Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@14:57:48 GMT

عکس/ اتصال کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۸۰۴۰

رئیس جمهور روز سه شنبه در آستانه سال جدید، راه آهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر را افتتاح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی با حضور در ایستگاه راه آهن کرمانشاه، ضمن بهره برداری از پروژه راه‌آهن فیروزان- کرمانشاه، دستور حرکت اولین قطار مسافربری از کرمانشاه به مقصد مشهد مقدس را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بهره برداری از پروژه راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر امکان اتصال شهر کرمانشاه به شبکه ریلی کشور فراهم و تسهیل ارتباطات، ترانزیت کالا، رفت و آمد مسافران و زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جاده‌ای میسر خواهد شد.

طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان شروع و ضمن عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی شده و از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه ختم می‌شود.

رئیس جمهور هنگام پرده‌برداری از یادمان افتتاح این پروژه، گفت: با توسل به روح مولایمان امیرالمومنین علی(ع) اتصال راه آهن کرمانشاه به خط سراسری ریلی کشور را افتتاح می‌کنیم.

همچنین حسن روحانی در دستور حرکت قطار کرمانشاه-مشهد، اظهار داشت: با میمنت و مبارکی و تبریک به همه مردم قهرمان کرمانشاه، حرکت قطار را برای اولین از این شهر زیبا به سمت مشهدالرضا(ع) اعلام می کنیم.

مراسم افتتاح اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور

مراسم افتتاح اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور

مراسم افتتاح اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور

مراسم افتتاح اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور

مراسم افتتاح اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور

مراسم افتتاح اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه سراسری راه آهن کشور

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: شبکه ملی روستا در صدا و سیما راه‌اندازی شود چراکه آمادگی لازم برای تولید محتوای این شبکه را داریم.

ابوطالب شفقت ششم اردیبهشت در مراسم قرعه کشی ضبط مناظره های انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که با حضور اعضای هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان در صدا وسیمای مرکز لرستان برگزار شد، بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صداوسیمای استان و معرفی نامزدها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه‌کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت‌بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهدبود. استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه‌اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزدها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

شفقت در ادامه خطاب به مدیرکل صداوسیمای لرستان عنوان کرد: انتظار داریم موضوع راه‌اندازی شبکه ملی روستا در سازمان مطرح شود چون ما آمادگی لازم برای تولید محتوای این شبکه را داریم.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما