Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@20:41:18 GMT

هفت سین را بخوریم یا نه

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۸۴۷۹

هفت سین را بخوریم یا نه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سنت دیرینه ما ایرانیان در عید نوروز هفت سین است. هفت سین ما از میوه هایی مثل سیب و سنجد ساخته می شود که هر کدام خواص ناب خود رادارند  کهدر ادامه با آنها آشنا می شویم و شما هم به جواب این پرسش خواهید رسید که آیا هفت سین را بخوریم یا نه؟

سیب، نماد سعادت و سلامتی

خوردن یک عدد سیب در روز ، بیماری را دور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میوه سموم بدن ، بخصوص اسیداوریک را دفع می کند و در نتیجه درمان خوبی برای مبتلایان به روماتیسم، درد مفاصل و نقرس است. سیب ترشحات غدد ، بخصوص بزاق و ترشحات معده را تقویت و به هضم غذا کمک می کند.
کسانی که از ناراحتی معده رنج می برند ، برای هضم آسانتر این میوه آن را به صورت رنده شده یا پخته میل کنند . برای درمان یبوست و تنبلی روده و کبد سیب رسیده را با پوست بخورید.

میوه نارس سیب ، بدون پوست برای درمان اسهال تجویز می شود. سیب حاوی املاح مفیدی چون فسفر ، منیزیم، کلر ، کلسیم ، سدیم ، آهن و پتاسیم است.

سنجد، مقوی برای معده و بدن

میوه خشک سنجد قابض است. به همین جهت در درمان اسهال سودمند است. آرد میوه سنجد به علت داشتن مقدار زیادی قند، در درمان اسهال به کار می رود. آرد گوشت ، پوست وهسته سنجد مقوی معده و بدن است. برای این منظور آرد تمام میوه آن را با کمی شیره انگور در شیرحل و نوش جان کنید. میوه سنجد سر شار از ویتامین های A و B و حاوی کمی ویتامین K است.

سیر، پزشک طبیعی

علاوه بر آن که سیر به صورت خام ، پخته یا ترشی مصرف می شود، در طب و داروسازی نیز استفاده های فراوان دارد. برای سیر ، اثر ضد عفونی کننده ، اشتها آور، پایین آورنده فشارخون ، چربی و کلسترول بد و همچنین معالجه اسهال ، سردرد و سرگیجه ذکر شده است. مالیدن به پوست سر و خوردن سیر تازه ، موی تازه می رویاند و منگنز موجود در آن موجب می شود موهای سفید شده بریزند و موی سیاه به جای آن ها بروید. ماسک سیر رنده شده و عسل نوعی پیلینگ (لایه برداری پوست) و از بین برنده جوش و لک صورت است.

سرکه، درمان کبودی دور چشم

سرکه  یکی از فرآورده های مفید انگور است که تحت اثر مخمری خاص حاصل می شود. سرکه نه تنها طعم مطبوعی به غذاها می دهد بلکه هضم بسیاری از مواد از جمله گوشت را آسان می کند.

مالیدن سرکه به محل نیش زنبور، پشه و سایر حشرات مفید است و برای التیام زخم ها و تاول بی نتیجه نیست. مخلوط کمی سرکه و عسل کبودی دور چشم را برطرف می کند. در حین مصرف باید مواظب باشید وارد چشم نشود. نسبت یک به سه سرکه و گلاب نیز محلول خوبی برای پوست می سازد. سرکه رقیق شده و کمی نمک در درمان گلودرد و همچنین برای محکم کردن لثه تجویزمی شود.

سماق، ضد گلودرد

رنگ میوه سماق قرمز و قهوه ای و طعم آن گس است. پس از رسیدن ، طعم آن ترش می شود.

در تمام قسمت های گیاه تانن به مقدار فراوان وجود دارد و به همین علت قابض و پاک کننده معده است و از انواع اسهال حاد و مزمن و خونریزی معده جلوگیری می کند. میوه تازه و نرسیده سماق سمی است، اما رسیده میوه و خشک شده آن سمی نیست و از گرد آن به عنوان چاشنی غذا استفاده می شود. غرغره جوشانده سماق در درمان ورم گلو و برای محکم شدن لثه ها توصیه می شود.

سمنو، غذای ضد پیری

سمنو ارزش غذایی بسیاری دارد، جوانه گندم که عنصر اصلی تشکیل دهنده آن است حاوی ویتامین های B وE، پروتیین از نوع عالی، مواد معدنی، فیبر و مواد مفید دیگر است. در گندمی که جوانه می زند، علاوه بر این که تمام این مواد به طور کامل حفظ می شود ، در جریان جوانه زدن تغییرات شگفت آوری در آن بوجود می آید که در نتیجه ،ویتامین ها و مواد حیاتی گندم به مقدار زیادی افزایش می یابد.اسید های نوکلییک RNA و DNA که به فراوانی در جوانه گندم وجود دارند در جلوگیری از پیری سلولها بسیار موثرند. سلنیم و منیزیم موجود در جوانه گندم در جلوگیری از انواع سرطان و به خصوص فیبر موجود در آن در پیشگیری از بروز سرطان کولون موثر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک طب عید نوروز گوشت هفت سین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت گوشت مرغ بسته بندی امروز

قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت سینه مرغ

قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

اخبار جدید قیمت گوشت مرغ۱۴۰۲

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

علیرضا پیمان پاک افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

پیمان پاک از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و گفت: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته‌های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی  نام محصول وزن قیمت / تومان
ران بی پوست مرغ تازه مهیا  ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹٫۴۰۰
ران و سینه مرغ بدون پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۵۴٫۷۰۰
مرغ کامل سمین ۱.۵ کیلوگرم ۱۱۷٫۰۰۰ 
فیله مرغ بدون استخوان پاک شده ۱ کیلوگرم ۲۰۳٫۱۰۰
مرغ اکبر جوجه بدون پوست سمین ۸۰۰ گرم ۱۰۲٫۰۰۰ 
بال و بازوی زعفرانی رزا ۹۰۰ گرم ۱۱۱٫۳۷۵
کتف و بال زعفرانی خام ب.آ ۸۰۰ گرم ۱۲۸٫۱۰۰ 

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • کلوپ: شرایط نسبت به بازی با بارسلونا متفاوت است؛ اگر شکست می‌خوریم، باید به زیباترین شکل شکست بخوریم
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل