Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@17:10:04 GMT

بیماری‌های خطرناکی که تاتو به جانتان می‌اندازد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۷۹۱۰۹

بیماری‌های خطرناکی که تاتو به جانتان می‌اندازد

متخصص پوست و مو گفت: این روز‌ها بازار تاتو داغ است و علاقمندان بسیاری دارد غافل از اینکه این کار باعث می‌شود سلامتی فرد و خانواده‌اش به خطر بیفتند.

باشگاه خبرنگاران: با بیان اینکه امکان انتقال برخی بیماری‌ها، چون ایدز و هپاتیت با انجام تاتو (تتو) وجود دارد، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار خطیر برای سلامت و زندگی فرد محسوب می‌شود که به خاطر انجام یک کار زیبایی فرد به ایدز و هپاتیت مبتلا و سلامتی اطرافیانش به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاتو منجر به واکنش‌های پوستی نسبت به رنگدانه‌ها می‌شود، واکنش‌های که در کوتاه مدت بروز می‌کند اغلب در حد یک عفونت ساده است و خطرناک نیست، اما برخی از واکنش‌ها پس از چند سال به شکل توده‌هایی نام گرانولوم بروز می‌کند.

مصرف کورتون تا ابد با انجام تاتو

رضوانی افزود: توده‌های به وجود آمده به تدریج به صورت لکه‌های برجسته سفید در اطراف محل تاتو ایجاد می‌شود و درمان آن خارج کردن رنگدانه و استفاده از دارو‌های کورتونی است در موارد زیادی فرد مجبور می‌شود سال‌ها دوز بالای کورتون مصرف کند، زیرا در موارد بسیاری به محض کاهش یا قطع دارو توده‌ها برمی‌گردند.

این متخصص پوست و مو گوشت اضافه و کلویید را یکی از عارضه‌های تاتو دانست و گفت‌: در افراد زیادی در ناحیه‌ای که تاتو انجام می‌شود گوشت اضافه به وجود می‌آید و این عارضه در برخی اندام‌ها، چون صورت زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب آزار او می‌شود.

وی عنوان کرد: شانس ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی در تاتو‌های روی بدن که از رنگدانه‌های غیرمتعارف مثل سبز، زرد و قرمز استفاده می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند که اغلب به این موارد، تاتو‌های نقش ونگاری می‌گویند.

مضرات تاتو برای بیماران پوستی

رضوانی اظهار کرد: در برخی افراد که به بیماری خاص پوستی مانند پسوریازیس و ویتیلیگو یا لک‌وپیس مبتلا هستند با انجام تاتو علائم بیماری بیشتر بروز می‌کند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: تاتو در برخی بیمارانی مانند دیابتی‌ها به دلیل اینکه زخم‌ها دیر بهبود پیدا می‌کنند دارای عوارضی است افزون بر این در صورتیکه افرادی به بیماری هپاتیت مبتلا باشند و مرکزی که تاتو را انجام می‌دهد نکات بهداشتی را رعایت نکند این خطر وجود دارد که این بیماری به اشخاص دیگر منتقل شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Kx0

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • زالو درمان می‌کند؟
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد