Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران  با بیان اینکه جشن شکوه معماری بلوچستان دهم فروردین ماه سال آینده در قلعه سب این شهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان برگزار می شود افزود :  برپایی سیاه چادر در ورودی سیب و سوران، تجهیز 2 اقامتگاه بوم گردی، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در محل قلعه سب این شهرستان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری این جشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

عبدالسلام محمدی سیب  بیان کرد: قرار شده تا مردم محلی دهستان های سب، کنت و پسکوه خانه های خود را به عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار گردشگران قرار دهند تا ضمن فراهم کردن رفاه مسافران؛ فرهنگ و نوع زندگی مردم این منطقه به گردشگران معرفی شود.

وی گفت:‌ در ایام نوروز علاوه بر اقامتگاه های محلی مهمانسراهای ادارات نیز برای اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می شود.

وی افزود: راهنمایان بومی در منطقه برای معرفی آثار و جاذبه های گردشگری به مسافران نوروزی در شهرستان سیب و سوران مستقر خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: این شهرستان دارای آثار شاخصی همچون قلعه سب، قلعه کنت و تپه های تاریخی است که تلاش داریم با جذب گردشگر و معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی برای مردم محلی اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

وی افزودئ : بیش از 92 اثر تاریخی در سیب و سوران وجود دارد که 20 اثر از این تعداد به ثبت رسیده که از مهمترین جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان به تپه شنی، قلعه سب، چشمه آب درمانی منطقه پیرگیابان، سد ماشکید علیا، نخلستان های آپاتان و آبشارهای دامنه کوه بیرک، قلعه های کنت، هیدوچ، کرشان و پسکوه نام برد.

محمدی  افزود : همچنین آثار تاریخی فراوانی در این منطقه وجود دارد که قلعه خشتی و گلی سب به عنوان یکی از مرتفع ترین بناهای کشور با قابلیت ضد زلزله از مهمترین این آثار است.

وی ادامه داد: صنایع دستی مختلف از جمله حصیر بافی، سوزن دوزی، سکه دوزی و گلیم بافی از جذابیت های دیگر شهرستان سیب و سوران است.

شهرستان سیب و سوران با دارا بودن 2 بخش مرکزی و هیدوچ در 400کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد