Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دولت با جدیت تمام به دنبال تقویت مرزها برای بهره مندی و استفاده بیشتر مرزنشینان از این فرصت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید انصاری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با تجلیل از ایثار مردم این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد؛ دولت بتواند به جبران استقامت مردمان این دیار، قدم های بیشتر و بهتری را برای رفاه آن ها بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در سال های گذشته کارهای خوبی هم صورت گرفته اما نداشتن برنامه ریزی مناسب و اولویت گذاری ها باعث شده تا امروز عدم توازن را در استان کرمانشاه نسبت به استان های دیگر شاهد باشیم و نمونه آن آمار بالای بیکاری در کرمانشاه است.
معاون رییس جمهوری گفت: با توجه به پتانسیل مناسب استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی درصددیم تا سهم بیشتری را از منابع آب در حدی که بتوانیم امکان افزایش سطح زیرکشت استان کرمانشاه را شاهد باشیم از طریق وزارت نیرو اختصاص دهیم.
انصاری با اشاره به ذخایر معادن قیر طبیعی گیلانغرب و صنایع منطقه گفت: برای جذب سرمایه گذار باید برنامه مناسب تدوین و امکان ظرفیت سنجی بیشتری از نظر فراوری این معادن تعریف شود تا اشتغال بیشتری ایجاد و به رفع معضل بیکاری کمک شود.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: موضوع امکان برخورداری کارکنان دستگاه های اداری از حق مرزی نیز مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد تا درصورت استحقاق قانونی این خواسته محقق شود.
انصاری اظهار داشت: دولت نگاه ویژه ای به فعال کردن اقتصاد مناطق روستایی دارد و اختصاص تسهیلات مناسب برای این مهم فرصت ارزشمندی برای رفع مشکل اشتغال روستایی و معیشت خانواده ها است.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع اشتغال روستایی باید سعی کنند برنامه متناسب با ظرفیت های منطقه را تعریف کنند.
وی سهم شهرستان گیلانغرب را در بخش تسهیلات روستایی وعشایری 120 میلیارد ریال ذکر کرد.
جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بدو ورود به گیلانغرب با حضور در مزار شهدا با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان شهرستان ادای احترام کرد.
وی هدف از سفر خود را بررسی آخرین وضعیت روند بازسازی مناطق زلزله زده و همچنین مسائل ومشکلات شهرستان و خانواده های زلزله زده به نمایندگی از طرف دولت اعلام کرد.
معاون رییس جمهوری گفت: پس از بازدید و جمع بندی لازم موارد احصاء و عصر امروز در جلسه هیات دولت به منظور تصمیم گیری مطرح خواهد شد.
انصاری هم اکنون عازم روستای شنقال خالدی و مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب شد.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت و 15 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7398/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي معاون رييس جمهوري مناطق زلزله زده گيلانغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده

بابایی کارنامی گفت: نماینده کارگران افزایش ۳۵ درصدی حقوق را امضا نکرده لذا درخواست ابطال مصوبه به دیوان عدالت اداری داده شده است.

علیرضا بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره افزایش حقوق کارگران گفت: در بودجه ۱۴۰۳ افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران دیده شده و بقیه مسائل را دولت و مجلس در حال رایزنی هستند تا بتوانند کار‌های جدیدی را برای کارگران انجام دهند.

وی اظهار کرد: افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران مصوبه شورای عالی کار است و با اینکه یک طرفه امضا شده و نمایندگان کارگران آن را امضا نکردند باید ابلاغ شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: قانون تاکید کرده که برای افزایش حقوق باید نمایندگان کارگران، کارفرما و دولت در جلسه حضور داشته باشند، اما چون نماینده کارگران امضا نکردند می‌گویند اکثریت آن را امضا کردند البته درخواستی به دیوان عدالت اداری داده شده تا این مصوبه ابطال شود و مجلس هم از بعد نظارتی ورود کند، چون قانون فعلی نیم‌بند است و قانون کاملی نیست.

بابایی کارنامی بیان کرد: باید قانون تعیین دستمزد کارگران اصلاح شود که ما ریسک اصلاح قانون را برای کارگران خیلی مثبت نمی‌دانیم، چون شرایط دولت و مجلس به صورتی نیست که هر اصلاحی به نفع کارگران تمام شود و ممکن است کارگر از اصلاح ضرر بیشتری ببیند.

وی با بیان اینکه ما در فراکسیون کارگری پیشنهاددهنده هستیم و دولت‌ها معمولا به نفع کارگران تصمیم نمی‌گیرند، اظهار کرد: راهکار ما این بود که ۳۱ استان کشور هر کدام یک نماینده به مجلس بفرستند و حداقل این بود که در مجلس با گرایش کارگری بایستی ۳۱ نماینده قاطع داشته باشیم. حداقل این بود که از حق استیضاح، طرح‌ها و لوایح انتخاب و کرسی‌ها به نفع کارگران استفاده می‌شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه حق مسکن کارگران باید مصوبه دولت را داشته باشد، گفت: باید با دولت یک فهم مشترک داشته باشیم که به نسبت هوای کارگران را داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه