Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:16:33 GMT

چهار ایستگاه سلامت در یزد مستقر شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۳۱۹۷

چهار ایستگاه سلامت در یزد مستقر شد

یزد - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یزد از استقرار چهار ایستگاه سلامت به منظور خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد و گفت: تمام پایگاه های جاده ای ، شهری و مرکز فوریت های پزشکی آماده باش هستند.

دکتر احمد دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه ها با حضور کارشناس حوزه سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی و با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات مورد نیاز راه اندازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از مجموع 52 پایگاه اورژانس در استان، 32 پایگاه جاده ای، 21 پایگاه شهری با بهره مندی از 85 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد در آماده باش کامل بسر می برند.
دهقان افزود: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن 190 اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: همچنین شماره تلفن 37241333 هم آماده پاسخگویی به شهروندان و خدمات است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همچنین از راه اندازی اورژانس بانوان با هدف ارائه خدمات به این قشر خبر داد و گفت: این اورژانس به صورت آزمایشی در رزمایش ارائه خدمات سفر نوروزی فعالیت خود را آغاز کرده است .
وی با بیان اینکه 30 درصد ماموریت های اورژانس مربوط به بانوان است، اضافه کرد: اورژانس بانوان در سال آینده با فراهم شدن تمام امکانات و نیروهای متخصص رسما شروع به کار خواهد کرد.
در هر چهار کیلومتر جاده اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است.
همچنین سرهنگ احمد مظفری، رئیس پلیس‌ راه استان یزد به ایرنا گفته بود که 60 گشت محسوس و نامحسوس در تعطیلات نوروزی نسبت به کنترل ، نظارت و فراهم کردن زمینه سفر ایمن برای مسافران و میهمانان فعالیت دارند.
وی از رانندگان برای عمل به مقررات ، صحبت نکردن با تلفن همراه در حین رانندگی ، رعایت فاصله طولی و توجه به حقوق مسافران را خواستار شد.
روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش بینی شده است که یک میلیون و 600هزار نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز از آن بازدید کنند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزارنفر در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد و همه ساله در ایام نوروز، میزبان دهها هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی است.
2088/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت ايستگاه سلامت استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از انتشار خبری با عنوان "اتفاق عجیبی دیگر در بازی پرسپولیس و سپاهان؛ آمبولانس اورژانس در ورزشگاه نبود! "، روابط عمومی سازمان اورژانس استان تهران جوابیه‌ای صادر کرد.

در خصوص موضوع عدم حضور آمبولانس‌های اورژانس تهران در ورزشگاه آزادی در حین برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان، لازم به ذکر است که سازمان اورژانس استان تهران همواره در بیشتر رویدادها و تجمعات، اعم از ملی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، با تمام توان نسبت به ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان اقدام نموده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. همچنین خدمات اورژانس استان تهران به هموطنان کاملاً رایگان بوده و بر مبنای قانون هر تماس گیرنده‌ای با هر نژاد و قومیتی، که با شماره ۱۱۵ تماس حاصل نماید وظیفه خود می‌دانیم در کمترین زمان ممکن، ارائه خدمت نمائیم.

پوشش برنامه و تجمعات بخش خصوصی اعم از ورزشی و غیر ورزشی که دارای درآمدهای هنگفت مالی برای برگزار کنندگان است، از وظایف ذاتی این سازمان نبوده و متولیان امر می‌بایست قبل از شروع برنامه‌های خود نسبت به تأمین آمبولانس تدبیر نمایند.

خاطر نشان می‌گردد حجم بالای تماس روزانه مددجویان در استان بیش از ۱۱ هزار تماس بوده و در سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار مأموریت در تهران انجام پذیرفته است که این مهم بیانگر نقش حیاتی اورژانس در سلامت شهروندان است.

تمام این دستاوردها در شرایطی صورت می‌پذیرد که در تهران، خدمات جاری با زحمات مضاعف همکاران ما در حال ارائه بوده و استقرار ناوگان اورژانس در زمان برگزاری مسابقات متعدد ورزشی موجب بروز چالش در ارائه خدمت ارزشمند به هموطنان می‌گردد.

استقرار آمبولانس در تمامی تجمعات، اعم از کوچک و بزرگ، مستلزم اختصاص آمبولانس و کارشناس عملیاتی به صورت انحصاری به آن رویداد است. این امر در حالی است که اورژانس استان تهران وظیفه خطیر خدمت‌رسانی به تمامی ساکنین پایتخت و استان تهران را در طول شبانه‌روز بر عهده دارد؛ لذا برگزارکنندگان این مسابقات ورزشی لازم است قبل از شروع بازی‌ها نسبت به پرداخت هزینه و تأمین آمبولانس از بخش خصوصی یا دولتی اقدام نماید.

در مسابقه اخیر ضمن ارائه تمامی این موارد به صورت مکتوب به مسئولان برگزاری، متأسفانه برگزار کنندگان با بی توجهی اقدامی در این زمینه انجام ندادند، با این حال جهت خدمت رسانی در بازی پرسپولیس و سپاهان، تمام پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس در اطراف ورزشگاه آزادی در آماده‌باش کامل قرار داشته و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، آمبولانس‌ها در کمترین زمان ممکن به محل اعزام می‌گردیدند.

با توضیحات بیان شده این سازمان آمادگی دارد تا با همکاری مسئولین ذی ربط، نسبت تعیین سازوکاری شفاف برای تأمین منابع مورد نیاز جهت ارائه خدمات بهتر در رویدادهای ورزشی اقدام نماید.

کد خبر 6098348 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • مصدومیت چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی جیلی
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد