازار را برقرار کند. حالا سه‌شنبه‌های نظارتی است آقای فرزین به مجلس می‌آیند و اعتراض نمایندگان هم نسبت به ایشان شدید است هم درخصوص نوسانات ارزی، ارز دارویی و همه موارد مرتبط دیگر در حوزه مسئولیتی ایشان صحبت خواهد شد. به اعتقاد من واقعا دولت در حوزه اقتصادی دچار یک مشکل اساسی است، تیم اقتصادی دولت قدرت تحلیل مسائل اقتصادی و توان تصمیم گیری مناسب را ندارد و به همین خاطر دچار یک بحران فکری شده اند. معتقدم که دولت باید یک خانه تکانی در تیم اقتصادی خودش انجام دهد و اگر این کار را انجام ندهد مجلس موظف است ورود کند و این مشکل را حل کند. به نظر من این تحلیل‌ها و آمارهایی که می‌دهند غیرواقعی است، در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات شدید نرخ ارز بودیم، این تکانه ها یک تا دو ماه دیگر در حوزه اقتصاد ایران و معیشت مردم و اجناس وارداتی خودش را نشان می‌دهد. کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند، آقای محسن رضایی و سایر افرادی که در تیم هستند واقعا توان این کار را ندارند و من فکر می‌کنم که علم کار را هم ندارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: سخنان احمدی نژاد بازار ارز را ملتهب کرد نماینده مجلس: بانک مرکزی نمی‌تواند نقش خود را در بازار ارز ایفا کند

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش