Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق گردشگری دریایی در سال 97 اقدامات ویژه‌ای انجام داده است لذا از مردم دعوت می‌کنیم که در سفرهای نوروزی خود به شهرهایی بندری، گردشگری دریایی را فراموش نکنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، کاظم دلخوش درباره گردشگری دریایی به ویژه در ایام نوروز، توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: سال‌های گذشته وجود شناورهای غیر استاندارد باعث شده بود که خدمات مطلوبی به مردم ارایه نشود لذا خیلی از مسافران تمایلی به گردشگری دریایی نداشتند و حتی برخی‌ها برای عبور از یک مسیر به اجبار از شناورها استفاده می‌کردند اما با ارایه تسهیلات وضعیت شناروها تغییر قابل‌توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شناورهای مسافری که در مسیرهای مختلف شهرهای بندری تردد دارند استاندارد و مجهز هستند،اظهار کرد: از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی نظارت مستمر و گسترده ای بر فعالیت شناورهای مسافری دارد مردم بدون دغدغه و نگرانی می‌توانند سوار شناورها شوند و این امر به طور قطع بر گردشگری دریایی کشور اثرگذار است. همچنین، در بسیاری از کشورها گردشگری دریایی یکی از فعالیت‌های سودده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به سمت کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی برویم، توجه به گردشگری دریایی یکی از اهرم‌های کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه توجه مردم به گردشگری دریایی باعث می‌شود، شهرهای بندری برای توسعه ، تجهیز و به روزرسانی شناورهای مسافری فعالانه تر عمل کنند، گفت:خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خوبی در اختیار افرادی که می‌خواهند برای تعویض شناور فرسوده خود اقدام و یا خرید کنند، قرار می‌دهد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کاظم دلخوش گردشگری دریایی شهرهای بندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات