Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- رئيس جمهوري در آخرين روز سال 96، راه آهن کرمانشاه را افتتاح کرد و نخستين مسافران کرمانشاهي با قطار عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز سه شنبه 29 اسفند با حضور در ايستگاه راه آهن شهر کرمانشاه، ابتدا در جريان جزئيات طرح راه آهن غرب کشور از سمنگان استان مرکزي تا مرز خسروي در کرمانشاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهوري سپس مسير ريلي فيروزان (همدان) تا کرمانشاه را افتتاح و دستور حرکت اولين قطار مسافربري را صادر کرد.
رئيس جمهوري همزمان با افتتاح اين طرح گفت: با توسل به روح مولايمان اميرالمومنين علي (ع) اتصال راه آهن کرمانشاه به خط سراسري ريلي کشور را افتتاح مي‌کنيم.
او افزود: براي اولين بار در تاريخ شاهد حرکت قطار از شهر زيباي کرمانشاه به مشهدالرضا هستيم که افتتاح آن را به مردم استان تبريک مي گويم.
اين قطار 200 مسافر کرمانشاهي شامل جمعي از خانواده هاي شهدا، خانواده‌هاي جانباختگان زلزله و اصحاب رسانه را به يک سفر پنج روزه به مشهد برد.
مسير ريلي 110 کيلومتري فيروزان (همدان) تا کرمانشاه 9 ايستگاه خواهد داشت که فقط يک ايستگاه آن در محدوده شهرستان صحنه يا کنگاور در استان کرمانشاه احداث مي شود.
با بهره برداري از اين مسير، شهر کرمانشاه به شبکه ريلي کشور متصل و امکان حمل ونقل مسافر و ترانزيت کالا فراهم شد.
**هدف بعدي، بردن ريل تا مرز عراق
خيرالله خادمي، معاون توسعه زيرساخت وزارت راه و شهرسازي هم پيش از افتتاح راه آهن کرمانشاه عنوان کرد: خط ريلي فيروزان- کرمانشاه 110 کيلومتر است که بيشتر آن در سال هاي 95 و 96 ايجاد شده و 300 ميليارد تومان براي تکميل طرح اختصاص يافته است.
به گفته او `هم اکنون ساخت خط ريلي کرمانشاه به مرز خسروي هم به طول 263 کيلومتر در حال ساخت است و هدف اول آن تکميل عمليات اجرايي قطعه کرمانشاه- اسلام آباد غرب به طول 140 کيلومتر است.
طهمورث الياسي بختياري، رئيس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: قطعه کرمانشاه به خسروي 27 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و اگر شرايط فراهم شود، بخش کرمانشاه تا اسلام آبادغرب تا پايان دولت دوازدهم به بهره‌ برداري مي رسد.
**آغاز بليط فروشي از پنجم فروردين
يکي از مهمترين سوالات مردم کرمانشاه اين است که امکان بهره برداري عمومي از راه آهن استان چه زماني فراهم مي‌شود؟
الياسي در پاسخ به اين سوال گفت: قرار است از روز پنجم فروردين 97 بليط‌ فروشي براي عموم مردم آغاز شود و يکي از دلايلي که باعث تاخير در بهره برداري از قطار کرمانشاه شد، همين موضوع و تاکيد رئيس جمهوري بر ايجاد امکان استفاده عمومي از قطار بلافاصله پس از افتتاح بوده است.
راه آهن غرب کشور در اواخر دولت هشتم کلنگ زني شد و مراحل تکميل آن تا شهر کرمانشاه حدود 2.5 دهه طول کشيده است.
اين راه آهن يک خطه 605 کيلومتر طول دارد که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهاي ملاير، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشيرين در نهايت به مرز خسروي مي رسد سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقيه سوريه، درياي مديترانه و اروپا متصل مي شود.
استان کرمانشاه 2 ميليون نفر جمعيت دارد که در 2 هزار و 600 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
7444/3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن گفت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق (ع)، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

وی افزود: بلیت این قطارها از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد