Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@17:45:12 GMT

آیا روغن زیتون مرطوب کننده خوبی برای پوست است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۵۸۲۵

آیا روغن زیتون مرطوب کننده خوبی برای پوست است؟

ساعت24-روغن زیتون که بخش اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای به حساب می‌آید اغلب به عنوان ماده‌ای مفید برای سلامت پوست و مو هم کاربرد دارد.

این ماده زمانی که به شکل خوراکی مصرف می‌شود فوائد بسیاری برای سلامتی دارد اما استفاده آن به شکل موضعی هم می‌تواند موجب سلامتی پوست و مو شود.

از جمله فواید روغن زیتون برای پوست و مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص آنتی اکسیدانی: روغن زیتون ممکن است از بروز علائم زود هنگام پیری روی پوست جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روغن زیتون همچون یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و مانع از اکسیداسیون می‌شود. اکسیداسیون فرایندی است که بر اثر آن رادیکال‌های آزاد تولید شده و به سلول‌ها آسیب زده و به رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

زمانیکه روغن زیتون روی پوست استفاده شود، آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از پیری زود هنگام جلوگیری می‌کنند. همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهد استفاده از روغن زیتون روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به مقابله با سلول‌های سرطانی کمک کند.

دارا بودن انواع ویتامین‌ها: روغن زیتون دارای ویتامین‌های قابل حل در چربی همچون A، D، E و K است. برخی از این ویتامین‌ها برای پوست مفید هستند.

تاثیر آنتی باکتریال: روغن زیتون دارای خواص آنتی باکتریال است. هرچند، مطالعات محدودی در مورد قابلیت این روغن در کنترل باکتری‌های پوست انجام گرفته‌است.

در مطالعه‌ای تاثیرات استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل بر باکتری استافیلوکوکوس اورئوس پوست مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد هر دو نوع روغن دارای خواص آنتی باکتریال هستند هرچند روغن نارگیل در از بین بردن این باکتری بیشتر تاثیرگذار است. با این وجود، گاهی اوقات روغن زیتون در درمان عفونت باکتریایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و در درمان زخم پای مبتلایان به دیابت نوع دو موثر است.

خواص مرطوب کننده روغن زیتون: روغن زیتون مرطوب کننده طبیعی شناخته شده‌ای است که اغلب برای نرم کردن پوست و مو استفاده می‌شود. هرچند تحقیقات قابل توجهی در مورد تاثیرگذاری آن انجام نگرفته‌است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

دکتر محمد سجاد امامی آل آقا، مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: شرکت ما تاکنون ۱۶۳ محصول ثبت شده در وزارت بهداشت دارد. امسال در نمایشگاه اینوتکس چهار محصول و کیت تشخیصی همچون کیت‌های «آنتی PR۳»، «آنتی MPO»، «آنتی کاردیولیپید» و «آنتی فسفولیپید» عرضه کرده‌ایم. 

وی اظهار کرد: این کیت‌ها برای تشخیص بیماری‌های خودایمن روماتولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند در دنیا از هر ۱۰ نفر، یک نفر به یکی از حدود ۱۰۰ نوع بیماری خودایمنی مبتلا می‌شود بنابراین هم تشخیص و هم درمان این اختلال از اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: کیت‌های «آنتی PR۳»، «آنتی MPO» برای بیماری «وسکولیت» و کیت‌های «آنتی کاردیولیپید» و «آنتی فسفولیپید» برای تشخیص لوپوس و سایر بیماری‌های روماتولوژیک کاربرد دارند. 

وی یادآورشد: این تست‌ها به ویژه می‌توانند به متخصصان روماتولوژی در تشخیص بیماری‌های خودایمنی کمک کنند. 

به گفته وی، تاکنون تمام این کیت‌های تشخیصی از کشور‌های آمریکا و آلمان وارد می‌شدند و نمونه مشابه داخلی نداشتند. اکنون این کیت‌های تشخیصی با یک چهارم قیمت نمونه‌های خارجی در اختیار بیماران قرار می‌گرفته است؛ قیمت کیت‌های وارداتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو است و حساسیت بالای ۹۰ درصد دارند. 

وی عنوان کرد: متاسفانه تشخیص بیماری خود ایمنی بسیار سخت است. هرچه ما تلاش کنیم باز هم کم است. در حال حاضر  وزارت بهداشت برای تولید این کیت‌ها یک سری معیار دارد. حساسیت این کیت‌ها باید بیش از ۹۰ درصد باشد تا احراز شوند. مجموعه ما با تمامی این مشکلات و موانع توانسته معیار‌های لازم را رعایت کند و این کیت‌ها را به تولید برساند.

وی گفت: در حیطه بیماری‌های خود ایمن بخش خصوصی وظیفه دارد این محصولات را دقیق تولید کند. از سوی دیگر این محصولات برای به نتیجه رسیدن نیاز به سرمایه‌های مالی و انسانی زیادی دارند. اگر دولت حمایت خوبی در این زمینه داشته باشد و هم افزایی بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کند، زمان تشخیص و درمان بیماری‌ها کوتاه‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این محصول روز گذشته همزمان با افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک زیتون و درخشانی گرمسار بهره‌مند از فیبرنوری مخابرات
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • برای رفع یبوست این میوه را مصرف کنید
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»