Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌ شرقی گفت: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز در آماده باش کامل قرار دارند. ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سعید کنعانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کل نفرات به‌کار گرفته شده در طرح ایمنی و سلامت مسافر را یک‌هزار و 280 نفر به روز است و در مجموع طرح‌ها جمعیت هلال احمر استان در 81 نقطه‌ی استان اقدام به ارائه‌ خدمات کرده و در حالت کلی نیز چهار هزار و 940 نیرو نفر به روز در این طرح‌ها به فعالیت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در استان افزود: جمعیت هلال احمر استان در سال جدید، در قالب طرح نوروزی پوشش خود را به 85 درصد ارتقا داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در سال جدید تعداد پایگاه‌های موقت از 9 پایگاه به 14 پایگاه و همچنین تعداد پایگاه‌های ثابت (پایگاه‌هایی که در طول سال فعالیت می‌کنند) نیز از 26 پایگاه به 29 پایگاه ارتقا یافته است.

کنعانی با بیان این‌که اجرای طرح امداد و نجات از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، تشریح کرد: در این راستا، 29 پایگاه ثابت جاده‌ای و کوهستانی، 14 پست موقت، 15 دستگاه آمبولاس، 21 دستگاه خودروی نجات، 12 دستگاه موتور سیکلت و 14 دستگاه سایر خودرو‌های امدادی درگیر این طرح خواهند بود.

وی با تاکید بر این‌که شماره تلفن جمعیت هلال‌اهمر 112 بوده و مسافران در صورت نیاز با این شماره تماس حاصل کنند، گفت: معاونت جوانان هلال احمر نیز هجدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی (راهنمای نوروزی) را از 28 اسفند تا 14 فروردین اجرا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی در مورد امکانات به کار گرفته شده در طرح ایمنی و سلامت نیز تاکید کرد: 38 پست ثابت (چادر‌های راهنمای نوروزی)، چهار اکیپ سحاب، برپایی 16 دستگاه خیمه‌ی نماز در نقاطی که نمازخانه وجود ندارد (مثل ورودی‌های شهر)، برپایی 16 فضای دوستدار کودک (برای استراحت رانندگان)، چرا که اکثر تصادفات در ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد از این رو رانندگان در ورودی شهر با مشاهده‌ی فضای دوستدار کودک قدری مجال توقف یافته و از سرعت خود می‌کاهند.

کنعانی با تاکید بر این‌که شعار ما این است که همواره «آهسته برانیم، ایمن برانیم» افزود: مسافران نوروزی سعی کنند حرکت‌هایشان را به شب موکول نکرده و در روشنی هوا اقدام به رانندگی کنند، چرا که در شب احتمال خواب آلودگی وجود دارد و همچنین رانندگان در کیلومتر‌های خاصی در مسیر توقف کرده و مدتی استراحت کنند.

وی با بیان این‌که در اتوبان‌ها اکثر تصادفات به علت چپ شدن خودرو است که درنتیجه کشیده شدن به شانه‌ی جاده حادث می‌شود، تشریح کرد: این موضوع نیز در نتیجه خواب‌آلودگی راننده است، از این‌رو رانندگان زمانی که احساس خواب‌آلودگی کردند توقف کرده و استراحت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کل آمار به کار گرفته شده در طرح امداد و نجات 100 پرسنل رسمی و 761 نجاتگر (در جاده‌ها و آمبولانس‌ها) بوده و همچنین 515 نفر در پایگاه‌های دائمی و 126 نفر نیز در پایگاه‌های موقت مستقر هستند.

کنعانی از آماده باش و خدمت‌رسانی 30 نجاتگر در پایگاه‌های کوهستانی (عون‌بن‌علی و سهند) خبر داد و افزود: پست‌های موقت نیز در عوارضی تبریز، محور تبریز-مرند، محور تبریز-آذرشهر، حسین‌آباد ملکان، صائین سراب، کردکندی بستان‌آباد، سه راهی خواجه‌ی هریس، محور اهر-تبریز (دو پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت)، عریان تپه جلفا، کشکسرای مرند، صوفیان (35 کیلومتری تبریز-مرند). طویقون هریس (مسیر تبریز-هریس)، نظرکهریز هشترود، سه راهی خاصه‌بان اسکو و شبستر-تسوج مستقر شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: تمامی نجات‌گران قبل از شروع طرح دوره بازآموزی را بصورت عملی طی کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۳۲ پایگاه جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ هادی سلیمی گفت: این پایگاه‌ها و پست‌های ثابت و سیار برای اجرای طرح‌های نوروزی در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات آماده شده است.
وی با اشاره به افزایش پایگاه‌های جمعیت هلال احمر گیلان برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ افزود: در تعطیلات نوروز پارسال ۲۲ پایگاه برای خدمات رسانی به مسافران آماده شده بود ولی امسال تعداد این پایگاه‌ها به ۳۲ پایگاه رسیده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با تشریح طرح نوروزی در حوزه جوانان گفت: این طرح با عنوان «خدمات نوروزی» در ۲۷ پست موقت در ورودی شهر‌ها و پست‌های سیار با همراهی روزانه ۳۱۰ عضو جوان اجرا می‌شود.
هادی سلیمی خاطر نشان کرد: مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفر‌های نوروزی و تامین نشاط جمعی از اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال احمر امسال رویکرد فرهنگی دارد افزود: توزیع افطاری ساده، برپایی خیمه‌های نماز و همچنین طرح بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) در ۱۴ پست ثابت و ۱۳ پست سیار در نقاط پرخطر و ۳۰ کیلومتری ورودی‌های استان اجرا می‌شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طرح‌های ملی نوروزی این جمعیت از ۲۴ اسفند آغاز شد و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه دارد و در مجموع ۴ هزار و ۶۹۲ از نیرو‌های هلال احمر استان آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۹ پایگاه امداد و نجات زنجان آماده امدادرسانی به مسافران است
  • ۲۳ هزار نیروی هلال احمر برای ایام نوروز ساماندهی شده‌اند
  • ۵۰۰ امدادگر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای سیل احتمالی در این ۵ استان
  • فعالیت ۲۱ پایگاه در طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر خراسان‌شمالی
  • شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد
  • آماده‌باشِ کامل هلال احمر مازندران در نوروز
  • آماده‌باش ۲۸ پایگاه و شعبه جمعیت هلال‌ احمر کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۳۲ پایگاه جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • پایگاه‌های جمعیت هلال احمر بوشهر آماده خدمت به مسافران نوروزی