Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@14:27:25 GMT

شادی که از خطوط قرمز خدا بگذرد، کاخ سفیدی است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۳۲۴۹

شادی که از خطوط قرمز خدا بگذرد، کاخ سفیدی است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در آیین شب شهادت امام هادی (ع) و آغاز سال نو در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) در طرقبه افزود: چند سالی است که کاخ سفید هم مراسم نوروز را برپا می کند و در کاخ سفید که حقیقتا کاخ سیاه است، سفره هفت سین پهن می کنند.
وی بیان کرد: اما مردم ایران زمان تحویل سال و آغاز نوروز را در جوار حرم مطهر رضوی یا بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر کشور حضور پیدا می کنند و در این اماکن مقدس تحویل سال را جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: پیام حضور مردم در جوار امامزادگان و اماکن مقدس این است که نوروزشان با محبت اهل بیت (ع) گره خورده و جدای از دین نیست.
امام جمعه موقت تهران گفت: تفاوت نوروز مسلمانان ایرانی با نوروز اهالی کاخ سفید آن است که آنان نوروز را بی خدا می بینند اما مسلمانان ایرانی نوروز گره خورده با خدا را قبول دارند و در جوار امام رضا (ع) یا امامزادگان به نوروز عشق می ورزند و این پیام بسیار مهمی است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: این حضور به معنای آن است که دیگر نوروز کسی در جوار امامزادگان با گناه مخلوط نمی شود و معصیت نمی کند و شادی خود را همراه با دینداری و دوری از معصیت می داند.
وی اظهار کرد: برخی می گویند، بگذارید شاد باشیم و این شادی را عبور از خطوط قرمز خدا می دانند، اما شادی از دیدگاه ما، شادی یی است که در آن گناه و معصیت نباشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: اگر سالروز شهادت آن امام بزرگوار با روز اول نوروز و رسم دید و بازدید ایرانیان همزمان شده، انجام صله رحم اشکالی ندارد اما باید حرمت امام هادی (ع) حفظ شود.
7489/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام جمعه موقت اهل بیت حرم مطهر سفره هفت سین مسلمانان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالله حبیبی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته مشاغل در محل مدرسه حضرت آمنه اهواز گفت: ۵۵۱ هنرستان در خوزستان وجود دارد که دانش آموزان در این هنرستان‌ها بر اساس استعدادی که دارند پرورش داده می‌شوند.   وی افزود: هنرستان‌های جوار صنعت توسط صنایع فعال در استان راه‌اندازی می‌شوند و نیروی با مهارت پرورش می‌دهند.   حبیبی ادامه داد: استاندار خوزستان تاکید بسیار زیادی بر توسعه هنرستان‌های جوار صنعت برای پرورش نیروی کار مورد نیاز صنایع استان دارد به همین دلیل از صنایع مختلف درخواست همکاری در ایجاد این مراکز را داریم.   مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: دانش‌آموزان به زودی وارد باید وارد بازار کار شوند به همین دلیل باید از دوران مدرسه به فکر مهارت‌آموزی این قشر بود.   وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را توسعه هنرستان‌ها و تشویق دانش آموزان برای هدایت به سمت مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود با استعدادیابی، دانش‌آموزان را به ادامه تحصیل در هنرستان‌ها ترغیب کنیم.

دیگر خبرها

  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • (تصاویر) نگاه رسانه‌های خارجی به ایران؛ از عید نوروز تا شادی حمله به اسرائیل
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان