Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ پاسدار ابوالفضل قدیری بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۰ هزار تن از مردم قم در قالب کاروان‌های راهیان نور عمومی و دانش آموزی به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.
وی بیان کرد: اکنون اعزام کاروان‌های راهیان نور عمومی در جریان است که تا نهم فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت و کاروان‌ها تا ۱۲ فروردین در مناطق عملیاتی حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین در قالب اعزام‌های عمومی، ۱۵۰ تن با خودروی شخصی برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور ثبت نام کرده اند که این کاروان‌ها در چهار مرحله اعزام می‌شوند.
قدیری گفت: در قالب طرح شهید صادقی، خانواده‌های قمی علاقه‌مند به حضور در مناطق عملیاتی با خودرو‌های شخصی خود در این یادمان‌ها حاضر می‌شوند و می‌توانند از ظرفیت اسکان و سایر امکانات درنظر گرفته شده در این مناطق استفاده کنند.
وی افزود: نخستین مرحله از این اعزام‌ها امروز ۲۷ اسفندماه طی آیینی با حضور مسئولان استانی، در جوار گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) انجام شد و سایر اعزام‌ها نیز در تاریخ ۲۹ اسفندماه جاری و همچنین روز‌های دوم و چهارم فروردین ماه سال آینده انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، این طرح در سال‌های آینده با ایجاد زیرساخت‌های لازم و گسترش خدمات حوزه اسکان، تقویت خواهد شد تا شهروندان بیشتری بتوانند با خودرو شخصی خود و به صورت خانوادگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور یابند.
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: هزینه پیش بینی شده برای چهار روز اقامت، حمل و نقل، پذیرایی و بسته‌های فرهنگی، در جریان برگزاری اردو‌های راهیان نور به ازای هر تن ۲ میلیون ریال است که بیشتر این رقم توسط ستاد راهیان نور استان تامین می‌شود، زائران شهری تنها ۸۰۰ هزار ریال و زائرانی که از روستا‌ها برای حضور در اردو‌های راهیان نور ثبت نام می‌کنند تنها ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: برای کاروان‌های راهیان نور اعزام شده از استان قم برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری مراسم رزمایش، بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی کشور و حضور در مناطق و یادمان‌های عملیاتی دفاع مقدس پیش بینی شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند

ابراهیم احدی در همایش آموزشی – توجیهی حجاج استان اردبیل در مصلی اردبیل اظهار کرد: این حجاج در قالب ۷ کاروان روز‌های ۱۲ و ۱۳ خردادماه راهی سرزمین وحی خواهند شد که امسال عزیمت کاروان حجاج از فرودگاه اردبیل به صورت مستقیم به فرودگاه مدینه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: امروز در قالب همایش توجیهی – آموزشی سعی کردیم تا حجاج را بیشتر با مناسک و آداب حج آشنا کنیم که شامل انجام طواف، اقامه نماز در مکان‌های معنوی و همچنین انجام اعمال سعی بین صفا و مروه بود.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: دوره‌های آموزشی متنوعی در شهرستان‌ها برگزار شده و ما به صورت تجمیعی و متمرکز امروز شاهد برگزاری این دوره معنوی بودیم.

احدی افزود: زمان بازگشت حجاج از طریق فرودگاه جده به اردبیل ۱۵ و ۱۶ تیرماه خواهد بود که امیدواریم با صحت و سلامتی حجاج ابراهیمی حج تمتع را به جای آورده و به اردبیل بازگردند.

او ادامه داد: تا اسفندماه مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی حجاجی که سال‌های ۸۵ و ۸۶ ثبت نام کرده بودند انجام شد تا ما آمادگی خود را برای اعزام حجاج اعلام کنیم.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل تصریح کرد: با حضور روحانیون ۷ کاروان اعزامی به حج از استان اردبیل تلاش مان بر این است تا هماهنگی بیشتر با زائران انجام شده و به دور از هرگونه کوتاهی و خطا بتوانیم حج باشکوهی را با همراهی حجاج به انجام برسانیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد