Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:56:26 GMT

فارس| فراهم شدن ۵ پروژه گردشگری در کنارتخته+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۸۵۵۴

فارس| فراهم شدن ۵ پروژه گردشگری در کنارتخته+فیلم

‍‍‍‍‍‍

شهردار کنارتخته گفت: در مدت ۵ ماه گذشته ۵ پروژه گردشگری فراهم شده تا سرمایه‌گذاران را به حضور و فعالیت و سرمایه‌گذاری در این شهر تشویق کنیم. ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شهر کنارتخته از توابع شهرستان کازرون یکی از شهرهای تاریخی استان فارس که با وجود داشتن آثار تاریخی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خشایار شیبانی شهردار کنارتخته با اشاره موقعیت تاریخی این منطقه اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه در گذشته در مسیر راه ابریشم دریایی قرار داشته و امروزه تنها مسیر سبز دریایی فارس است که در آن حتی آثاری از دوران صفویه نیز به چشم می‌خورد.  

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه اقدامات قابل توجهی در امر جذب گردشگر در این شهر فراهم شده با همراهی شورای اسلامی شهر کنارتخته بودجه این شهر به 2 میلیارد و300 میلیون تومان افزایش داده‌ایم در حالی که در گذشته کمتر از یک سوم مبلغ فعلی بوده است.  

شهردار کنارتخته تلاش و همراهی اعضای فعلی شورای شهر را در امر آبادانی و جذب گردشگر ستودنی دانست و بیان کرد: گام‌هایی در مسیر توسعه شهری، ساماندهی معابر و اجرای طرح‌های معماری متناسب با این شهر تاریخی  آغاز شده که در مدت 5 ماه گذشته 5 پروژه  گردشگری فراهم شده تا سرمایه‌گذاران را به حضور و فعالیت وسرمایه‌گذاری در این شهر تشویق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری کنارتخته در حوزه مسئولیتی خود متعهد است بستر سرمایه‌گذاری را در سریع‌ترین زمان ممکن برای سرمایه‌گذاران فراهم کند افزود: هموار شدن بستر سرمایه‌گذاری نیاز به همکاری و هماهنگی بین بخشی و در تمام سطوح دارد تا بتوانیم با این اقدام چرخ گردشگری را در منطقه به حرکت بیاندازیم.

شیبانی با یادآوری اینکه کنارتخته به دلیل فاصله‌ نزدیک به خلیج فارس و شهرهای بندری در استان بوشهر، ظرفیت مناسبی برای تبدیل به یک بارانداز تجاری با استانداردهای مشخص را دارد،‌ گفت: مسیر کنارتخته به نوعی تنها مسیر سبز اتصال به جنوب و سواحل زیبای خلیج فارس به‌شمار می‌رود لذا استعداد خوبی برای توسعه دارد.  

شهردار کنارتخته به اجرایی شدن طرح بهسازی، زیباسازی و ساماندهی کاروانسرای مشیر و محیط پیرامونی آن اشاره و اضافه کرد: کاروانسرای مشیر از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران به‌شمار می‌رود و ما آن را یک ظرفیت خوب در مسیر رونق بوم‌گردی می‌دانیم که با احیاء آن، زمینه برای رونق شهر هم فراهم می‌شود.

شیبانی با تصریح اینکه کنارتخته شهری امن در استان فارس محسوب می‌شود و این مهم‌ترین شاخص برای سرمایه‌گذاری است، گفت: شهرداری و شورای شهر کنارتخته آماده‌ استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی است که به قصد انجام سرمایه‌گذاری‌های پاک، به دنبال یک مقصد بکر هستند.

وی اعتقاد دارد که این شهر در ابعاد مختلف تجاری، بازرگانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری، ظرفیت‌های منحصر به‌فردی دارد و با معرفی توانمندی‌های آن سرمایه‌گذاران راغب به حضور خواهند شد.

شهردار کنارتخته در بیان ظرفیت‌های این شهر برای سرمایه‌گذاری، گفت: این منطقه یکی از بزرگترین نخلستان‌ها را با حدود 1 میلیون و 500 هزار نفر نخل، در اختیار دارد اما متاسفانه در زمینه بسته‌بندی و فرآوری، سرمایه‌گذاری ورود نداشته و تنها یک واحد بسته‌بندی استاندارد در این شهر وجود دارد.  

شیبانی فعال شدن شرکت نفت در منطقه‌ را بسترساز توسعه دانست و گفت: کنارتخته در مسیر راه شاهی و ابریشم دریایی قرار داشته و با توجه به اینکه سال آینده مسیر ساسانی به ثبت جهانی خواهد رسید، این شهر هم می‌تواند با بهره‌مندی از این امتیاز، مسیر توسعه‌ گردشگری را بپیماید.   

رئیس شورای اسلامی کنارتخته نیز تاکید دارد که ساختن کنارتخته‌ای پررونق، متحول، با شهروندانی توانمند، شاد و پویا هدف اصلی اعضای شورا و مجموعه‌ شهرداری است.  

عباسی گفت: کنارتخته از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری برخوردار است و قطعا می‌توان با پشتوانه و حمایت مردم، گام‌های خوبی را برای توسعه و تحول در این شهر برداشت.

وی با تاکید براینکه بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهر کنارتخته و این بخش وجود دارد، گفت: در حوزه‌ کشاورزی این امکان هست که بتوان صنایع بسته‌بندی و فرآوری را ایجاد کرد و توسعه داد در بخش بازرگانی و تجاری، کنارتخته می‌تواند رونق سال‌های گذشته را بار دیگر داشته باشد و این شهر به یک بارانداز و منطقه‌ی تجاری بدل شود.  

عباسی با اشاره به وجود امامزاده محمد‌ابن ابراهیم(ع)، گفت: ایشان عموزاده حضرت امام‌رضا(ع) و در واقع فرمانده کاروان آن حضرت در زمان هجرت از مدینه به طوس بوده‌اند؛ اما متاسفانه در سال‌های گذشته تاکنون هیچ اقدام مرمتی در خصوص ساختمان آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سال‌هاست این امامزاده به ویژه در ایام نوروز به یک مرکز جاذب گردشگران و زائران بدل شده است، لزوم توجه به بازسازی و بهسازی آن را یادآور شد و گفت: شهرداری اقدامات خوبی برای محوطه‌سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای مسافران در این محدوده اجرایی کرده است که در سال آینده تداوم خواهد داشت.  

عباسی گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری کنارتخته، کاروانسرای مشیر است که می‌توان با بهسازی و مرمت آن، بستری را برای بومگردی و گردشگری در این منطقه‌ بکر فراهم کرد.

رئیس شورای شهر کنارتخته اعتقاد دارد که شورای پنجم و شهرداری این شهر از پویایی لازم برای ایجاد بسترهای توسعه‌ برخوردار است اما برای برداشتن گام‌های بلندتر نیازمند حمایت‌های دولت و دستگاه‌های دولتی نیز وجود دارد.  

گزارش از محمد شبیری 

انتهای پیام/ ح

R41382/P1357/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳ هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق فارس

حمیدرضا کریمی‌فرد در تشریح اقدامات انجام شده این سازمان طی سالی که گذشت، گفت: در سال ۱۴۰۲ ، پروژه توسعه احداث شبکه توزیع مشترکان جدید با صرف اعتبار۳۶۲ میلیارد تومان جهت ۳ هزار مشترک در استان انجام شد.

او ادامه داد: این پروژه با احداث ۱۲۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۴۷ متر شبکه فشار ضعیف و نصب ۳۷۰ دستگاه پست هوایی تحقق یافت.

کریمی‌فرد انجام  پروژه‌های رفع افت ولتاژ و مقاوم‌سازی شبکه را از دیگر فعالیت‌های این شرکت در سالی که گذشت، برشمرد و گفت: اصلاح ۸۲۰ اصله پایه‌های فرسوده، احداث ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و۶.۲کیلومتر شبکه فشار ضعیف، نصب۶۰ دستگاه پست هوایی و ۱۵ دستگاه اتوترانس از جمله این پروژه‌ها هستند که با صرف اعتبار ۸۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محقق شد.

او در ادامه به تشریح عملکرد امسال این شرکت به پروژه برق‌دار کردن روستاهای بدون برق در استان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت با صرف اعتباری به میزان ۳ میلیارد تومان ، ۲ روستا  برق‌دار شده و ۲۵ خانوار از نعمت روشنایی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، رفع پرباری ترانس‌های دارای اضافه بار را از دیگر پروژه‌های این شرکت در سال قبل عنوان کرد و افزود: این پروژه با صرف اعتبار ۹۵ میلیارد تومان و نصب ۳۸۰ دستگاه ترانسفورماتور انجام گرفت.

کریمی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد شرکت در خصوص طرح بهارستان در سال قبل پرداخت و اظهار کرد: طرح بهارستان با هدف مقاوم‌سازی شبکه برق روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب در استان فارس نیز به مرحله اجرا درآمد که در این سال با تعویض ۲۸۰۰ اصله پایه، نصب ۴۰۷۸ عدد چراغ روشنایی و بهره برداری از ۸۴ دستگاه پست جدید (ترانسفورماتور) و صرف هزینه ۱۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه‌های مربوط به این طرح انجام گرفتند.

پروژه روشنایی معابر، از دیگر پروژه‌هایی بود که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به آن اشاره کرد و سپس افزود: در  این سال با صرف اعتبار ۲۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان، ۱۱.۸ کیلومتر شبکه روشنایی معابر احداث شد و ۲۱۷۷ عدد چراغ روشنایی نیز نصب شد.

او، توسعه فیدر و زیرساخت شبکه را از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق این پروژه ، با صرف اعتبار ۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۷۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در خصوص تامین برق طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار کرد: در راستای تامین برق مطمئن و پایدار جهت طرح نهضت ملی مسکن، باصرف اعتباری معادل ۱۸ میلیارد تومان، ۱.۵۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۰.۸۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و ۷ دستگاه پست هوایی نصب شدند.

هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری اشتراک‌های موجود به تعداد ۶۵۲۰ مشترک در سال قبل، از دیگر پروژه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بود که کریمی‌فرد بدان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه تشریح عملکرد این شرکت در این سال از اجرای موفق برنامه‌های پاسخگویی بار و مدیریت پیک مصرف انرژی برق در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با تلاش‌های جهادی و انقلابی مدیران، کارکنان شرکت و با حمایت‌های همه جانبه مسئولان متعهد کشوری و استانی و همکاری موثر کلیه مشترکان در بخش‌های صنعتی، اداری، کشاورزی و خانگی توانستیم از پیک بار تابستان با موفقیت عبور کنیم.

او یادآور شد: از مجموع ۸۴۹ هزار و ۸۷۷  قبض صادر شده برای مشترکان خانگی شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت در استان فارس در بازه زمانی یکم خردادماه تا ۳۱شهریورماه امسال تعداد ۳۵۶هزار و۷۷۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و۵۳ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند.

افزایش نصب و راه‌اندازی سامانه خورشیدی مختص مشترکان به ۹۳۵ سامانه با توان تولیدی ۶۲۲۵ کیلو وات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۴۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس، کاهش تلفات انرژی برق به میزان کمتر از ۸ درصد در راستای حفاظت از سرمایه ملی و محیط زیست، برق‌رسانی به تمامی روستاهای بدون برق بالای ۱۰ خانوار استان از دیگر دستاوردها و اقدامات برجسته شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در سال ۱۴۰۲ بود که مدیرعامل شرکت در ادامه ارائه گزارش بدان‌ها پرداخت.

کریمی‌فرد تصریح کرد: در این سال همچنین با هدف افزایش رضایتمندی مشترکان و سایر ذینفعان، افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری شبکه، کاهش خاموشی و انرژی توزیع نشده، کاهش تلفات انرژی و ارتقای سطح آمادگی کارکنان به منظور مقابله با بحران و پدافند غیرعامل چندین مانور جهادی تعمیرات فراگیر شبکه‌های فرسوده برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کسب رتبه‌های برتر و عملکرد موفق در مباحث و موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: عملکرد موفق در اجرای برنامه‌های دینی ابلاغی شرکت توانیر، کسب رتبه برتر در نوزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، کسب امتیاز کامل شرکت در بعد شاخص‌های اختصاصی در جشنواره شهید رجایی ۱۴۰۱ استان فارس،  دریافت نشان پژوهشگر برتر استان از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲، کسب مقام نخست در کنفرانس سیرد منطقه‌ای ایران از سال ۱۳۹۷ تا  ۱۴۰۲  و کسب عنوان رتبه برتر در حوزه تولید محتوای شاخص در ارزیابی شرکت توانیر در حیطه روابط عمومی، از جمله این موفقیت‌ها است.

اخذ مجدد گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵  در کل شرکت با محوریت رضایت مشترکان، استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استانداردISO ۴۵۰۰۱ و استقرار سیستم مدیریت محیط زیست  بر اساس استاندارد ۱۴۰۰۱ ISO ، پیاده‌سازی و استقرار سامانه الکترونیکی نظرسنجی از مشترکان و سایر ذینفعان در شرکت و در نهایت اجرای فاز اول و دوم پروژه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیروهای اجرایی پیمانکاران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از دیگر اقدامات مهم شرکت در سال ۱۴۰۲ بود که مدیرعامل به آن‌ها اشاره کرد.

کریمی‌فرد، موضوع کاهش تلفات را  جمله اهداف مهم برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: بحث کاهش تلفات از سالیان دور به عنوان یکی از شاخص‌های استراتژیک شرکت مطرح و دنبال شده است که امیدواریم بتوانیم با تلاش همکاران کاهش تلفات را  از ۷.۹ به ۷.۵ برسانیم.

او، احداث ۵ هزار نیروگاه خورشیدی انشعابی با ظرفیت ۲۵ هزار کیلووات در قالب طرح حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه، هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری به تعداد ۳۱۷۹۶ مشترک، برق‌رسانی به ۵ روستای بدون برق استان و بهسازی و اصلاح شبکه ۳۱۰ روستا از محل اعتبارات عوارض بهارستان را از دیگر اهداف مهم این شرکت عنوان کرد که جهت سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • تقویت همکاری‌ها بین استان یزد و استان‌های متناظر در چین
  • سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌شود
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین
  • فراهم‌سازی زمینه اسکان روزانه بیش از ۴۰ هزار مسافر
  • فارس مهیای میزانی نوروز / فراهم‌سازی زمینه اسکان روزانه بیش از ۴۰ هزار مسافر
  • اضافه شدن ۳ هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق فارس
  • پروژه‌های گردشگری عاملی برای تغییر سیمای سیستان وبلوچستان است
  • پروژه‌های گردشگری می‌تواند سیمای سیستان وبلوچستان را تغییر دهد
  • استقبال از بهار با پاکسازی طبیعت سپیدان