Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:15:22 GMT

خانه تکانی قفسه های دارو

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۴۱۲۰

خانه تکانی قفسه های دارو

فاطمه فاقعی کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: با توجه به رسیدن فصل بهار و شروع خانه تکانی و گردگیری، توصیه می‌شود که افراد برای شستشوی منزل از ترکیب کردن مواد شوینده، خودداری کنند.

وی افزود: برای مرتب کردن قفسه دارویی، باید با دقت به تاریخ انقضای دارو‌ها توجه کرد تا دارو‌های تاریخ گذشته از قفسه دارو، حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاقعی با بیان اینکه باید به تاریخ روی محصولات آرایشی و دارویی دقت کنیم، ادامه داد: دارو علاوه بر تاریخ انقضا، پس از باز شدن نیز، تا مدت زمان مشخصی قابل نگهداری است.

کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه، اضافه کرد: محصولات آرایشی از ۶ تا هجده ماه و گاهی ۲۴ ماه پس از باز شدن، قابل استفاده است که این زمان بر روی محصول درج شده است؛ این مدت زمان برای کرم‌ها و پماد‌های ساختنی، یک ماه است.

فاقعی با اشاره به اینکه برای استفاده از قطره‌های چشمی پس از باز شدن فقط یک ماه زمان وجود دارد، هشدار داد: بعد از یک ماه به علت آلودگی قطره، از مصرف آن خودداری شود.

او با بیان اینکه شربت‌ها پس از ۶ ماه باید دور ریخته شوند، یادآور شد: انسولین‌ها در دمای اتاق به مدت ۴ هفته قابل نگهداری هستند.

این کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه، به مردم توصیه کرد: بهترین راه برای دور ریختن داروها، خارج کردن قرص و کپسول از قوطی یا ورقه دارو و سپس مخلوط کردن آن‌ها با خاک، تفاله‌های چای و زباله‌های خانگی و نیز، محکم بستن کیسه زباله است، زیرا با این کار، خطر استفاده نابجای بعضی افراد از دارو کاهش می‌یابد.

دکتر فاقعی ادامه داد: برای دور ریختن دارو‌ها هرگز نباید آن‌ها را درون فاضلاب بریزیم، مگر اینکه در بروشور دارو، چنین روش دفعی ذکر شده باشد.

این کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم، بیان کرد: شرایط نگهداری و دفع تمامی دارو‌ها بر اساس توصیه‌های شرکت سازنده در بروشور همراه دارو، نوشته شده است.

او، در پایان گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر با داروساز خود مشورت کنید یا با مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم با شماره تلفن ۰۷۱۳۲۳۳۱۰۱۷ و سامانه‌های ۱۴۹۰ و ۱۹۰، تماس بگیرید.
انتهای پیام/ر

توجه به تاریخ و شرایط نگهداری دارو‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنجشنبه حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با حضور بر مزار شهید گمنام استانداری، ضمن قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در این برنامه همچنین با اهدای گل به خانواده شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، به این شهید والامقام تازه تفحص‌شده جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

کد خبر 6094802

دیگر خبرها

  • خانه تکانی اینتر در تابستان: 5 بازیکن می‌روند
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست