Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@23:56:42 GMT

چند خبر کوتاه

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۷۵۲۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان:

**چوئبده ، امروز میزبان سه شهید گمنام است. مراسم وداع امروز ، بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی شهر و مراسم تشییع فردا، یکم فروردین مصادف با شهادت امام هادی (ع)/ از مسجد امام حسن (ع) به سمت بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) انجام می شود.

** با پیگیری مسئولان منطقه آزاد اروند از گمرک و پلیس راه از دیروز کار پلاک گذاری و مرخصی خودروهای پلاک ارومد در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است 3 هزار خودروی اروندی به مرخضی عیدانه بروند.

**950 دانشجوی بسیجی جهادگر برای ارائه خدمات به محرومان به آبادان و خرمشهر آمدند/ ساخت و تعمیر خانه، مدرسه، خانه بهداشت، ارائه خدمات دندانپزشکی و مشاوره از خدماتی است که دانشجویان جهادی در این اردوها انجام میدهند.

**با طرح عیدانه کتاب، امسال کتاب عیدی دهیم. این طرح همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی های سراسر استان با 30 درصد تخفیف اجرا می شود. 

** رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از آماده سازی یک هزار و ۸۰ کلاس درس در قالب ۱۰۸ مدرسه، به منظور اسکان و پذیرایی از مسافران نورزی خبر داد.

**138 هزار نفر خادم راهیان نور از قشر دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی در قالب مدیرکاروان، خادم ، مبلغ و راوی به کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خدمت رسانی می کنند.

**و در شنیدن آخرین خبرها اولین باشید، خبرهای آبادان و خرمشهر رو لحظه به لحظه در پیام رسان سروش به نشانی @ ABADANIRIBNEWS دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • میزبانی «سوره» از نشست‌های «فیلم جستار» و «ژانرهای ترکیبی»