Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما , از جمله اماکن و جاذبه هاي گردشگري شهرستان بافق ميتوان به آستان مقدس امامزاده ظهير الدين عبدالله بن موسي الکاظم (ع) برادر تني امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم شيعيان جهان حضرت موسي بن جعفر(ع) اشاره کرد که گنبد اين آستان مقدس يکي از زيباترين گنبدها جهان بوده که در نوع خود کم نظير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته باستان شناسان گنبد بناي اين زيارتگاه که بقعه اي بسيار زيبا و با شکوه دارد گردترين گنبد دنياست که در قرن پنجم هجري قمري ساخته شده است و بناي اوليه اين امامزاده که متعلق به قرن سوم هجري مي باشد تا کنون دچار تغيير و تحولات زيادي شده است و هم اکنون پذيراي زائران و مسافران  زيادي از همه نقاط کشور مي باشد.
اين زيارتگاه بقعه اي بسيار زيبا و باشکوه و گنبدي عظيم دارد که کاشي کاري و نيز تزئينات داخلي آن قابل توجه است. تزئينات داخلي آن از کارهاي ملاحسن نقاش باشي بافقي است. بعضي از صاحب نظران شباهتي که بين اين بقعه با آثار قبل از اسلام وجود دارد آن را با سبک ميترائيسم مشابه مي دانند.
گنبد امامزاده عبدالله بافق از نظر معماري گنبد و رواق مقبره ي اين امامزاده در دنيا کم نظير است.
اين مکان مقدس به خاطر سبک معماري زيبا و گنبد منحصر به فرد خود و قرار گرفتن در ميدان اصلي شهر و ابتداي بلوار وحشي بافقي که در مسير مسافران است، در طول سال به ويژه ايام نوروز زائرين ،مسافران و گردشگران زيادي را جذب مي کند و درسالهاي گذشته بشترين بازديد کننده را به خود اختصاص داده است.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان

عادل مصدقی در گفت‌وگو با مهر در خصوص سیل اخیر که در استان جاری شد، اظهار کرد: در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه ۱۸ محور اصلی و ۵۱ محور غیر اصلی در حوزه راه فرعی روستایی استان گلستان دچار سیل شدند.

وی افزود: طی این دو روز در ۱۲ شهرستان چون علی آباد، آزادشهر، رامیان، گنبد، کلاله، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، بندرترکمن، کردکوی، آق قلا و گرگان سیل داشتیم که در حوزه راهداری مبلغ ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی پل بایلر در محور گنبد - کلاله و پل سید کلاته رامیان را به عنوان مکان‌های یاد کرد که به دلیل طغیان آب در سیل دچار آسیب شدند و افزود: پل بایلر در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی شد و ترافیک بر قرار شد اما پل سید کلاته پل آب نما قدیم بوده که در زمان جهاد سازندگی در این مسیر ساخته شد. در بازدیدهای به عمل آمده مشاهده شد دیواره‌های سنگی اطراف پل هم در حال تخریب است و باید اقدامت سریع برای حفظ دیواره‌های در حال تخریب انجام می‌شد

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • سجده شکر، پاسخ ساسان به حاشیه‌سازان(عکس)
  • حوزه انتخابیه گنبد کاووس
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان