Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از ایجاد و فعالیت ۱۳ پارک طبیعت‌گردی که به عنوان کمپ‌های کویرنوردی نیز شناخته می‌شوند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهستانی در نشستی خبری اظهار داشت: در سطح استان یزد ۱۳ پارک طبیعت‌گردی که مردم از آنها به عنوان کمپ‌های کویرنوردی نیز یاد می‌کنند، خبر داد و اظهار داشت: دو پارک در بافق، شش پارک در یزد، دو پارک در اشکذر، دو پارک در اردکان و یک پارک در ابرکوه فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت پارک‌های کویرنوردی، سافاری (اتومبیل‌رانی در کویر) است، عنوان کرد: از تفریح مفرح سافاری استقبال خوبی شده اما مردم و مسافران باید مراقب باشند از سافاری‌هایی استفاده کنند که دارای مجوز باشند.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد بیان کرد: در خارج از محدوده کمپ‌ها هر اتفاقی رخ دهد، هیچ ارگانی پاسخگو نخواهد بود بنابراین مردم حتما از کمپ‌های دارای مجوز از میراث فرهنگی و رانندگانی که دارای مجوز هستند، خدمات دریافت کنند.

دهستانی با اشاره به اتفاقی سال گذشته در یکی از مسیرهای غیرمجاز سافاری رخ داد که منجر به فوت یکی از هموطنان شد، افزود: مسافران برای سافاری حتما به ۱۳ کمپ کویرنوردی دارای مجوز مراجعه کنند.

وی یادآور شد: البته کمپ غیرمجاز نداریم اما رانندگانی به صورت غیرمجاز در مسیرهای خارج از محدوده کمپ‌ها اقدام به سافاری می‌کنند که مردم نباید از خودروهای آنها استفاده کنند.

دهستانی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دریاچه تصفیه‌خانه فاضلاب یزد در بلوار نصر نیز بیان کرد: آب این دریاچه آلوده و استفاده از قایق در آن غیرقانونی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی میراث فرهنگی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نیروهای همکار با میراث فرهنگی نیز بیان کرد: ۱۷۴ نفر در حال حاضر با میراث فرهنگی استان یزد همکاری می‌کنند که ۶۰ نفر از آنها رسمی و پیمانی و بقیه قراردادی هستند.

وی افزود: در صدد اصلاح چارت سازمانی به ویژه در شهرستان‌های استان هستیم و امیدواریم بتوانیم نیروهای متخصص بیشتری جذب کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته