Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، بهروز بنیادی با بیان اینکه در ایام نوروز تیم ها و کشیک های سیار بر بهداشت محیط اماکن عمومی و رستوران ها نظارت می کنند، گفت: این افراد در ایام نوروز نظارت مناسبی بر اغذیه فروشی ها، رستوران ها، مغازه ها و سوپرمارکت ها داشته و عملکرد آنها را مورد رصد و ارزیابی قرار می دهند.

وی، بر لزوم رعایت ضوابط و نکات بهداشتی از سوی مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: بیماری های منتقله از طریق آب و غذا در این ایام شیوع دارد که مهمترین آن اسهال و استفراغ است البته ممکن است میکروب ها  به نارسایی کلیه و خونریزی های داخلی نیز منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی ادامه داد: کارکنان اغذیه فروشی و رستوران ها برای جلوگیری از شیوع بیماری های منتقله از طریق غذا باید موارد بهداشتی را در نحوه پخت و پز، نگهداری و ارائه غذا به مردم رعایت کنند زیرا اندکی سهل انگاری و غفلت جان مسافران را در معرض تهدید قرار می دهد.

وی افزود: تمامی این موارد از سوی تیم های نوروزی در ایام سال به صورت صد در صدی رصد می شود اما در ایام نوروز و شلوغی نظارت ها افزایش می یابد.

بنیادی با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب رستوران های بین راهی در نوروز باید دقت کامل را داشته باشند، تصریح کرد: برای پیشگیری از مسمومیت ها نیاز است مسافران از تناول آب و غذایی که سلامت آن مورد تایید نیست خودداری کنند و همچنین تخلفات را گزارش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نظارت ها بر فعالیت اغذیه فروشی و رستوران ها در ایام نوروز باید تشدید شود، گفت: مردم در این رابطه نقش مهمی دارند و گزارشات آنها در این رابطه می تواند بسیار کارساز باشد.

true برچسب ها : بهروز بنيادي رستوران کمیسیون بهداشت و درمان true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بهروز بنيادي رستوران کمیسیون بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود