Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:48:44 GMT

علائم رودل کودکان در ایام عید و راه درمان آن

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۲۳۳۷

علائم رودل کودکان در ایام عید و راه درمان آن

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛با آغاز تعطیلات سال نو در کشور ما و شروع فصل دید و بازدید‌ها و مسافرت‌ها، اکثر خانواده‌ها نمی‌توانند همان شرایط استاندارد همیشگی را در مورد غذای بچه‌ها فراهم کنند.هر چه سن کودکان کمتر باشد این تغییرات می‌تواند برای آن‌ها ضرر و زیان بیشتری داشته باشد.

در مورد کودکان ۶ ماهه تا یک‌ساله که تازه غذای کمکی برای آن‌ها شروع شده است، به جز تغییر نوع، محتویات و افزودنی‌های غذا، شرایط بهداشتی خانواده‌ها در سفر مهم است و به همین دلایل گاه پیشنهاد می‌کنیم در سفر از غذا‌های آماده مخصوص کودکان که پاک و استاندارد هستند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه غذای بهداشتی و مقوی در سفر‌های طولانی در جاده و یا هتل اغلب مشکل و یا غیر ممکن است.

در مورد کودکان بین یک تا دو سال که از غذای خانواده استفاده می‌کنند نیز مشکلاتی هست و غذای غیر استاندارد و یا غیر بهداشتی در جاده‌ها که بعضا افزودنی‌های جدید دارد می‌تواند در این کودکان مسائل عفونی یا آلرژیک به همراه داشته باشد.برای این کودکان هم غذای آماده استاندارد و یا غذا‌های بسیار ساده بدون گوشت و فاسد نشدنی ایده‌آل است.

کودکان بالای ۲ سال اگرچه کمتر آسیب پذیرند، اما بهتر است در این ایام از غذا‌هایی که تاکنون نخورده‌اند استفاده نکنند و در حد امکان از غذا‌های ساده بدون گوشت بهره بگیرند.

در این کودکان، چون به دلیل بالا رفتن سن نظارت مادران کمتر می‌شود، آلوده بودن دست‌ها در موقع مصرف غذا و یا خوردن میوه‌های جنگلی یا میوه آلوده می‌تواند عامل بیماری باشد.

ضمناً خوردن غذا در طبیعت، احتمال استفاده از آب آلوده و ابتلا به بیماری‌های انگلی و یا میکروبی را زیاد می‌کند.

به جز مسئله غذای اصلی، فراهم بودن تنقلات و میوه‌ها در اکثر مجالس و مهمانی‌ها در کنار هم و مشغول بودن بزرگتر‌ها به دید و بازدید باعث می‌شود که بچه‌ها خوراکی‌هایی را مصرف کنند که اگرچه تک تک آن‌ها مشکل‌ساز نیست، اما مصرف آن‌ها پشت هم و با فاصله زمانی کوتاه باعث اختلالات هضم و دفع و یا استفراغ می‌شود.

وقتی در یک کودک هر دو مورد مصرف غذای غیر بهداشتی و تنقلات فراوان پیش می‌آید، مسلما منجر به بیماری سخت می‌شود.

شایع‌ترین دلیل مراجعه کودکان در ایام تعطیل نوروز:

دل‌درد

دل‌پیچه شدید

استفراغ و تهوع

اسهال

تب

تشنج

علائم تنفسی مثل سرفه، عطسه و تنگی نفس

به این موارد دقت کنید!

در کنار تمام این عوامل مصرف زیاد شکلات و شیرینی در بچه‌ها و کهنسالان باعث بی‌اشت‌هایی شدید به غذا و سبب حذف وعده‌های اصلی غذا می‌شود.همچنین مصرف غذا در ساعات غیر معمول مثلا بعد از یازده شب سبب اختلال هضم و گرفتاری‌های گوارشی می‌شود.

گا‌ها مصرف بیش از حد میوه‌ها قند فراوانی را وارد بدن می‌کند و به دنبال آن انسولین بالا می‌رود.سپس در ساعات بعدی گرسنگی شدیدی پدید می‌آید که خود باعث غذا خوردن در ساعات غیر معمول و اشکالات هضم می‌شود.مصرف بیش از حد چای در دید و بازدید‌ها هم برای دستگاه گوارش مضر است.

مصرف سالاد و سبزی در رستوران‌های بین راهی، تمیز نبودن سرویس‌های بهداشتی و گاه در دسترس نبودن شوینده مناسب نیز خود زمینه‌ساز انواع بیماری است.

در این ایام ماست و دوغ‌های بی‌نام و نشان با عنوان فریبنده‌های محلی به مسافران عرضه می‌شود که آن‌ها را راهی مراکز درمانی می‌کند، البته کره و پنیر‌های محلی نیز بی‌تقصیر نیستند.

در طول سفر اگر غذا‌های پخته شده مثل برنج و خورشت را در یخدان حمل می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف حتما آن‌ها را حرارت دهید. همین‌طور اگر کنسرو مصرف می‌شود، به سلامت ظاهری و تاریخ مصرف توجه شود و حتما قبل از مصرف حرارت داده شود.

نکته مهم

تمام موارد گفته شده در مورد کودکان طبیعی و سالم است. بعضی از کودکان با آلرژی‌های غذایی خاص دست به گریبان هستند که مراقبت برای عدم دریافت این غذا‌ها در ایام تعطیل مشکل‌تر است.

در کودکانی که ریفلاکس، التهاب معده و یا سایر بیماری‌های گوارشی دارند، باید توجه به سلامت و نوع غذا چند برابر باشد تا بیماری آن‌ها عود نکند.

شاید در زمان تعطیلات بتوان از مکمل‌ها برای بچه‌ها صرف‌نظر کرد، اما فراموش کردن دارو‌های واجب در مورد کودکان با بیماری‌های خاص و یا بیماری‌های مزمن و مهم (مانند آسم و صرع) به شدت مشکل‌آفرین است.

منبع:زندگی آنلاین

انتهای پیام/

مسأله رودل کردن کودکان در تعطیلات عید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیتوته، دور انداختن ساقه های گیلاس ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا ساقه های آن درست مانند میوه برای سلامتی شما مفید است!

گیلاس‌های خوش‌رنگ و آبدار، از قرمز روشن تا تیره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین میوه‌هایی هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند. این میوه‌های کوچک که تعادل بی‌نظیری از شیرینی و ترشی دارند، علاوه بر استفاده در انواع دسر، با دارا بودن انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما نکته کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد: دور ریختن ساقه‌های گیلاس اصلا کار درستی نیست! این ساقه‌ها درست مانند خود میوه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و فواید قابل توجهی برای سلامتی همه ما دارند.

فواید سلامتی دم گیلاس

۱. سم زدایی
دم گیلاس یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند. بسیاری از شما ممکن است آگاه نباشید که می توانید ساقه های گیلاس را در برنامه سم زدایی قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس به خوبی بدن را تمیز می کند.

۲. پیشگیری از سنگ کلیه
همانطور که قبلا ذکر شد، دم گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی است که کلیه ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین دارای ترکیبات فرار و نمک های پتاسیم خاصی است که باعث می شود کلیه ها سالم تر و بهتر عمل کنند.

۳. برای بیماران نقرس مفید است
دم گیلاس برای درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری ها مفاصل، رباط ها را ضعیف کرده و باعث درد شدید می شود. خاصیت ضد التهابی همراه با فلاونوئیدها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها را تقویت می کند که نقرس و روماتیسم را درمان می کنند.

۴. سطح کلسترول را مدیریت می کند
اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای دم گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می دهد.

۵. مسکن درد
بیشتر ما وقتی درد شدیدی به ما وارد می کند، مصرف آسپرین را ترجیح می دهیم. اما، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می توانید دم گیلاس مصرف کنید، زیرا این کار باعث تسکین درد می شود. ساقه گیلاس همچنین اعصاب را تقویت می کند و اثر آرام بخشی می دهد.

۶. کاهش وزن
آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می کنند. این نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن خارج می کند. حرکات روده را برای کسانی که از یبوست رنج می برند راحت تر می کند.

۷. عفونت مجاری ادراری را درمان می کند
UTI یا عفونت مجاری ادراری این روزها مشکلی بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و خونریزی در موارد شدید از علائم شایع این عفونت است. با این حال، خواص ضد عفونی کننده موجود در دم گیلاس عفونت را درمان کرده و آن را آرام می کند.

نحوه مصرف دم گیلاس
دفعه بعد ، بعد از مصرف گیلاس، ساقه های آن را دور نریزید. آنها را در آفتاب خشک کنید و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توانید از آن پودر درست کنید یا آن را همانطور که هست نگهداری کنید. یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس به آن اضافه کنید. یک پیمانه دارچین اضافه کنید و ۵-۶ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و وقتی داغ است مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه ای دارد. این چای فواید فوق العاده و طعم خوبی دارد.

کد خبر 849763 برچسب‌ها سلامت خبر مهم

دیگر خبرها

  • دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد