Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا سیار روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل زائران استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری افزود: از ابتدای طرح نوروزی در 24 اسفند ماه ،آموزش و پرورش 250 واحد آموزشی را برای اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی آماده کرده که امشب 250 واحد آموزشی دیگر نیز در قم میزبان میهمانان نوروزی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ، کل ظرفیت اسکان در واحدهای اقامتی،مسافرخانه و هتل های استان را 12 هزار و حداکثر 14 هزار تخت اعلام کرد و گفت: صحن جوادالائمه و شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز برای اسکان زائران آماده کرده است ضمن اینکه مسجد مقدس جمکران نیز 600 تخت در مهمانسرا و ظرفیت اسکان چهار هزار تن در شبستان کربلا را ایجاد کرده است.
سیار از آمادگی سالن های ورزشی آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان قم برای اسکان مسافران خبر داد و افزود: شهرداری نیز در مجموع 18 پارک را آماده اسکان و پنج کمپ نیز به طور کامل برای اسکان تجهیز کرده است.
وی همچنین با اشاره به انتقاد برخی صاحبان هتل و مسافرخانه در قم از اسکان مسافران در مدارس گفت: وجود 12 هزار تخت در واحدهای اقامتی هیچ تناسبی با 150 هزار مسافر نوروزی در قم ندارد به همین دلیل غیرواقعی است اگر برای حفظ منافع بخش خصوصی اقدامی موثر برای اسکان مسافران صورت نگیرد.
وی ادامه داد: درتمام مدارس میزهایی برای معرفی هتل ها و مسافرخانه های استان به مسافران ایجاد شده تا است اماکن اقامتی بتوانند از حضور مسافران نیز بهره ببرند.

** افراد شرور قبل از عید به زندان فراخوانده شدند
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای تامین امنیت زائران نوروزی گفت: نیروی انتظامی استان با تشکیل قرارگاه امام علی(ع) و 16 قرارگاه ذیل آن به دنبال به حداقل رساندن سرقت در ایام نوروز است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش امنیت در قم افزود: از 15 اسفند سال جاری تمام افراد با سابقه شرارت به زندان فراخوانده شده و 300 تن از افراد باسابقه نیز با تضمین و تعهد در این ایام تحت مراقبت پلیس هستند.
سیار از هدایت 360 معتاد متجاهر به کمپ های خصوصی ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تیم های گشت مواد مخدر شهرستان قم در این ایام معتادان متجاهر را به کمپ های ترک اعتیاد هدایت می کنند که این اقدام نقش موثری در کاهش سرقت های خرد در این ایام دارد.
فرماندار قم همچنین، شیفت بندی کردن کشتارگاه ها، ایجاد 27 غرفه عرضه میوه، حذف تعطیلی نانوایی ها، 24 ساعته کردن فعالیت اصناف، تامین بنزین مورد نیاز جایگاه های سوخت و نیز نظارت شبانه روزی تیم های راهداری را از جمله دیگر اقدام های انجام شده برای ارائه بهتر خدمات به مردم ذکر کرد و گفت: آمادگی و هماهنگی دستگاه های اجرایی قم در سطح قابل قبولی است.
7404/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایام نوروز بنزین تحویل سال قم کربلا موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدگفت: از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرداری بهره‌برداری کردیم. هر ساله در ایام پایانی سال اقداماتی در جهت آراستن شهر، رفع نازیبایی‌ها و بازپیرایی کل مبلمان شهری اقداماتی انجام می‌دهیم و به شهر در آستانه بهار حیات جدید می‌دهیم.

مهدی یعقوبی افزود: استقبال از بهار امسال به دلیل تقارن با ماه رمضان تفاوت‌هایی با بهار‌های سال گذشته داشت، پیش‌بینی کرده بودیم که حضور مردم در شهر بیشتر در ساعت‌های بعد از افطار رقم بخورد، از همین رو به نورپردازی‌های ویژه سطح شهر در ایام نوروز و ماه رمضان توجه ویژه‌ای کردیم.

یعقوبی گفت: از ۱۵ اسفند ماه ستاد خدمات سفر را فعال کردیم که تا پایان ماه رمضان نیز ادامه داشت. برای آراستن شهر مشهد بالغ بر ۱۵ میلیون بوته گل در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در مشهد کاشته شد.

وی گفت: جشنواره‌های مختلف گل به همت هنرمندان همین شهر اجرایی و با عدالت کامل در تمام نقاط شهر توزیع شد. در حوره فرهنگی ۷۰۰ المان در ۳۵۰ نقطه شهر جانمایی شد که شامل تزیینات شهری، المان‌های نوری و… بود.

یعقوبی افزود: جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد نیز یکی دیگر از اقدامات ویژه استقبال از بهار بود که به کمک هنرمندان مشهدی یک کار خلاقانه در ایام شب‌های ماه رمضان صورت گرفت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدگفت: حدود ۱۰۰ هزار تجهیزات و المان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی وترافیکی  بازسازی شد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. ۹۰۰۰ جای پارک دائم و موقت در هسته مرکزی شهر برای استفاده از زائران و مجاوران فعال شد.

یعقوبی افزود: ایستگاه‌ها استقبال از زائر در مبادی ورودی مشهد، پایانه مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه مشهد ایجاد شد که به ۹۳ هزار زائر خدمات دادند. همچنین ۴۲ مرکز اسکان اضطراری و موقت را برای اسکان رائران فعال کردیم که به طور مجموع بیش از ۷۱ هزار نفر شب در این مراکز در ایام بهار اقامت ثبت شد.

 

دیگر خبرها

  • سمیرم آماده برگزاری دور دوم انتخاب است
  • آمادگی برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر بازی‌دراز
  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • اسکان اضطراری ۲۳۷ نفر در سیل و آبگرفتگی یک هفته اخیر توسط هلال احمر
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس