Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه گفت‌، نیروهای کشورش حملات خود را علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در سراسر مرز ترکیه با سوریه افزایش می‌دهند و اگر لازم باشد آن را به مناطق شمالی عراق نیز بسط خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رویترز، نیروهای ترکیه‌ای و متحدان آنها (شورشیان ارتش آزاد سوریه) روز یکشنبه به "عفرین" واقع در شمال غرب سوریه وارد شدند و این بخشی از کمپین هشت هفته‌ای ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان کرد سوری در منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده روز دوشنبه یک گروه کمک‌رسان ترکیه‌ای اقدام به توزیع کمک‌های بشردوستانه در مرکز این شهر کرد، اما با وجود این کمک‌رسانی ساکنان همچنان اقدام به خروج از "عفرین" می‌کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، گفت‌: پس از اینکه "عفرین" به دست نیروهای ترکیه‌ای افتاد، آنکارا منطقه‌ای به وسعت ۴۰۰ کیلومتر از شرق تا شهر شمالی سوریه به نام قامشلی سوریه را هدف کمپین خود قرار می‌دهد.

یگان‌های مدافع خلق کرد متحد اصلی واشنگتن در مقابله با داعش در سوریه محسوب می‌شوند و حمایت واشنگتن از آنها موجب نارضایتی ترکیه شده است.

دولت آنکارا دو ماه قبل حملات زمینی و هوایی خود را علیه این نیروهای کرد سوری در "عفرین" آغاز کرده است و کمپین آن موسوم به "شاخه زیتون" است.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در جمع قضات و دادستان‌ها در آنکارا، گفت‌: با به دست گرفتن کنترل مرکز شهر "عفرین" ما گام بسیار مهمی را در عملیات "شاخه زیتون" برداشته‌ایم و پس از آن به سمت "منبج"، "عین العرب" (کوبانی)، "تل ابیض" ، "راس العین" و "قامشلی" می‌رویم تا نیروهای کرد سوری را بیرون برانیم.

این منطقه یک سلسله از شهرهای مرزی سوریه با ترکیه محسوب می‌شود.

وی افزود، ممکن است نیروهای مسلح ترکیه به طور ناگهانی وارد منطقه سنجار در شمال عراق شوند و این منطقه را از وجود پ.ک.ک پاکسازی کنند.

اردوغان تاکید کرد، نیروهای ترکیه‌ای در عملیات شاخه زیتون ۳۶۲۲ تروریست را در عفرین خنثی کردند.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت، آنچه ارتش ترکیه در عفرین و مناطق دیگر انجام می‌دهد مبارزه برای حفظ امنیت ملی ترکیه است.

وی گفت: ما شهر عفرین، مرکز و زیرساخت‌های آن را دوباره احیا می‌کنیم تا فرصت برای بازگشت ساکنان به منازلشان فراهم شود. نیروهای ترکیه برای اشغال عفرین نرفته‌اند، بلکه برای نابودی تروریسم به این شهر گسیل شده‌اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود