Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@10:31:11 GMT

نوروز 97 در سایه امنیت مرزها

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۸۱۷۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، مرزبانان نیز در سخت ترین شرایط جغرافیایی سفره هفت سین برپا کرده اند تا فراموش نکنند ایثار و رشادت های امروزشان برای پاسداشت کدام وطن، کدام هم میهمن با چه رسم و آیین و اندیشه ای است.

سرهنگ حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی ماکو گفت: مرزبانان ما مستقر در واحدهای مرزی با اجرای طرحهای انسداد مرزی عملیاتی و با اجرای موثر و هدفمند به صورت شبانه روزی در حفظ امنیت پایدار در مرزها تلاش می کنند تا ملت شهید پرور در امنیت و آسایش کامل به سر برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز مرزهای کشورمان همچون جان با قدرت و اقتدار مرزبانان و با دادان هزاران شهید در این راه ، حفظ و حراست می شود و کسی جرات نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را ندارد .

مرزبانان شهرستان ماکو از 226 کیلومتر از مرزهای ایران با کشور ترکیه حراست می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی زژیم اسرائیل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می‌کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلایی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسرائیل نیز تاکید می‌کنیم اقدام تلافی جویانه ای انجام ندهد تا تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت‌ها کاسته شود.

کد خبر 744997

دیگر خبرها

  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • دستگیری سارقین احشام توسط مرزبانان هنگ مرزی درگز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهید موذن در بیرجند