Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در آیین بهره برداری از درب ورودی ضلع جنوبی ایستگاه ابن سینا در  جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه با کمک بانک مرکزی و بانک شهر توانستیم 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کنیم، اظهار کرد: از این 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت که مربوط به خطوط 6 و 7 مترو تهران است، 700 میلیارد تومان را بانک شهر منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورسیدآقایی، افزود: باقیمانده این اوراق در اوایل فروردین ماه سال 97، توسط سایر بانک ها، اجرا خواهد شد، که این مبلغ بخش مهمی از اعتبار خط 6 و 7 مترو را تامین می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال 97، 1900 میلیارد تومان دیگر را منتشر خواهیم کرد، گفت: در سال 97، امیدواریماز طریق اوراق مشارکت بیش از 4 میلیارد تومان را برای ساخت مترو اختصاص دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: برای خرید ناوگان مورد نیاز، همزمان دو خط فاینانس، 350 میلیون یورویی را در دستور کار داریم، که علاوه بر این، بودجه های نقدی شهرداری سر جای خود باقی می ماند، همچنین پیش بینی می‌‍شود در سال 97، مترو، 50 درصد رشد داشته باشد.

راه اندازی و توسعه خط 6 و 7 مترو در سال 97

پورسید آقایی با اشاره به الویت های سال 97، که یکی از آن‌ها توسعه و راه اندازی خط 6 و 7 مترو تهران است، گفت: در حال حاضر 2 هزار واگن مترو کم داریم که 630 واگن آن را وزارت کشور به مناقصه گذاشته و عملیات اجرایی آن در سال 97 آغاز می‌شود.

رفع کامل واگن های مورد نیاز مترو در سال 97

وی در ادامه افزود: دو قرارداد دیگر از طریق، فاینانس را در برنامه خود داریم، که یک قرارداد مربوط به مناقصه 420 واگن دیگر است که وزارت کشور باید آن را انجام دهد، یعنی قرداد، تمام واگن های مورد نیاز مترو را در سال 97 منعقد خواهیم کرد.

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال 97

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نوسازی 3 هزار دستگاه اتوبوس در سال 97، بیان کرد:از این 3 هزار دستگاه اتوبوس، یک هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تعلق خواهد یافت.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: حدود 5 سال است که هیچ اتوبوس جدیدی وارد ناوگان اتوبوسرانی نشده است و با منابع خود شهرداری برای خرید 1500 دستگاه اتوبوس دیگر، با کمک وزارت نفت برای بازپرداخت صرفه جویی سوخت آن‌ها، در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مترو شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟

 به گزارش تابناک، دانشجو نوشت: سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی