Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: عربستان سعودی یک کارگر تبعه اندونزی را به اتهام قتل کارفرمایش در حالی با بریدن سر، اعدام کرد که «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی برای وی بارها درخواست عفو کرده بود.

به گزارش رکنا، به نقل از روزنامه «جاکارتا پست»، گروه مدنی «حفاظت از مهاجران» اندونزی اعلام کرد که «محمد زینی مصرین» تبعه اندونزی، روز شنبه (26 اسفند) اعدام execution شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زینی» به عنوان راننده در عربستان مشغول به کار بود که در نوامبر 2008 (آبان 1387) به اتهام قتل Murder کارفرمایش به اعدام محکوم شد. وی در ژوئیه 2004 (تیر 1383) بازداشت شده بود.

نهاد مدنی «حفاظت از مهاجران» اندونزی پیش از این روند محاکمه کارگر اندونزیایی را مورد سؤال قرار داده بود و ابراز نگرانی کرده بود که احتمالا از وی تحت فشار اعتراف گرفته شده است.

این نهاد مدنی همچنین اطلاع داده بود که مظنون اندونزیایی از داشتن وکیل محروم بوده و تنها همراهش در جلسات دادگاه، مترجمی بوده که گفته می‌شود از وی به زور اعتراف گرفته است.

«حفاظت از مهاجران» اندونزی در بیانیه‌ای اظهار داشت: عربستان سعودی نه از طریق کنسولگری اندونزی در جده و نه از طریق وزارت امور خارجه، به اندونزی درباره انجام اعدام اطلاع نداده است.

وزارت امور خارجه اندونزی نیز در واکنش به بیانیه گروه «حفاظت از مهاجران»، اعدام تبعه اندونزی و عدم اطلاع رسانی از سوی مقامات سعودی را تأیید کرده است.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی حداقل سه بار به طور رسمی در رویدادهای مختلفی، تقاضای توقف حکم اعدام اتباع اندونزیایی در عربستان را کرده بود: بار اول در سفری به ریاض در سپتامبر 2015 (شهریور 94)، بار دوم در زمان حضور پادشاه عربستان در اندونزی در مارس 2017 (اسفند 95) و آخرین بار از طریق فرستادن نامه‌ای به مقامات عربستان در نوامبر 2017 (آبان 96).

بر اساس گزارش‌ها کنسولگری اندونزی در جده نیز برای بازنگری در پرونده «زینی» در سال‌های 2011 و 2014 اقداماتی کرده بود، اما محکومیت وی کاهش نیافت تا پس از حدود 14 سال از دستگیری، اعدام شود.

این اعدام درحالی رخ داد که کارگران اندونزیایی در عربستان که عمدتا زن هستند بارها نسبت به بد رفتاری ، آزار و شکنجه Torture توسط کارفرمایان خود به وزارت کار اندونزی شکایت کرده اند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران روزنامه اعدام execution قتل Murder حکم اعدام شکنجه Torture اخبار حوادث رئیس جمهور عربستان اندونزی اعدام اتهام قتل ایران فیلم عکس من دختر پلیس مرد قتل دزد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد