Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان گفت: بنا بر دستور رئیس اتاق اصناف کل کشور تا ۳۰ فروردین سال ۹۷ نرخ انواع بستنی در بازار استان‌ها بدون هیچ‌گونه تغییر نرخی همانند ماه‌های گذشته عرضه می‌شود. ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ استانها اصفهان نظرات

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه با آمدن فصل بهار فعالیت بستنی‌فروشی‌ها هم آغاز می‌شود، اظهار داشت: صنف بستنی‌فروشی‌ها در 6 ماهه پاییز و زمستان بازار مطلوبی ندارند و به دلیل هزینه‌های بالای کرایه و کاهش فروش فعالیت آنها صرف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون تعطیلی 25 واحد بستنی‌فروشی طی سال گذشته در بازار اصفهان، بیان کرد: این واحدها به دلیل رکود حاکم بر کشور، نبود فعالیت فصلی زمستانه و کرایه‌های بالای اجاره مغازه‌ها یا ورشکسته و یا تعطیل شده‌اند.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان گفت: به عنوان مثال مغازه‌ای در محدوده میدان بزرگمهر اصفهان باید به غیر از پرداخت مالیات، دارایی و هزینه‌های جانبی از جمله قبوض بالای برق، باید ماهیانه 8 تا 12 میلیون تومان هم کرایه مغازه پرداخت کنند که با نبود فروش زمستانه با تعطیلی و ورشکستگی روبه‌رو می‌شوند.

وی اظهار داشت: افرادی که در صنف بستنی فروشی فعالیت می‌کنند چنانچه مغازه آنها کرایه‌ای است به هیچ‌وجه با وجود هزینه‌های جانبی نمی‌توانند با نبود مشتری در فصول سرد سال فعال باشند.

رنجبر پیرامون اینکه قیمت‌ها به هیچ‌وجه در ایام عید نوروز 97 تغییری نخواهد کرد، افزود: از ابتدای اردیبهشت سال 97 چنانچه قیمت مواداولیه مصرفی برای صنف بستنی‌فروشی‌ها با افزایش روبه‌رو شود نرخ انواع بستنی هم براساس نوع و کیفیت آن تعیین و تغییر خواهد کرد.

قیمت‌ رقابتی در بازار بستنی‌فروشی‌های اصفهان با آزادسازی نرخ‌ها

وی با بیان اینکه از اواخر سال 95 تاکنون قیمت‌ها در بین واحدهای صنفی بستنی‌فروشی در بازار اصفهان رقابتی و آزادسازی شده است، گفت: با وجود آزادسازی قیمت‌ها در بازار بستنی‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌های اصفهان 100 درصد سقف نرخ‌ها مشخص است.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان اظهار داشت: تمام واحدها ملزم به رعایت قیمت‌های تعیین شده هستند و ارزان‌تر از سقف مورد تأیید می‌توانند بفروشند، اما بالاتر از آن تخلف است.

وی افزود: با وجود آزادسازی نرخ‌ها، تمام محصولات ما سقف قیمت دارد و هیچ کدام از واحدهای صنفی اجازه گران‌فروشی و تصدی از نرخ‌های مصوب ندارد.

رنجبر بیان کرد: قیمت‌ها برای ایام نوروز 97 به هیچ‌وجه تغییر نکرده و همانند ماه‌های گذشته انواع بستنی و آبمیوه عرضه می‌شود و حتی درصد اندکی هم کاهش نرخ داشته‌ایم.

وی گفت: با احتساب افزایش نرخ و آزادسازی قیمت‌ها، در حال حاضر بستنی سنتی مخصوص با خامه هر کیلوگرم 10 هزار تومان، بستنی زعفرانی 12 هزار تومان، فالوده هر کیلوگرم 8 هزار تومان و بستنی میوه‌ای هر کیلوگرم 13 هزار تومان در واحدهای صنفی اصفهان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان اظهار داشت: البته یکسری نمایندگی‌های فروش از پایتخت به اصفهان آمده‌اند که با فعالیت صنعتی و نه سنتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت‌های آنها بالاتر و آزاد است.

وی با اشاره به فعالیت 16 بازرس اتحادیه در شهر اصفهان، افزود: برای بررسی عملکرد واحدهای صنفی و نظارت بر نحوه فعالیت آنها به لحاظ مسائل بهداشتی تعداد بازرسان اتحادیه را در ایام ماه رمضان و حتی تابستان افزایش می‌دهیم.

رنجبر اضافه کرد: از آنجایی که تولیدات صنف ما با سلامتی مردم در ارتباط است، بررسی‌های لازم پیرامون رعایت نکات بهداشتی از سوی 3 گروه از بازرسان اجرا می‌شود که شامل بازرسان اتحادیه، بازرسان بهداشت و بازرسان اصناف است.

وی پیرامون تخلفات و گران‌فروشی‌های حدود 10 مغازه‌ بستنی‌فروشی طی سال گذشته در بازار اصفهان، گفت: با آزادسازی و رقابتی شدن قیمت‌ها احتمال گران‌فروشی است، اما سقف قیمت‌ها مشخص است و چنانچه اتحادیه‌ قیمت مغازه‌ای را تعیین کند دیگر تعزیرات رسیدگی نمی‌کند، اما با عدم تأیید پرونده واحدهای متخلف به تعزیزات ارجاع خواهد شد.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان در پاسخ به شایعه آلوده بودن بستنی‌های سنتی و فله‌ای در بازار، افزود: این موضوع به هیچ‌وجه در بازار بستنی‌فروشی‌های اصفهان صحت ندارد، زیرا بستنی سنتی و فله‌ای شهر اصفهان همانند گز سنتی از قدمت دیرینه برخوردار بوده و در تمام فصول سال مورد استقبال گردشگران داخلی و حتی خارجی نیز هست.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خیابان کمکی امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: خیابان امام خمینی به‌عنوان ورودی اصلی شهر شمال اصفهان است و مشکلات متعددی دارد، اما خیابان کمکی آن تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گلوگاه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: آزادسازی گلوگاه‌ها همواره یکی از خواسته‌های مهم شهروندان بوده است، از این‌رو برای بازگشایی گلوگاه‌ها بر اساس شاخص‌ها اولویت‌بندی انجام و محلات هدف مشخص شده است.

وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه ۱۱ اختصاص داده شده است، زیرا معتقدیم بازگشایی گلوگاه‌ها در محله‌های اصفهان از موضوعات مهمی است که محرک توسعه خواهد بود و نقش بسزایی در رشد محله‌ها دارد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه لازمه موفقیت در مدیریت شهری در اولویت قرار دادن نظرات مردم است، خاطرنشان کرد: آزادسازی گلوگاه‌ها پس از آسفالت بیشترین درخواست شهروندان بوده است.

محمدحسینی با اشاره به وضعیت رمپ خیابان امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال از افتتاح پل هوایی امام خمینی (ره) به‌واسطه جلوگیری از ترافیک گذشته است و در قسمت شرق آن دو خروجی رمپ پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق هشت و ۱۱ شهرداری اصفهان عقد قرارداد شده و به‌عنوان یک پروژه شاخص شهری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش عمده آزادسازی انجام شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است، ادامه داد: امیدوارم تا شش ماه نخست سال آینده این پروژه به اتمام برسد، شهروندان هنگامی که از میدان استقلال خارج می‌شوند برای عزیمت به سمت مقصد مورد نظر، با گذر از پل امام خمینی (ره) مسیر راحت‌تری را خواهند داشت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان امام خمینی (ره) به‌عنوان ورودی اصلی شهر شمال اصفهان است و مشکلات متعددی دارد، گفت: در سال‌های قبل خیابانی تحت عنوان کمکی امام خمینی (ره) طراحی شده بود که در حال حاضر با توجه به خیابان‌های متعددی که در مناطق همجوار ایجاد شده است، شهروندانی که پلاک‌های آن‌ها در این مسیر قرار دارد، دغدغه دارند که اتفاق خاصی رخ ندهد، از این‌رو احداث خیابان کمکی امام خمینی در دستور کار قرار گرفت و حداکثر تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 736725

دیگر خبرها

  • فعالیت بدون تعطیلی ۲۱۰ نانوایی در ایام نوروز دراستان اصفهان
  • ساعت فعالیت بازارهای روز اصفهان در ایام نوروز اعلام شد
  • میوه های ارزان و با کیفیت را از این مراکز بخرید | قیمت پرتقال، سیب زرد و قرمز، نارنگی، موز و کیوی را ببینید
  • توزیع هزار تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب تنظیم بازار در اصفهان
  • وقفه 10 روزه در خرید و فروش خودرو!
  • تعیین تکلیف خیابان کمکی امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده
  • میوه شب عید امسال نرخ مصوب ندارد/ توزیع بیش از نیاز برای رقابتی کردن بازار
  • نظارت بر مغازه‌های میوه فروشی‌ تا ۱۵فروردین/ فراوانی بار داریم
  • تصاویر| قالین فروشی های کابل
  • پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳/ چرا خرید و فروش خودرو متوقف شد؟