Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:14:52 GMT

ضرورت سرعت‌بخشیدن به امر حفظ و انتشار آثار دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۲۶۶۲

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه‌شنبه، 29 اسفند در دیدار با استاندار لرستان، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات شورای فرهنگی دفاع مقدس استان که در دی‌ماه امسال برگزار شد، اظهارکرد: تسریع در فعالیت‌های پژوهشی و میدانی دانش‌نامه دفاع مقدس استان و همچنین تکمیل فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان نیازمند حمایت مالی استاندار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به امر حفظ و انتشار آثار دفاع مقدس در استان، اضافه کرد: شورای هماهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌های استان با هدف ساماندهی جمع‌آوری آثار دفاع مقدس و همچنین تدوین دانشنامه استان تشکیل می‌شود.
ناصرپور ضمن قدردانی از اهتمام استاندار لرستان در امور مرتبط با هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: مردم لرستان به‌عنوان خاکریز دوم در دوران دفاع مقدس حماسه‌های جاوید و ارزش‌هایی را آفریدند که به هر دلیل هنوز مورد کالبدشکافی قرار نگرفته و لازم است این ارزش‌ها مکتوب و به نسل‌های بعدی منتقل شود.
وی افزود: در بخش بسیج مردمی حدود 50 هزار نفر از مردم استان به جبهه‌ها اعزام و در بمباران‌های دشمن 1500 بمب و موشک روی همه شهرهای استان فرو ریخته و در حد 25 هزار خانه و تاسیسات دولتی آسیب دیدند و شهرستان‌های استان جولانگاه بمباران هوایی دشمن بود و برخی نیز همانند شهرستان پلدختر به «هویزه‌ثانی» معروف بود ولی به‌علت عدم ترویج به‌موقع رشادت‌های مردم این دیار این حماسه آفرینی‌ها در حال فراموشی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس