Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در واکنش به سفر و دیدار سفیر انگلیس با شهردار مشهد بیانیه‌ای را خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه های مشهد در واکنش به سفر و دیدار سفیر انگلیس با شهردار مشهد بیانیه ای را خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

همانگونه که مستحضر هستید، سفر قابل تأمل سفیر کشور انگلستان به پایتخت معنوی ایران اسلامی - مشهد - فضای شبهه و سئوال انگیزی را در ذهن امت انقلابی و روح آرمانخواهِ جوانانِ دانشجویِ فرهیخته و غیورمان رقم زده است.

آنچه که بدیهی به نظر می رسد، در قرن معاصر، بالاخص طی یکصد و پنجاه سال اخیر، ایران عزیز در تعامل با بیگانه، زخم های عمیقی را بر پیکر مقتدر خود دیده است، که بی شک جهل یا خیانت برخی عناصر منفعل در بدنه ی حاکمیتهای وقت در این حوادث تاریخی بسیار نافذ بوده است.

مصداق عینی آن، بروز و ظهور جاسوسانی است که با نفوذ در دل جریان های سیاسی و تقلیل گرایِ داخلی و دلبسته به بنیانهای فکری استراتژیست های مغرب زمین، به انجام مأموریت محوله و اخلال در نظم هویت ایرانی - اسلامی مان نموده اند.

طنز تلخ روزگار آنجاست که با دارا بودن تجربه ی تاریخی و گرانسنگی که جهان قدیم از رسم ناجوانمردیِ بریتانیایِ دیروز در مستعمرات تحت حاکمیت خود و ناسپاسی انگلیس امروز در مواجهه با دیگر ملت ها دارد، خویشتن را در حصار کلیشه ی واژگان «رسمی» یا «غیر رسمی» بودنِ سفرِ سفیرِ روباهِ پیر، متوقف نموده و از اصل و فلسفه ی حضور وی - فارغ از مسیر مشخص دیپلماتیک - غفلت بورزیم.

ما جوانان موئمن و دانشگاهی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، بوی نامأنوسی را که از حضور سفیرِ برکنار شده ی انگلیس بر شامه ی مان می‌رسد را هوشمندانه دنبال می کنیم، و آن را زنگ خطری برای ایجاد آلایندگی در حال و هوای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در دستگاه معنادهی خود تفسیر می نماییم.

مگر تسخیر کدام مرزهای فرهنگی را در اندیشه دارند؟
آیا دسیسه ای در محرمانه های این سفر، نهفته است؟
فرآیند ارتباط بین دعوت کنندگان و این فرد چگونه بوده است؟
این دعوت چه سنخیتی با وظایف ذاتی شهردار مشهد داشته است ؟
مشهد شهر جریان ساز و پیشرو انقلاب در عرصه انقلابی گری است که دیده بانان آن در دانشگاه ها بنا به رسالتی که دارند با چشمان تیزبین قدم های نامحرمان را رصد می کنند.

نمایندگان محترم مجلس، نیک می دانید که رأی مردم به شما، امانتی است که برای ادای آن در نزد خدای تبارک و تعالی، حضرت بقیة الله الأعظم (عج)، محکمه ی عدل شهدا و روح امام (رضوان الله تعالی علیه) و امت اسلامی، باید پاسخگو باشید.

امروز مطالبه ما این است که شما گزارشی از چرایی این سفر ارائه دهید ، چراکه قطعا نماینده کشورِ قیّم رژیم صهیونیستی برای عکس یادگاری با مجسمه حکیم فردوسی به مشهد نمی آید!

لذا درخواست می گردد هرچه سریعتر گزارشی از جزئیات سفر این فرد، دیدارها و جلسات وی در اختیار عموم مردم و نمایندگان تشکلهای دانشجویی قرار گیرد .

تا در صورت مشاهده ی تهدید و مغایر با اصول انقلاب اسلامی، اقدامات لازم صورت گیرد و افرادی که برای این سفر بسترساز بوده اند شناخته و به مردم معرفی گردند .

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود